تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

سفر مسئولان به مالزی با هزینه خیّر متمول / اقتدای اهل سنت به آیت‌الله بهشتی / رکورد خبرنگاران ایرانی در برزیل

  • کد خبر : 44079
  • 03 تیر 1393 - 8:07
سفر مسئولان به مالزی با هزینه خیّر متمول / اقتدای اهل سنت به آیت‌الله بهشتی / رکورد خبرنگاران ایرانی در برزیل

فروش وسایل زایمان در ساندویچی!، داعش چگونه پول در می‌آورد؟، سفر مسئولان به مالزی با هزینه خیّر متمول، اقتدای اهل سنت به آیت‌الله بهشتی، اصولگرایی توسط امام‌ خامنه‌ای وارد ادبیات سیاسی کشور شد، رکورد خبرنگاران ایرانی در برزیل و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲ تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

۱۰ زن و شوهر، ۱۵ خواهر و برادر در لیست بورسیه‌های غیر قانونی دولت احمدی‌نژاد

پیام نو  نوشت: علی‌رغم  اینکه رسانه‌های مخالف دولت درباره اعلام  خبر بورسیه‌های غیر قانونی در دولت “احمدی‌نژاد” جنجال‌های زیادی به پا کرده‌اند اما وزارت علوم دولت روحانی مدارک و اسناد متقن درباره ادعاهای خود در دست دارد و  حتی برخی از این مدارک را به مراجع ذی‌ربط مثل برخی نمایندگان مجلس هم ارائه کرده است. در همین‌ راستا از منابع مطلع دانشگاهی اطلاع کسب کردیم که در راستای بورسیه‌های غیر قانونی در دولت احمدی‌نژاد بیش از ۱۵ خواهر و برادر در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور در تهران به طور غیر قانونی بورسیه شده‌اند. در همین دانشگاه ۱۰ زن و شوهر هم به شکل مشابه و کاملا غیر قانونی بورسیه شده‌اند.
بورسیه شدن از داخل به خارج  یک فرد متولد ۱۳۳۷ از دیگر مصادیق بورسیه‌های غیر قانونی در دولت احمدی‌نژاد است. یکی از مهمترین شرایط بورسیه شدن شرط سنی است. براساس آیین‌نامه شرط سنی پذیرش دانشجویان بورسیه ۳۳ سال است. در عین حال میزان افرادی که در پرونده ۳ هزار  بورسیه غیر قانونی شرایط سنی بورسیه شدن را ندارند، تعداد قابل توجهی است و حتی بیش از ۳۲۵ نفری است که  توسط  دکتر صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان اعلام شده است. این تعداد در مقایسه با کل بورسیه‌های غیر قانونی آن قدر قابل توجه است که باید آقای دکتر صدیقی معاون وزیر علوم که برای اولین بار خبر بورسیه‌های غیر قانونی در دولت احمدی‌نژاد را اعلام کرد، درباره آن توضیح کامل بدهد.
برخی نمایندگان مجلس که وابستگی‌های خاص دارند، علی‌رغم آگاهی از اسناد و مدارک بورسیه‌های غیر قانونی همچنان بر استیضاح وزیر علوم تاکید دارند. گفتنی است که اکثریت اعضای هیات رییسه مجلس که مشی سیاسی معتدل‌تری دارند و در مقابل اسناد ارائه شده توسط وزارت علوم قانع شده‌اند، از مخالفان اصلی استیضاح وزیر علوم هستند و در برابر فشار نمایندگان تندرو مقاومت کرده‌اند.

تلاش بی‌نتیجه کفاشیان برای عکس یادگاری با مسی!

“علی کفاشیان” رئیس فدراسیون فوتبال ایران در روز بازی ایران و آرژانتین تا می‌توانست فیلم و عکس گرفت. او که تیمش بازی دلاورانه‌ای انجام داده بود، در این روز به یادماندنی قبل و بعد از بازی تصاویر و عکس‌های زیادی گرفت.
از عکس با بازیکنانی مثل “علیرضا حقیقی” تا تلاش بی‌نتیجه برای عکس گرفتن با مسی. او می‌خواست درحین مصاحبه مسی در میکسد زون با این ستاره آرژانتینی عکسی را به یادگار بگیرد که به نظر می‌رسید مسی خیلی عجله دارد و با یک ببخشید ساده از کنار رئیس فدراسیون فوتبال ایران گذشت!

داعش چگونه پول در می‌آورد؟

به گزارش خبرآنلاین، یکی از پرسش‌های اساسی در مورد گروه تروریستی داعش این است که این گروه چگونه کسب درآمد می‌کند. البته بحث‌های زیادی در مورد کمک‌های مالی برخی از کشورهای منطقه به این گروه مطرح شده است اما علاوه بر این، داعشی‌ها از شیوه‌های دیگری نیز برای کسب درآمد بهره می‌برند.
درست چند روز پیش از اینکه گروه داعش بتواند شهر موصل در عراق را به تصرف درآورد، نیروی عراقی ۱۰۰ حافظه کامپیوتری بدست آوردند که حاوی اطلاعاتی در مورد عملکرد گروه داعش بود. در این اطلاعات آمده بود که گروه داعش ۳۶ میلیون دلار از منطقه‌ای به نام النابوک در سوریه بدست آورده‌اند. البته برای مقامات عراقی حدس زدن اینکه چنین درآمد چگونه بدست آمده کار چندان مشکلی نبود. چرا که قدمت آثار باستانی در این منطقه می‌تواند به هشت هزار سال برسد. منطقه‌ای که امروز بخش‌هایی از سوریه و عراق را در بر می گیرد، منطقه ای است که پیش تر به بین النهرین شهرت داشت و یکی از نخستین تمدن های جهان در این منطقه شکل گرفته است و جای تعجبی نیست که آثار باستانی بدست آمده در این منطقه ارزش بسیاری زیادی داشته باشد.
وبسایت بیزنس اینسایدر نوشته که گروه داعش اکنون ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان است و منطقه‌ای در تحت کنترل دارد که ارزش آثار باستانی در آن به میلیاردها دلار می‌رسد. سازمان یونسکو نیز برآورد کرده که ارزش آثار باستانی که در مناطق ناآرام بدست آمده و در بازار سیاه به فروش می‌رسد حدود  ۲.۲ میلیارد دلار است.

الف/ فروش وسایل زایمان در ساندویچی!


حمایت شلوارکی در برزیل

انتشار عکس‌های بازیگران در برزیل با شلوارک، واکنش‌های متعددی در رسانه‌های مختلف داشت و پیمان قاسم خانی در جواب منتقدینش نوشت که همیشه شلوارک می‌پوشد.

اصولگرایی توسط امام‌ خامنه‌ای وارد ادبیات سیاسی کشور شد

به گزارش تسنیم، “حجت‌الاسلام رضا تقوی” رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دومین همایش بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای که در مسجد مهدیه همدان  برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امام خامنه‌ای‌ نخستین کسی بودند که اصطلاح اصولگرایی را وارد حوزه ادبیات سیاسی کشور کردند.
تقوی با اشاره به اینکه بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری عده‌ای از کار برکنار شدند و حجم تبلیغات آن‌قدر زیاد بود که عده‌ای عقده ۸ ساله داشتند و هجمه وسیعی علیه اصولگرایی کردند، تصریح کرد:  مدتی گذشت و عده‌ای از اصولگرایان گفتند کاری کنید و بنده گفتم عضو جامعه روحانیت مبارز تهران هستم و پیش من آمدند و پس از آن جلسه‌ای با “آیت‌الله مهدوی‌کنی” داشتیم و “شورای همگرایان اصولگرایی” را تشکیل دادیم که در حال حاضر ۶ ماه از فعالیت این شورا می‌گذرد و این شورا ۶۰ تا ۷۰ عضو دارد.
وی گفت: در شهرهایی همچون بوشهر، شیراز و کرمان نیز جلسات همگرایی اصولگرایان به‌صورت باشکوهی برگزار شده و این مثبت و روحیه‌بخش است. آینده‌نگری یکی از اصول اعتقادی ما است و اگر می‌خواهیم در مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور پیروز باشیم باید آگاهانه و با برنامه‌ریزی مناسب به این امر مهم توجه کنیم.

کفش‌های لنگه به لنگه در رختکن پرتغال پیش از بازی مقابل آمریکا (سایت فیفا)

مهر منتشر کرد، راه‎پیمایی خیابانی همزمان با جام جهانی، همچنان در برزیل ادامه دارد. این بار در سائوپائولو به افزایش هزینه حمل و نقل عمومی، اعتراض کردند. (خبرگزاری فرانسه)

“فرای” سوزانده شد

هفتم فروردین‌ماه امسال (۲۷ مارس ۲۰۱۴) “ریچارد نلسون فرای” – ایران‌شناسِ آمریکایی – در سن ۹۴ سالگی در شهر بوستون آمریکا درگذشت. او سال‌ها پیش وصیت کرده بود تا پس از مرگ، در کنار زاینده‌رود در اصفهان دفن شود؛ اما با وجود موافقت دو رییس‌جمهور وقت ایران با این پیشنهاد، به‌دلیل اتفاق‌هایی که پس از مرگش افتاد، برای خاکسپاری به ایران منتقل نشد، تا این‌که چندی پیش، پیکر او در همان شهر بوستون سوزانده شد.
دکتر “تورج دریایی” – یکی از همکاران ایرانی پروفسور فرای در آمریکا و استاد تاریخ ایران و جوامع فارسی زبان دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین آمریکا – با تأیید خبر سوزانده شدن پیکر فرای، به ایسنا گفت: دو هفته‌ پیش، خانواده‌ پروفسور فرای پس از ۷۳ روز انتظار برای رسیدن خبری از ایران و دادن اجازه برای دفن پیکر این ایران‌شناس در این کشور، بالاخره تصمیم گرفتند پیکر او را بسوزانند؛ اما هنوز نمی‌دانم قرار است با خاکستر او چه کنند.

رکورد خبرنگاران ایرانی در برزیل

به گزارش مهر،  در حالی که تیم ملی فوتبال ایران عصر شنبه و پس از دیدار با آرژانتین بلافاصله به شهر سائوپائولو برگشت تا تمریناتش را برای دیدار با بوسنی پیگیری کند، خبرنگاران و عکاسان اعزامی به خاطر سفری که با اتوبوس برای آنها در نظر گرفته شده بود، ۲۴ ساعت بعد از تیم ملی به سائوپائولو برگشتند.
براساس اعلام قبلی مسئولان آژانس اعزام کننده خبرنگاران و عکاسان ورزشی(تعطیلات رویایی)، قرار بود این سفر ۷ تا ۸ ساعت طول بکشد اما به خاطر ناکارآمدی راننده و نظارتی که بر روی وعده های این آژانس صورت نمی گیرد، سفر زمینی خبرنگاران از بلوهوریزنته به سائوپائولو بیش از ۱۲ ساعت طول کشید تا با احتساب سفر قبلی این گروه از سائوپائولو به کوریتیبا، خبرنگاران ایرانی رکورد سفرهای زمینی در چند روز را بکشنند!
قرار بود اتوبوسی که خبرنگاران و عکاسان را جابجا می‌کند دارای اینترنت باشد اما این اتفاق در طول سفرهای انجام شده رخ نداد و این گروه نتوانستند از امکانات وعده داده شده استفاده کنند.

وقتی حقیقی آرزوی “عقاب آسیا” شدن داشت

 فارس نوشت: تصویر جلد یکی از ضمیمه‌های روزنامه جام‌جم که گفتگویی با “علی‌رضا حقیقی” سنگربان اول این روزهای تیم ملی را منتشر کرده بود، پس از ۱۲ سال دوباره باز نشر داده شد. در این مصاحبه علی‌رضا حقیقی گلر تیم ملی نونهالان عنوان کرده بود: “۱۰ سال دیگر عابدزاده می‌شوم”

تکذیب عضو شورای شهر/ سفر مسئولین به مالزی با هزینه خیر متمول 

به گزارش خوی نگاه، چندی پیش در برخی از وبلاگ‌های خبری شهرستان خوی آمده بود که لیست بلندبالایی از مسئولان شهری عازم سفر مالزی شده‌اند که در این لیست، اسامی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر خوی نیز ذکر شده بود که در معیت شهردار و سه نفر از اعضای یک مؤسسه خیریه، به دعوت خیر به کشور مالزی سفر کرده‌اند، این خیر متمول ساکن شهر دبی است.
“مهران گلوانی”، عضو شورای اسلامی شهر خوی در خصوص انتشار خبر حضور وی در لیست مسافران دعوتی از سوی این فرد خیر برای شرکت در سفر به کشور مالزی اظهار داشت: بنده نیز همانند سایر دوستان دعوت شده بودم، ولی بنابه دلایلی در این سفر حضور نیافتم و این خبر را به شدت تکذیب میکنم.
بنا به گفته منبع آگاه: آقایان شریف، کبیری، آهنگری، فتحی، گلوانی، چهره‌آرا و خانم کریمی از شورای شهر، شهردار و مهندس توحیدنیا از شهرداری به همراه یکی از مقامات ارشد شهرستان خوی از اعضای این هیات هستند و سه نفر از اعضای موسسه بوتراب آنها را در این سفر همراهی می کنند.
فلوریدای آمریکا را فراموش کنید، دیگر ایران مقصد برتر توریستی است/ رشد ۴۰۰ درصدی سفر توریست های انگلیسی به ایران 
دیلی میل نوشت: فلوریدای آمریکا را فراموش کنید، دیگر ایران مقصد برتر توریستی است. افزایش سفر به ایران در انگلیس با رشد ۴۰۰ درصدی مواجه شده است. دولت احمدی‌نژاد مانع سفر توریست‌ها به ایران می‌شد اما با حضور “حسن روحانی” این کشور پذیرای گردشگران شده است. “جان بیلی” مدیر آژانس توریستی وایلد فرانتیرز که مدت ۱۰ سال است که تورهای ایران را سازماندهی می‌کند امیدوار است که نسبت به سال ۲۰۱۳ گردشگران بیشتری به ایران بفرستد.
به گزارش انتخاب، وی افزود: با حضور روحانی در ایران و کاهش تنش‌ها بسیاری از مردم برای سفر به ایران احساس امنیت می‌کنند. در دوران احمدی‌نژاد کمپانی ما تنها یک یا دو تور ایران سازماندهی می‌کرد اما همه چیز امسال تغییر پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۲ فروش بلیت سفر به ایران بسیار دشوار بود و تنها دو کمپانی در این زمینه فعالیت می‌‌کردند اما در امسال تعداد آژانس‌های مسافرتی که تور ایران برگزار می‌کنند به ۹ عدد رسیده است.

اقتدای اهل سنت به آیت‌الله بهشتی

تبلیغ اولین خود پرداز ایران در روزنامه ۱۳۵۱
اولین باجه اتوماتیک کامپیوتری در ایران و خاورمیانه در شعبه مرکزی بانک بیمه بازرگانان در دی ماه ۱۳۵۱، آغاز بکار کرد.

ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیت هواپیما چقدر است؟

پیش از تغییر در نرخ بلیت‌ها، پرواز بندرعباس – چابهار، شاهرود – تهران، رشت – اردبیل و کرمان – بوشهر با قیمت ۹۲ هزار و ۲۰۰ تومان ارزان‌ترین سفرهای داخلی هوایی بودند که با توجه به آزادسازی قیمت بلیت‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومانی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، همچنین طبق نرخ‌های مصوب پیشین پرواز چابهار – ارومیه به عنوان طولانی‌ترین مسیر هوایی کشور قیمت ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت که این پرواز نیز با توجه به افزایش یا کاهش ۳۰ درصدی نرخ‌ها تغییراتی را تجربه خواهد کرد. به این ترتیب که اگر شرکتی تخفیف ۳۰ درصدی در نرخ‌های فعلی به وجود آورد این پرواز با ۱۸۸ هزار تومان خواهد پرید و البته در صورتی که نرخ‌ها تا حد سقف بالا روند نیز این پرواز با ۳۴۹ هزار تومان هزینه انجام می‌شود.

حمایت نمادین خبرنگار استرالیایی از تیم فوتبال ایران

” اسکات مک اینتایر” خبرنگار شبکه” SBS” استرالیا در بازی روز شنبه بین ایران و آرژانتین با شال تیم ملی ایران در مقابل دوربین رفت. تصویر این خبرنگار استرالیایی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. در تصویر زیر مک اینتایر دقایقی پیش از بازی ایران و آرژانتین در حال پوشش زنده حال و هوای حاشیه استادیوم ورزشی محل بازی برای شبکه اس بی اس استرالیاست و همان‌گونه که در تصویر قابل مشاهده است او شال تیم ملی ایران را بر گردن خود انداخته است.
به گزارش عصر ایران، این خبرنگار استرالیایی این اقدام خود را به منظور حمایت از یک تیم آسیایی (ایران) در مقابل یک تیم از آمریکایی جنوبی انجام داد. استرالیا عضو  فدراسیون فوتبال آسیا است و در سهمیه بندی جام جهانی جزء سهمیه قاره آسیا – اقیانوسیه محسوب می شود.

وقتی یوزپلنگ ایرانی جوگیر می‌شود
جوگیر شدن یوزپلنگ ۰۲ تیر ۱۳۹۳ – ۱۰:۲۲ در حاشیه دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x