تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

دختر قربانی: یک شب مورد سوء استفاده پسر‌ها قرار گرفتم

  • کد خبر : 41476
  • 11 خرداد 1393 - 10:13
دختر قربانی: یک شب مورد سوء استفاده پسر‌ها قرار گرفتم

دانشجویان یکی از دانشگاه‌های آمریکا با نوشتن پوسترهایی، شکایت خود را از خشونت‌های جنسی هر روزه و گسترده در دانشگاه‌های آمریکا به کاخ سفید اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوادثکمال مهر؛ چندی پیش کاخ سفید اعلام کرد که برای رسیدگی به شکایت قربانیان جنسی در دانشگاه‌های آمریکا تیمی را تشکیل داده است که عاملان خشونت‌های جنسی را شناسایی کرده و اوضاع دانشگاه‌های این کشور مدعی حقوق بشر را سامان بخشند.

اما امروز، موضوع اسف بار یکی از دانشگاه‌های آمریکا به نام «جانز هاپکینز» و راهپیمایی دانشجویانش در مورد خشونت‌های جنسی گسترده در این دانشگاه، دروغ‌های کاخ سفید را برای مردم برملا ساخت.

اوضاع اسف بار این دانشگاه و دانشکده‌هایش به مسائل جنسی و خشونت های گروهی جنسی و شکایت بی‌ثمر دانشجویان بر می‌گردد.

دانشگاه جانز هاپکینز که در ایالت مریلند، شهر بالتیمور و با شعار «حقیقت آزادت خواهد گرداند»، در ۲۲ ژانویه ۱۸۷۶ شروع به فعالیت کرد و دارای ۸  دانشکده پزشکی، تحصیلات عالی بین‌المللی، علوم و هنر کریگر، علوم تربیتی، پرستاری، بهداشت بلومبرگ، بازرگانی کاری و مهندسی وایتینگ است.

اوج خشونت‌های جنسی در این دانشگاه از بهار سال ۲۰۱۳ با حمله گروهی تعدادی از دانشجویان به یک دختر جوان به نام سوزان آغاز شد؛ این دختر قربانی، پس از هفته‌ها افسردگی چندین بار دست به خودکشی ناموفق زد و در نهایت از دست متجاوزان خود به پلیس شکایت کرد که متاسفانه آن هم بی‌نتیحه ماند.

البته در همین میان در دانشکده های پرستاری این دانشگاه آمریکایی نیز، دانشجویان یکی پس از دیگری طعم تلخ خشونت جنسی را می‌چشیدند و برای اینکه مورد حقارت قرار نگیرند از این موضوع نه به والدین خود و نه به مسئولان حرفی نمی زدند.

این دانش آموزان می دانستند که با طرح شکایت تنها بی‌آبرویی بیشتر برایشان باقی می ماند و متخلفات به سزای اعمال شیطانی خود نمی رسند؛ این تجاوزها زمانی فاش شد که یک دختر دانشجو، نامه ای غم‌انگیز از آنچه پسران دانشکده در یک مهمانی بر سرش آورده بودند را به تمامی ایمیل‌های مسئولان و سایر دانشجویان فرستاد.

با پخش شدن این ایمیل رئیس دانشگاه سریعا بدون ارائه کوچکترین سندی در صحبت‌های خود، این جنایت‌های کثیف را یک شایعه خواند و گفت: اینگونه اتهامات را در دانشگاه قبول نمی‌کنم و اینگونه حرف ها وجود خارجی ندارند!

دیری از سخنرانی رونالد دانیلز رئیس دانشگاه نگذشته بود که دادستان شهر بالتیمور شکایت ده ها دانشجو را که مورد خشونت جنسی قرار گرفته بودند را با مدارک و مستندات کافی به رسمیت خواند و تیمی را زیر نظر کاخ سفید جهت بررسی بیشتر به دانشگاه اعزام کرد.

به دنبال این موضوع در دانشکده بهداشت دانشگاه جانز هاپکینز، دومین تجاوز گروهی نیز در یک پارتی دانشگاهی صورت گرفت، به طوری که یک دانشجوی دختر که نامش فاش نشد در یک شب مورد تعرض ده‌ها پسر مست قرار گرفت.

تمامی این خشونت‌های جنسی که تنها گوشه ای از آن در این دانشگاه آمریکایی بیان شد، دانشجویان را بر آن داشت تا با نوشتن پوسترهایی، اعتراض خود را نسبت به خشونت های جنسی و اینکه چندین مرتبه مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند به طور علنی اعلام کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x