تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

جزئیات ربودن کشاورز روستایی برای رسیدن به ۱۰ میلیارد/ گروگان پس از ۱۷ روز در مرز افغانستان آزاد شد

  • کد خبر : 54314
  • 15 شهریور 1393 - 16:19
جزئیات ربودن کشاورز روستایی برای رسیدن به ۱۰ میلیارد/ گروگان پس از ۱۷ روز در مرز افغانستان آزاد شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، کشاورز اهل روستای جوگار در شهرستان چناران که توسط افراد ناشناس گروگان گرفته شده بود پس از ۱۷ روز آزاد و ۳ آدم ربا دستگیر شدند.

به گزارش کمال مهرسرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی  در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی به نام “اصغر” که در حال کشاورزی در زمین‌های روستای جوکار شهرستان چناران بود توسط افرادی ناشناس ربوده شد. پس از آن، گروگان گیرها ضمن تماس با خانواده وی درخواست مبلغ ده میلیارد ریال را در قبال آزادی او کردند، ‌لذا در این خصوص اکیپی از کاراگاهان مجرب اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی پرونده را در اختیار گرفته و تحقیقات فنی و پلیسی خود را در این خصوص آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: ربایندگان در ابتدا با تماس‌های خود از دکه‌های تلفن همگانی استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان با تهدید به قتل در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان قصد ایجاد تنش در خانواده فرد گروگان گرفته شده را داشتند که در این خصوص کاراگاهان اداره عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات گسترده و میدانی خود را آغاز و در ابتدا به سرنخ‌هایی رسیدند که حکایت از تردد یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با سه نفر سرنشین ناشناس در محدوده زمین‌های کشاورزی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ساکنین روستای جوکار این خودروی پراید مشکی رنگ را مشاهده کرده بودند اما شماره پلاکی از آن نداشتند، کاراگاهان با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود و انجام اقدامات پلیسی و همچنین تنها سرنخ موجود که یک قطعه مموری حاوی تصاویری از گروگان بود پس از آنالیز تصاویر دریافتی ‌محل اختفاء‌ متهمان را شناسایی کردند.

کاراگاه بیدمشکی تصریح کرد: کاراگاهان توانستند خط سیر محل حرکت تا محل ربایش و محل اختفا متهمان را شناسایی و با توجه به محل سکونت ربایندگان و افراد دخیل در ربایش در شهرستان‌های زاهدان، زابل و صالح آباد تربت جام همزمان سه تیم به محل‌های مذکور اعزام کردند.

وی در ادامه گفت: متهمان زمانی که عرصه را برخود تنگ دیده با مخفی کردن گروگان در ارتفاعات صالح آباد تربت جام و مرز افغانستان گروگان را رها و سپس متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با اعلام اینکه با تلاش کاراگاهان اداره عملیات ویژه فرد ربوده شده پس از ۱۷ روز دوری از خانواده به آغوش گرم خانواده بازگشت بیان داشت: کارآگاهان دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و تاکنون ۳ متهم پرونده دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x