تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

وزارت راه مسئول مرگ حیات وحش گلستان/مرگ۳پنگ ،۱۹شغال و۶روباه

  • کد خبر : 48603
  • 04 مرداد 1393 - 10:26
وزارت راه مسئول مرگ حیات وحش گلستان/مرگ۳پنگ ،۱۹شغال و۶روباه

متاسفانه عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری از ابتدای امسال تاکنون تلف شوند.

کمال مهر:دباغیان مدیر روابط عمومی  محیط زیست استان گلستان   گفت:طی چهارماه نخست سال جاری ۱۲ سمور سنگی، ۸ خوک وحشی (گراز)، ۵۳ بچه خوک وحشی، ۱۹ شغال ۳۹ کلاغ، ۶ روباه، ۲ راسو، یک دوپای کوچک، ۵۳ حلقه لوس مار، ۱ گرزه مار،  ۲ خارپشت، ۳ پلنگ، ۲ آهو، ۴ سهره جنگلی و یک گورکن بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده میان گذر پارک ملی گلستان از بین رفته اند.

مدیر روابط عمومی  محیط زیست استان گلستان  علت حادثه را عبور جاده از وسط  پارک ملی گلستان عنوان کرد و افزود: موضوع تغییر مسیر و خروج جاده از پارک ملی گلستان مصوبه هیات وزیران در دو دولت گذشته بوده و مصوبه به دستگاه های مربوطه برای خروج جاده از پارک ملی گلستان و ایجاد مسیر آشخانه – گلیداغ – کلاله ابلاغ شده، اما متاسفانه وزارت راه تاکنون هیچ اقدامی در زمینه اجرای این مصوبه انجام نداده است.

وی افزود:این در حالیست که این آمار تنها مواردی است که توسط محیط بانان مشاهده و ثبت شده است اما موارد بسیار دیگری اتفاق می افتد که  حیوان پس از تصادف با خودرو خود را از کنار جاده دور می کند ودر  قسمت های مختلف پارک بر اثر خونریزی تلف می شود.

دباغیان خاطرنشان کرد:رانندگان در این جاده از سرعت تعین شده تخطی می کنند ودر صورتی که مصوبه دولت اجرا نشود بازهم شاهد تلف گونه های جانوری در اثر برخورد باخودرو خواهیم بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x