تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

اشتباه محاسباتی در شمارش ۴% زالوصفت! +عکس

  • کد خبر : 189705
  • 17 اردیبهشت 1396 - 16:52

مسئول ستاد هنرمندان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در محاسبه ۴% زالوصفت اشتباهی کرده است که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت.

به گزارش«کمال مهر»؛ حجت‌الله ایوبی، مسئول ستاد هنرمندان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در پستی توییتری به محاسبه ۴% زالوصفتی که این روزها بحث آن داغ است پرداخته اما در جمع و تفریق آن کمی خطا کرده و محاسبه‌اش اشتباه از آب درآمده است.
او اینگونه محاسبه کرده است که ۴% زالوصفت یعنی ۳ میلیون و دویست هزار خانواده با احتساب ۲ فرزند که حدود ۱۳ میلیون ایرانی را شامل می‌شود و این طور نتیجه گرفته که اصطلاح ۴% زالوصفت یعنی توهین به ۱۳ میلیون ایرانی! با این حساب اگر ۴% از کل جمعیت ایران ۱۳ میلیون نفر شود پس ۹۶%  هم چیزی بیش از ۳۰۰۰ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد. محاسبات اشتباه این مسئول ستاد انتخاباتی، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های بسیاری داشت.
یادآوری می‌شود اصطلاح “۴% زالوصفت” را برای اولین بار محمدباقر قالیباف، کاندیدای دیگر ریاست جمهوری به کار برد، با این مضمون که ثروت ۹۶ درصد مردم توسط ۴ درصد دیگر چپاول می شود و این ۴% روزبه‌روز ثروتمندتر می‌شوند. این اظهارنظر قالیباف در بین جناح مخالف واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
اشتباه محاسباتی در شمارش 4% زالوصفت +عکس
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=189705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x