تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

برگه زرین گواهینامه های قدیمی در ایستگاه ۱۳۰۵

  • کد خبر : 49337
  • 10 مرداد 1393 - 13:43

گواهینامه های قدیمی اگر چه رنگ و لا آبی نداشته اما از یک حیث جالب بود است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعیکمال مهر؛ گواهینامه های امروزی با یک ظاهری زیبا نه باطنی زیبا صادر می شوند و این گواهینامه که در قدیم به آن تصدیق نامه می گفتند یکی از کارتهای هوشمندی است که در کیف و جیب هر فردی پیدا می شود.

برای مصداق از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱ تعداد ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۶۱۹ جلد گواهینامه صادر شده است.اما این آمار حاکی از آن نیست که از سال ۱۳۷۷ گواهینامه صادر شده است بلکه از حدود سالهای ۱۲۹۹ (شمسی)گواهینامه یا همان تصدیق نامه صادر می شده است.

البته اندکی از افراد جامعه هستند که از این گواهینامه کم ندارند گواهینامه هر وسیله نقلیه ای را که وارد چرخه روزگار شده با طی نمودن آموزشهای لازم اخذ می کنند.

به گفته ی سرهنگ هویدا تزار ، رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا در سال ۱۳۰۵ در تصدیق نامه رانندگان یک قسمتی بود مربوط به درج حسن رفتار و سوء رفتار که در صورتی که راننده تخلف یا تصادف می نمود در گواهینامه اش در قسمت سوء رفتار موارد انظباطی درج می شد و در حالی که سابقه سوء رفتار بیش از حد معمول بود گواهینامه اخذ و راننده می بایست در کلاس های آموزشی شرکت و در نظمیه یا شهربانی تعهدی می داده و سپس مجددا برای وی تصدیق نامه صادر می شوده است.

اما در صورتی که راننده به مجروحان در سوانح رانندگی کمک می کرد و یا کمک به بازگشایی معبر و تسهیل ترافیک می نموده برای وی موارد حسن رفتار در گواهینامه اش درج می شد.از این دسته از رانندگان تقدیر می شد و تسریع در ارائه خدمات به این افراد می شد.

 بر اساس این گزارش اولین بار این مهم در سال ۱۳۰۵ رخ داده است و برگه زرینی بر گواهینامه های قدیمی بوده تا شاید با این اقدام رفتار رانندگان اصلاح شود.

گزارش از : امیرحسین تشیعّی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x