تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
1

کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

  • کد خبر : 308902
  • 22 خرداد 1402 - 17:37
کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

حمله پویا مولایی با خودرو و ایجاد درگیری با ماموران پلیس در شهرستان ایذه، منجر به شهادت محمد قنبری، نیروی انتظامی شد.

سرویس سیاست کمال مهر- یکشنبه‌شب همزمان با مراسم تولد کیان پیرفلک در محل دفن او در شهرستان ایذه، شخصی به نام پویا مولایی، پس از پایان مراسم با خودرو به دو عامل نیروی انتظامی حمله کرده و شهید محمد قنبری را به شهادت رساند.

پویا مولایی، پسر عموی زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک بود. پویا مولایی گویا پس از به قتل رساندن شهید قنبری، یه مرتبه دیگر از پیکر شهید عبور کرده و در ادامه به سمت سرباز وظیفه حمله‌ور شده است. شهید محمد قنبری در این واقعه به شهادت رسیده و سرباز وظیفه نیز مجروح شده است. قاتل هم پس از این اقدامات توسط نیروهای انتظامی به ضرب گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان، فوت شده است.

اما آنچه که سایت های معاند و سایبری هایشان در شبکه های اجتماعی روایت میکنند، نشان میدهد که این افراد هر سوژه ای را برای ضربه رسانه ای به نظام جمهوری اسلامی استفاده میکنند. معاندین طبق گذشته جای شهید و جلاد را عوض کرده و پویا مولایی را مظلوم این جنایت معرفی کردند.

سایت ها و سلبریتی های معاند جنایت شهرستان ایذه را به طرز عجیبی تحریف کردند. آنها مدعی شدند که پویا مولایی، یک جوان بی گناه ۲۱ سال در حال گذر در خیابان بوده که بی دلیل مورد اصابت گلوله مامورین فراجا قرار گرفته است.

برخی از این منابع تلگرامی نیز مدعی شدند که «پویا در حال سفر به روستای پدری و خونه باغی در«پرچستان» بوده که در مسیر خونه‌باغ، می‌بینه که مأمورها راه را بستند. چون سرعت خودرو بالا بوده و مأمورها سر پیچ مستقر بودند دیر متوجه شد و نتوانست بموقع ترمز بگیره و ماشینش به یکی از مأمورین برخورد کرده. چند متر جلوتر از اتومبیل پیاده و تسلیم شده اما نیروهای امنیتی که داخل یک خودروی «ال نود» نشسته بودن پیاده شدن و پویا رو به گلوله بستند.»

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

پس از انتشار این متن و ادعای اینکه اطرافیان پویا مولایی نیز آن را تایید و بازنشر داده‌اند، برخی فعالان انقلابی فضای مجازی آن را برسی کرده و مدعی شدند که نوع ادبیات در متن منتشر شده و همچنین تصاویر آپلود شده، احتمال میرود این تصاویر و ادعا ها ساختگی و فتواپ باشد. در ابتدا ادعا شده بود که این متن توسط خواهر پویا مولایی تایید و بازنشر شده که پس از بررسی مشخص شد که این ادعا نیز ساختگی‌ است.

در تصویر آپلود شده یکی از توئیت های پوریا زراعتی که ادعا کرده این متن توسط خانواده پویا مولایی بازنشر شده، به طور ناشیانه و البته مبتدی، این متن با نشانی اکانت اطرافیان پویا مولایی فتوشاپ شده است.

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

در ادامه برخی واکنش‌ها و استوری‌ سایبری‌های معاند نیز مشخص کرد که آنها ناخواسته به جنایت پویا مولایی اعتراف کردند. در تصویر زیر، واکنش سازمان منافقین را مشاهده میکنید که به وضوح ادعا میکند که مولایی یک نیروی فراجا را به قصد قتل زیرگرفته و به آن نیز افتخار کردند.

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

در پایان این متن همچنین ادعا شده بود که «هیچ آثاری از گلوله روی ماشین پویا نیست. یعنی نیروهای امنیتی به کسی که تسلیم شده شلیک کردن و او را به رگبار بستند.تمام گلوله‌ها به بالاتنه پویا اصابت کرده که نشون میده زمان شلیک گلوله از طرف نیروهای ج.ا ایستاده بوده.»

اما برسی خودرو آسیب دیده پویا مولایی نشان میدهد که روی بدنه ماشین آثار اصابت گلوله وجود داشته و مامورین پس از اقدام تروریستی خودرو درحال حرکت پویا مولایی را مورد اصابت تیر قرار دادند. به این معنی که پویا از خودرو پیاده نشده و تسلیم شدنی در کار نبوده است. تصاویر متعدد گلوله ها بر بدنه خودرو و اظهارات مامورین حاضر در صحنه نشان می دهد اگر اقدام به موقع پلیس نبود او جان افراد بیشتری را می گرفت.

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

حالا جماعتی که این ادعاهای عجیب و ضدونقضی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند مدعی شدند که خواهر پویا این متن را از اینستاگرام حذف کرده و آنها نیز به تاثی از او متن را پاک کردند. رسانه معاند ۱۵۰۰ تصویر، که از اولین منتشرکنندگان این متن بود، به این بهانه این متن را پاک کرد.

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

علاوه بر این‌ها، استوری‌های پیشین پویا مولایی نشان میدهد که او پیش از این اقدام، در گذشته، استوری توهین‌آمیزی نسبت به اهل‌بیت منتشر کرده است.

ادعاهای فعالان رسانه ای معاند توسط خود آنها تکذیب شده و با اینحال همچنان در فضای مجازی مشغول قهرمان‌سازی و مظلوم نمایی از پویا بختیاری هستند. اما آنچه که از این جنایت برجای ماند شهادت محمد قنبری و داغ پنج فرزند او بود که در شبکه های اجتماعی نیز با واکنش هیا زیادی روبه رو شد. بسیاری از کاربران بابت سکوت مادر کیان پیرفلک و فراخوان ها و التهاب آفرینی در فضای مجازی انتقاد کردند. برخی از کاربران نیز تصاویر فرزندان شهید قنبری را منتشر کردند.

 کاسبان خون در ایذه را بشناسید + فیلم و عکس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=308902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x