تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

امیدآفرینی مسئولیت بزرگ دولت سیزدهم

  • کد خبر : 307292
  • 20 خرداد 1402 - 10:59
امیدآفرینی مسئولیت بزرگ دولت سیزدهم

رهبری انقلاب با توجه به تمرکز دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن بر «ناکارآمدنمایی نظام» و «ناامید کردن مردم» بارها تأکید داشتند که باید با بیان واقعیات امیدبخش، مردم را در مقابل هجوم رسانه‌های بیگانه کمک کرد

به گزارش کمال مهر، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: «ایمان» و «امید» دو عامل نرم‌افزاری و به وجودآورنده تحولات عظیم تاریخی بود که به بیان رهبر معظم انقلاب، امام عزیز ما با این دو ابزار اتفاقات بزرگی را نه تنها در کشور، بلکه در جهان ایجاد کردند. رهبر انقلاب در مراسم امسال سالگرد امام راحل در تبیین این نگاه راهبردی امام فرمودند: هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.

رهبر حکیم انقلاب در طول سال‌های اخیر چندین بار کلید واژه امید را نقطه اتکا و پیشرفت کشور و ناامیدی را عامل بی انگیزگی و رخوت مردم جامعه معرفی کرده‌اند که اگر دولت‌ها و بخش‌های اجرایی و صاحبان تریبون، تاکنون توجه کافی به آن می‌کردند حتماً امروز به میزانی که شاهد دلسردی جوانان و بخش‌هایی از جامعه هستیم، نبودیم. رهبر انقلاب پیش از این در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، یکی از مصادیق رعایت تقوا را، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» برشمردند و یاد آور شدند: برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط‌های کسب‌وکار، به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که جوان از آینده ناامید می‌شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است. رهبری انقلاب با توجه به تمرکز دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن بر «ناکارآمدنمایی نظام» و «ناامید کردن مردم» بارها تأکید داشتند که باید با بیان واقعیات امیدبخش، مردم را در مقابل هجوم رسانه‌های بیگانه کمک کرد.

اعتماد به حاکمیت، پشتوانه‌ای است تا حاکمیت بتواند کارهای بزرگ انجام دهد. کارهایی که در نهایت منتج به ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی: رفاه، امنیت شود. امید اجتماعی حتی می‌تواند روی توسعه اقتصادی تأثیر بگذارد. امید می‌تواند امنیتی همه‌جانبه را در جامعه فراهم کند. حتی در ادارات و سازمان‌ها و نهادها که مدیر آن اداره در آن دستگاه امید را افزایش می‌دهد، انگیزه تلاش در کارکنان افزایش می‌یابد و همین باعث افزایش بهره‌وری در سیستم می‌شود.

ناامیدسازی رکن اصلی جنگ نرم دشمن است و انقلاب اسلامی به دلیل تأثیری که بر روند تحولات منطقه‌ای و جهانی داشته و دارد، از لحظه پیروزی انقلاب تاکنون، در معرض گسترده‌ترین وپیچیده‌ترین شکل جنگ نرم وعملیات روانی دشمنان بیرونی و داخلی قرار داشته و دشمنان نظام اسلامی به دلیل ناتوانی از شکست انقلاب از طریق امنیتی و نظامی، سیاست تبلیغی و رسانه‌ای خود را بر مأیوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران متمرکز کرده و با خبرسازی‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ نظام، تلاش کرده ومی کنند تا نظام را بدون آینده جلوه داده ومردم وبه ویژه جوانان را از رسیدن به اهداف و آرزوهای فردی و اجتماعی مأیوس ساخته واز این طریق با خدشه بر پایگاه مردمی نظام، زمینه فروپاشی آن را از درون را فراهم آورند. دشمنان در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی، رسانه‌ای و حتی نظامی خود استفاده می‌کنند تا با مانع تراشی و جلوگیری از تحقق برنامه‌ها وراهبردهای نظام، القائات و سیاه نمایی وناکارآمد نمایی نظام اسلامی را باور پذیر سازند.

در این مسیر کار دولت سیزدهم بسیار سخت و سنگین است. از یک سو باید با اقدامات دشمن در ناامیدسازی جامعه و خبرسازی‌های دروغ و تحلیل‌های مغرضانه و مأیوس‌کننده دشمنان مقابله کند و از سوی دیگر باید با اقدامات امیدوارکننده و انجام کارهای اثر بخش شرایط جامعه را به سمت پایداری و پیشرفت کشور هدایت کند. با همه انتقادهایی که به برخی ناکارآمدی‌های دولت سیزدهم می‌رود، دولت رئیسی در دوسال گذشته کارهایی را به انجام رسانده که دوست و دشمن به آن معترف‌اند و توانسته ریل رخوت و بی عملی دولت گذشته را تاحدود زیادی به سمت انجام کارهای بزرگ و امیدواری جامعه تغییر دهد. آنچه این روزها در سفر رئیس‌جمهور در تبریز و استقبال با شکوه مردم از وی انجام شد، نشان از درک مردم از کارهایی است که این دولت انجام داده و آن‌ها را به صف استقبال کننده‌ها بدون تعطیلی مدارس و ادارات کشانده است.

احیای دریاچه ارومیه و تزریق میلیاردها متر مکعب آب به آن، استقلال مس آذربایجان و تحقق مطالبه قدیمی مردم آذری‌نشین، پایان انتظار ۲۲ ساله مردم راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز و کاهش مسافت و صرفه جویی سالانه ۵/۱ میلیارد لیتر سوخت، احیای ماشین‌سازی تعطیل شده تبریز و ۲۲۰ کارخانه در این استان و ایجاد ۶۷ هزار شغل جدید، راه‌اندازی خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان شرقی که از شهریور سال گذشته پروژه آن با ظرفیت تولید ۴ هزار دستگاه درسال آغاز شد، راه اندازی خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور و جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون دلار و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار نفر و راه اندازی ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک دیگر همگی در کمتر از یک سال، بهترین دلیل برای استقبال پرشور مردم تبریز از رئیس‌جمهورکشورشان و امیدواری جوانان آذربایجانی به آینده خود در شرایطی است که برخی دشمنان در همسایگی هر روز بر طبل ناامیدی می‌کوبند تا در بستر همین ناامیدنمایی‌ها، بذر بدبینی را حاکم و ایمان به آینده را در مردم کشورمان سست کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=307292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x