تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
1

وقتی اعدامیان موش آزمایشگاهی می شوند/جزئیات در آمد میلیونی با کشتن مردم

  • کد خبر : 40074
  • 02 خرداد 1393 - 9:30
وقتی اعدامیان موش آزمایشگاهی می شوند/جزئیات در آمد میلیونی با کشتن مردم

دست‌های پنهان پشت پرده دولت آمریکا تلاش می کند با راه اندازی مجدد اعدام های وحشیانه، منبع در آمدش را با خون و درد و رنج زندانیان محکوم به مرگ حفظ کند.

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر؛ هفته گذشته گزارشی درباره جزئیات اعدام یک زندانی به نام «کلیتون لاکت» در آمریکا منتشر کردیم؛ خلاصه این ماجرا این بود که لاکت در فوریه سال ۲۰۱۲ بنا بر ادعای پلیس با دوستانش به سمت یک دختر جوان تیراندازی کرده و پس از آزار و اذیت، او را زنده زنده دفن کردند.

لاکت پس این اقدام توسط پلیس دستگیر شد و در بازجویی‌ها تنها تماشای این صحنه را قبول کرد ولی با این حال پلیس او را گناهکار دانست و به دادگاه ارجاع داد؛ در چندین جلسه دادگاه نیز قضات با متهم شناختن لاکت او را به اعدام به وسیله داروهای کشنده محکوم کردند؛ لاکت نیز برای اجرای این حکم به زندان اوکلاهاما فرستاده شد.

پس از گذشت روزها  بالاخره روز اعدام فرا رسید ولی اینبار، مرگ بسیار دردناکی در انتظار لاکت بود چرا که به گفته فرمانده ارشد زندان قرار بود از «داروهای جدیدی» برای این اعدام استفاده شود. یعنی لاکت نه تنها محکوم به اعدام، بلکه محکوم به تبدیل شدن به موش آزمایشگاهی هم شده بود.

این متهم در نهایت پس از ۳۷ دقیقه زجر کشیدن به شکلی جان باخت که حتی ماموران انتقال جسد نیز از انتقال جسد لاکت خوداری می کردند.

اما ادامه ماجرا؛ رسانه‌های محلی تگزاس، میسوری و اوهایو نوشتند که این اعدام که به شکل وحشیانه صورت گرفت باید سرکوب شود چرا که جنایتکاران نیز نباید به این روش زجرکش شوند.

یک هفته از این ماجرای بسیار دردناک گذشت و دادگاه اوکلاهاما شنبه دهم ماه «می» اعلام کرد که تا شش ماه اجرای حکم های اعدام به دلیل بررسی  دارو های کشنده متوقف می شود.

همچنین دادگاه علت تاخیر شش ماهه اجرای حکم های اعدام را مرگ دردناک لاکت عنوان کرد و بیان داشت: طی بررسی های ما قرار بود اعدامیان در مدت ۱۶ دقیقه و بدون هیچگونه دردی جان خود را از دست بدهند ولی این موضوع در مورد لاکت صدق نکرد و این مرد اعدامی حدود ۴۳ دقیقه کامل زجر کشید.

«رابرت پاتن» رئیس زندان دولت اوکلاهما در این باره گفت: ترکیب داروهای کشنده و تزریق سه آمپول به اعدامیان بسیار درد ناگواری را رقم می زند که امیدوارم این فرایند برای کشتن اعدامیان متوقف شود.

کمیته «استیناف» دادستان کل دادگاه اوکلاهما در نامه ای تقاضا کرد که اجرای حکم برای زندانیان محکوم به مرگ به عقب انداخته شود تا دیوان عالی ایالت متحده آمریکا درباره نحوه اعدام زندانیان بررسی های بیشتری انجام دهد.

البته بازهم افراد بسیار زیادی در دولت آمریکا و مجلس سنا هستند که اینگونه اعدام ها را برای پیشرفت علم و تست داروهای کشنده مفید و موثر می دانند و این در حالیست که میسوری، مکزیک و انگلستان که مهد خشونت در جهان به شمار می‌آیند، اعلام کرده‌اند اینگونه اعدام ها تطابقی با حقوق بشر ندارد و سیاستمدران آمریکایی حاضر شدند با مرگ، رنج ، درد، شکنجه و  اوج وحشیگری موقعیت خود را حفظ کنند و به هدف پلیدشان برسند.

براساس گزارش دیلی میل «سوزانا» یکی از افراد با نفوذ دولتی که شاید یکی از دستان پشت پرده این جنایت ها باشد با وجود اینکه خود در صحنه اعدام حضور داشت ولی بازهم از گفتن جزئیات دلخراش آن سر باز می زند و با حمایت افرادی پنهان همچنان از اینگونه اعدام های سود آور حمایت می کند تا با ادامه اجرای اعدامیان با داروهای کشنده همچنان جیب سیاستمدران آمریکایی پر از پول شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x