تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چگونه باشد؟ +عکس و فیلم

  • کد خبر : 310481
  • 27 خرداد 1402 - 15:01
پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چگونه باشد؟ +عکس و فیلم

پس از گذشت یک روز از واکنش ها ویدیو کامل اظهارات حسن مفخمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان میدهد ایشان، این اظهارات را درخصوص سارقان و اراذل و اوباش ایراد کردند.

سرویس سیاست کمال مهر- روز گذشته کلیپی از فرمانده انتظامی مازندران در ساحل بابلسر منتشر شد که از آن فقط عبارت «هرکس هنجارشکنی کرد، به حکم قانون گردنش را بشکنید؛ پاسخش هم با من» در شبکه های اجتماعی وایرال شد.

این کلیپ کوتاه که توسط رسانه های معاند از گفته های حسن مفخمی پخش بود در شبکه های اجتماعی واکنش های گسترده ای را درپی داشت.

فیلم/ ویدئو تقطیع شده از اظهارات فرمانده ارشد پلیس استان مازندران

پس از انتشار این ویدئو کلیپ، توئیتری‌های فعال و سایبری‌های روزمره نویس به اظهارات این فرمانده نظامی واکنش نشان داده و این آن را به برخورد نظام با مسئله حجاب نسبت دادند. این افراد مدعی شدند که چون این گفته‌ها در ساحل بابلسر ایراد شده، بنابراین مربوط به مسئله حجاب و برخورد شدید و خشن با زنان شل حجاب یا بی‌حجاب می باشد.

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

خبرآنلاین

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

روزنامه شرق

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

اما مدتی بعد با انتشار کامل ویدئو مشخص شد که این اظهارات جنبه دیگری داشته و حسن مفخمی این توضیحات را نسبت به جدیت فراجا در برخورد با هنجار شکنی امنیتی توسط اراذل و اوباش بیان می‌کند.

ایشان با اشاره بر برخورد سرسخت نیرو های انتظامی استان مازندران با سرقت های خودرو و موتورسیکلت و همچنین کشف و خنثی سازی باندهای مواد مخدر و قاچاق اسلحه، خواهان برخورد قاطع پلیس با عوامل مخل امنیت اجتماعی شده است.

فرمانده انتظامی مازندران در خصوص کنترل معابر عمومی به ویژه سواحل دریا در حوزه عفاف و حجاب، نیز می‌گوید: «هنجارشکنان و افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تحت پیگیری قرار خواهند گرفت و با همکاری مردم و ناظرین با این افراد برخورد می‌شود. پس از احراز هویت افراد، پیامک تذکر به آنها ابلاغ می‌شود و با تکرار پرونده قضایی تشکیل خواهد شد که به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.»

همناطور که از این گفته ها مشهود ست، هیچ ادعای مبنی بر «برخورد فیزیکی، خشونت علیه زنان» و یا «شکستن گردن» آن ها بیان نشده است.

در ادامه هم در همان جمعه شب، سرهنگ ساداتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران درباره جزییات اظهار نظر فرمانده نیروی انتظامی استان مازنداران با رسانه ها گفتگو کرده است. ایشان در توضیح این ماجرا بیان کردند که منظور سردار، «سارقان و اراذل» بوده است.

اما این روشنگری و روایت اصل ماجرا باز هم به مزاج برخی رسانه های اصلاح‌طلب خوش نیامده و در اقدامی غیرحرفه‌ای، این توضیحات را «عقب نشینی» فراجا تحلیل کردند.

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

اعتماد آنلاین

اکنون پس از گذشت یک روز از این واکنش ها، ویدیو کامل اظهارات حسن مفخمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد ایشان، این اظهارات را درخصوص سارقان و اراذل و اوباش ایراد کردند.

فیلم/ برخود قاطع پلیس با عوامل مخل امنیت اجتماعی و اوباش خیابانی

با این وجود بازهم ویدیو منتشر شده از اصل ماجرا موجب نشده تا رسانه های مذکور، اطلاع رسانی ضعیف خود را اصلاح کرده و یا حتی ویدیو کامل را بازنشر کنند. علاوه بر این حتی برخی فعالان رسانه آنها نیز در واکنش به کلیپ کامل، بازهم معترض به این اظهارات و جدیت فرمانده انتظامی کشور نسبت به ناامنی در جامعه شدند.

پاسخ پلیس به اراذل و اوباش چیست؟ +عکس و فیلم

اما از سوی دیگر بسیاری از کاربران نسبت به اظهارات حسن مفخمی واکنش مثبت داشته و برخورد پلیس با اوباش را نشانه‌ای از حفظ امنیت اجتماعی و خانوادگی می‌دانند، یکی از کاربران نوشته است: مدافعان اراذل و اوباش خدا نکند که گرفتار آن‌ها شوند تا بدانید شکستن گردنشان چه حس خوبی دارد!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=310481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x