تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

دولت به تنهایی نمی تواند مسائل جوانان را حل کند

  • کد خبر : 50902
  • 21 مرداد 1393 - 16:02
دولت به تنهایی نمی تواند مسائل جوانان را حل کند

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: برای حل مسائل جوانان دولت به تنهایی کاری انجام دهد و جامعه مدنی و بخش خصوصی نیز باید در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی  کمال مهر ، رستمی معاون وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان در اولین گردهمایی سازمانهای مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید گفت:‌ بحثNJO ها بعد از جنگ جهانی دوم جدی گرفته شد.

وی افزود:ما باید نگاه بلند به NJO ها داشته باشیم و گامها را از سطح محلی ، شهری و استانی آغاز کنیم و درک درستی از این سازمانهای مردم نهاد داشته باشیم تا به سطح جهانی برسیم.

وی در ادامه افزود: برای حل مسائل جوانانی که از سن ۱۵ سالگی شروع می شود و تا ۲۹ سالگی ادامه دارد دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.و اگر قرار باشد اتفاقی در حوزه جوانان بیافتد حاکمیت باید یک رکن ، جامعه مدنی رکن دوم و بخش خصوصی به عنوان رکن دوم فعالیت کنند.

وی از سه وظیفه اصلی دولت در حوزه NJO ها سخن گفت و افزود: اولین وظیفه ساختار سازی در حوزه NJO در سطح محلی، ملی و بین المللی ،‌ دومین وظیفه توانمند سازی حوزه NJOها شامل توانمند سازی مدیران ، کارشناسان ، جوانان و اعضای انجمن‌ها و سومین وظیفه فرصت سازی و بسترسازی برای فعالیت NJOها است.

رستمی در ادامه اظهار داشت: مسئله اصلی NJOها بودجه و مسائل مالی نیست بلکه افکار عمومی نسبت به این سازمانهای مردم نهاد باید به درستی شکل گیرد.

مشاور وزیر ورزشی و جوانان در امور جوانان به ارائه سه پیشنهاد برای هر چه بهتر صورت گرفتن این سه وظیفه پرداخت و بیان داشت: یکی از راههایی که می توان در این زمینه مؤثر بود تشکیل سازمان ملی NJO متشکل از تمام NJO های فعال کشور تحت عنوان سازمان دفاع از حقوق رهبری است از آنجا که فرمایشات رهبری بنابر سلایق جناحی تعبیر می شود واین وظیفه ۲۴ میلیون جوان است که دفاع از حقوق رهبری را برعهده بگیرند چرا که برای خروج از بن بستهای  جوانان راهی غیر از اینکه سازمانی غیر دولتی برای دفاع از حقوق رهبری تشکیل دهیم نداریم.

رستمی در پایان تشکیل سازمانی درسطح ملی با مشارکت NJO ها را که حقوق شهروندی را دنبال نمایند دومین پیشنهاد خواند و خاطر نشان کرد: سومین پیشنهاد نیز در خصوص تشکیل سازمانی درسطح ملی است که به دفاع از حقوق ملی در سطح جهانی بپردازد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x