تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

کارمند نمونهِ علوی استان البرز معرفی شد

  • کد خبر : 230044
  • 07 تیر 1401 - 20:23
کارمند نمونهِ علوی استان البرز معرفی شد

همیشه در ذهنم این موضوع مرور می شد که در ادارات دولتی هم انسان های شریفی که برای پول و زمان خود احترام قائل هستند وجود دارد، یعنی حلال خدا را حرام نمی‌کنند و با احترام به اربابان خود که همان مردم هستند برخورد می‌کنند و اموراتشان را درست انجام می‌دهند.

به گزارش «کمال مهر»؛ همیشه آدم های خوب همه جا پیدا می‌شوند و در ذهنم این موضوع مرور می شد که در ادارات دولتی هم انسان‌های شریفی که برای پول و زمان خود احترام قائل هستند، وجود دارد؛  یعنی حلال خدا را حرام نمی‌کنند و با احترام به اربابان خود که همان مردم هستند برخورد می‌کنند و اموراتشان را درست انجام می‌دهند.

دوست دارم هر اداره‌ای که می‌روم یکی از همین افراد را پیدا کنم و با او مسئله‌ام را در میان بگذارم و مطمئنم با گشاده رویی و احترام خاص آن فرد، کمی آرام می‌شوم و اگر کارم به دست او حل نشود حداقل روانم آرام خواهد شد که راه درست را نشانم داده است.

خیلی جالب است این افراد شاید کم نباشند اما در کار روزگار و برخی انتخابها نمی شود حساب کرد، این افراد شایسته شاید سالها طول بکشد مسئول بشوند اما همین که در این ادارات هستند بسی جای خوشحالی استو باید در حق‌شان دعای خیر و تشکر کرد.

در نامه امام علی(علیه السلام) به مالک اشتر نکاتی ارزشمندی در خصوص این افراد ذکر شده به طور مثال؛ حضرت می فرمایند:”کارگزاران شایسته را در میان دیگران جستجو کن که اهل تجربه و حیا هستند و از خاندان‌های صالح و در اسلام سابقه ای دیرین دارند. اینان به اخلاق شایسته‌ترند و آبرویشان محفوظتر است و از طمعکاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب کارها بیشتر می نگرند.

مسئله جالب اینجا است که حضرت در خصوص مواجه با این افراد می فرمایند؛ رزق این افراد را بیشتر کن، زیرا فراوانی ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نیرو می‌دهد و از دست اندازی به مالی که در تصرف دارند، باز می دارد.” البته در حال حاضر و با این شرایط شاید این مهم محقق نشود اما چه خوب بود که محقق می شد اما هم این‌که مسئولان و ما حواسمان به این انسانهای شریف باشد چقدر خوب است.

به عید غدیر نزدیک می‌شویم مدیران ادارات دولتی و خصوصی با نگاهی نو می توانند این کارمندهای نمونه را انتخاب و به عنوان افراد شاخص تشویق کنند به نظرم یک کارخوب به عشق امیر المومنین علی (علیه السلام) می تواند همین اتفاق خوب باشد.

انتهای پیام/ محسن رضائی اصل

۵ ۱ رای
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x