تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

خودنمایی دو پیشکسوت بر پرده سینما/ جشن خانه سینمایی ها

  • کد خبر : 38881
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:50
خودنمایی دو پیشکسوت بر پرده سینما/ جشن خانه سینمایی ها

سینما در این هفته با آغاز اکران دو فیلم “متروپل” و “اشباح” تقابل دو کارگردان پیشکسوت سینما را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار سینما کمال مهر؛ سینما در هفته ای که گذشت با برگزاری جشن کانون کارگردانان حاشیه های آن همراه بود چون همه کسانی را که فکر می کردی جزء اهالی سینما نبودند در این مراسم حاضر بودند و با وجود اینکه دعوت نامه هایی را نیز برای خبرنگاران در نظر گرفتند اما برخی رسانه ها نیز در لیست این دعوت جایی نداشتند.

در “پنجمین شب کانون کارگردانان” از سه نسل از سینماگران؛ “خسرو سینایی” به عنوان نسل اول، “مجید مجیدی” نیز به عنوان نسل دوم و “حمید نعمت‌الله” به عنوان کارگردان نسل سوم تقدیر شد و “مصطفی کیایی” کارگردان «خط ویژه» هم دیپلم خوش‌آمدگویی را به عنوان کارگردان جوان از “کمال تبریزی” دریافت کرد.

تجلیل از زنده یاد “جهانگیر جهانگیری” (کارگردان) با حضور پسر و همسرش توسط “ابوالحسن داودی” هم از دیگر بخش های این مراسم بود.

پیش از این نیز جشن کانون فیلم نامه نویسان و دستیاران برنامه ریز برگزار شد.

بعد از انتخاب محمد بزرگ نیا به عنوان دبیر شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران طی حکمی از سوی او ، “مازیار میری “به عنوان مدیر اجرایی این رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

در این هفته اخباری که به جشنواره مقاومت مربوط می شد به مهلت ۱۰ روزه سینماگران و سالانه شدن این جشنواره اختصاص داشت که از سوی محمد خزائی دبیر جشنواره مطرح شد.

همچنین گزیده‌هایی از مقالات “شمس تبریزی” به کوشش حجت‌الله ایوبی و با مقدمه‌ای از محمدعلی موحد منتشر شد.

از دیدار های این هفته رییس سازمان سینمایی می توان به دیدار ایوبی با هنرمندان و نویسندگان عراقی اشاره کرد که بنا براین گزارش ، در این جلسه که معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری ، مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر کل روابط عمومی ،رئیس سازمان سینمایی را همراهی می‌کردند ، سینما گران و هنرمندان عراقی خواستار انتقال تجربیات ارزنده فرهنگی ،هنری و سینمایی ایران به فرهنگ و هنر عراق و تعامل هر چه بیشتر فی مابین را خواستار شدند.

سینما این روزها فیلم های جدیدی را بر پرده ی نقره ای خود می بیند و فیلم “متروپل” ساخته مسعود کیمیایی به جای “معراجی ها” و “اشباح”  به کارگردانی داریوش مهرجویی جایگزین فیلم “چ” شد.

انتهای پیام/اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x