تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

اولین مسافران ایستگاه خاوران عازم مشهد شدند

  • کد خبر : 306877
  • 19 خرداد 1402 - 12:12
اولین مسافران ایستگاه خاوران عازم مشهد شدند

همزمان با افتتاح خط آهن تبریز – بستان آباد و ایستگاه خاوران به دست رییس جمهور، اولین مسافران قطار در این مسیر جدید عازم شهر مقدس مشهد شدند.

به گزارش کمال مهر، در این قطار ۱۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و جانبازان به عنوان اولین مسافران قطار این مسیر، ایستگاه خاوران به سمت بارگاه مطهر رضوی ترک کردند.

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه – تبریز در مسیر بستان آباد – تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت های دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه) با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد.

حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به مقصد مشهد مقدس آغاز شد و فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود.

فاز سوم این پروژه به طول ۲۹ کیلومتر از ایستگاه خاوران تا تبریز نیز آغاز شده است و ۱۳ کیلومتر از این مسیر در دست ساخت است و ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز با تامین اعتبار از طریق فاینانس اجرا می شود.

فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد – تبریز ( میانه – بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر است.

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده و این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=306877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x