تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
1

متوسل شدن ۳۵ قانونگذار ضدایرانی آمریکا به اروپا با اسم رمز “مکانیسم ماشه”

  • کد خبر : 307108
  • 19 خرداد 1402 - 21:29
متوسل شدن ۳۵ قانونگذار ضدایرانی آمریکا به اروپا با اسم رمز “مکانیسم ماشه”

در این نامه ادعا شده است: «واضح است که ایران به تعهدات خود در زمینه منع اشاعه عمل نکرده است و زمان برای محدود کردن جاه طلبی های هسته ای آنها در حال پایان است.

به گزارش کمال مهر، در نامه این قانونگذاران تندرو و ضد ایارنی از دو حزب آمریکا که توسط پایگه جوئیش اینسایدر منتشر شده است، آنها به طور خاص بر فوریت بازگشت تحریم ها علیه ایران با توجه به انقضای قریب الوقوع تحریم های سازمان ملل علیه برنامه های موشکی و پهپادی ایران در اواخر سال جاری تاکید می کنند.

در این نامه ادعا شده است: «واضح است که ایران به تعهدات خود در زمینه منع اشاعه عمل نکرده است و زمان برای محدود کردن جاه طلبی های هسته ای آنها در حال پایان است.»

این ۳۵ قانونگذار تندروی آمریکایی بدون اشاره به نقض برجام از سوی کشور خود و خروج از این توافق بین المللی مدعی شدند: «نزدیک به چهار سال است که ایران اجرای تعهدات مهم خود در چارچوب برجام را متوقف کرده، به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و همه پیشنهادات دیپلماتیک را رد کرده است. همانطور که کشورهای بزرگ ما بارها دیده‌اند، مماشات با کشورهای متخاصم منجر به صلح نمی‌شود، بلکه تهدیدهای بزرگ‌تری برای صلح و امنیت بین‌المللی بوجود می آورد.»

قانون‌گذاران آمریکایی همچنین مدعی شده اند که زمان فعلی انقضای تحریم‌ها علیه ایران با شرایط کنونی این کشور ارتباطی ندارد.

در ادامه این نامه ادعا شده است: «نقض‌های برجام توسط ایران، بهره‌برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته و کسب تخصص جدید در غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به درجه تسلیحاتی، برگشت‌پذیر نیست. حتی اگر توافق جدیدی قابل مذاکره باشد، اجازه دادن به ایران برای حفظ مفاد موسوم به بند غروب در توافق قدیمی، هر توافقی را فورا بی‌ارزش می‌کند.»

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=307108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x