تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

سال تحصیلی جدید بدون حضور فیزیکی دانش‌آموزان آغاز می‌شود

  • کد خبر : 223513
  • 01 شهریور 1400 - 12:49
سال تحصیلی جدید بدون حضور فیزیکی دانش‌آموزان آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با توجه به اینکه با سویه‌های جدید کرونا و شدت واگیری مواجه هستیم سال تحصیلی جدید بدون حضور فیزیکی دانش آموزان آغاز خواهد شد و برگزاری حضوری کلاس‌های درس به ماه‌های بعد موکول شد.

به گزارش کمال مهر ؛ سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز،  برنامه ریزی‌های لازم تحت عنوان پروژه مهر به روال سال‌های گذشته انجام شد، اما با توجه به شیوع کرونا و شیب افزایشی بیماری احتمال آغاز سال تحصیلی با حضور فیزیکی دانش آموزان و معلمان آغاز نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص روند واکسیناسیون‌ فرهنگیان استان، ادامه داد: واکسیناسیون فرهنگیان، واکسیناسیون سرویس‌های دانش آموزی، آماده سازی مدارس و… باید آماده شود، همچنین تأمین نیازهای بهداشتی به صورت مدام و مستمر از جمله مواردی است که برای آغاز سال تحصیلی باید مدنظر قرار بگیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به پیک پنجم کرونا و شدت واگیری بیماری، تصریح کرد: با توجه به این روند آغاز کلاس های درسی با حضور دانش آموزان غیرممکن است؛ احتمال دارد در ماه‌های بعدی مثل آبان و آذر کلاس‌های درسی حضوری برگزار شود.

قاسمی یادآوری شد: ۳۵ هزار نفر مدارس دولتی و غیردولتی در استان البرز مشمول واکسیناسیون می‌شوند که در این راستا ۹۰ درصد فرهنگیان استان البرز دز اول واکسیناسیون را دریافت کرده اند و مشغول فراهم کردن شرایط برای دریافت دز دوم هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال تعبیه نشده است، گفت: با توجه به اینکه سویه‌های جدید کرونا افراد با سنین پایین را نیز درگیر می‌کند از این رو انتظار داریم واکسیناسیون برای گروه‌های سنی پایین تر در نظر گرفته شود.

به گفته این مقام مسؤول نام دانش آموزان  باید در سامانه ثبت شود و تهیه کتاب‌های درسی بر اساس این اسامی ممکن خواهد بود؛ از این رو فارغ از بحث حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس فرآیند ثبت نام باید صورت بگیرد.

قاسمی اظهار کرد: اولیا به غیر از پول کتاب و بیمه دانش آموزان مجبور به پرداخت هیچ مبلغی نیستند چه در ایام تحصیل غیر حضوری و چه در ایام تحصیل حضوری، در صورت دریافت اجباری هر مبلغی مدارس متخلف شناسایی و مشمول برخورد جدی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: منکر این نیستیم که برخی مدارس هزینه اجباری دریافت می‌کنند، سعی داریم با نظارت دقیق‌تر برای شناسایی و کنترل این سری از اقدامات در سال تحصیلی جدید اقدام کنیم؛ این که مدیری کارنامه دانش آموز را به بهانه عدم پرداخت کمک به مدرسه و یا شهریه نگهدارد اصلا قابل قبول نیست.

وی خطاب به خانواده دانش آموزان در راستای اعلام شکایت از مدارس مختلف، اظهار کرد: اولیا اعتماد داشته باشند و در صورت شناسایی مدارس متخلف به واحدهای بازرسی و واحد ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کنند، همچنین اطمنیان داشته باشند نام خانواده دانش‌آموز شاکی برای مسؤولان مدارس فاش نمی‌شود که پیامد بعدی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ج/م

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x