تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

از معمای اکبر تا اجرای قطعات ماه عسل در کنسرت “مهدی یراحی”

  • کد خبر : 38534
  • 24 اردیبهشت 1393 - 9:12
از معمای اکبر تا اجرای قطعات ماه عسل در کنسرت “مهدی یراحی”

شب گذشته کنسرت “مهدی یراحی” با شور و هیجان در سالن میلاد نمایشگاه بین اللملی برگزار شد.

به گزارش کمال مهرشب گذشته کنسرت “امپراطور” “مهدی یراحی” در نمایشگاه بین اللملی تهران سالن میلاد برگزار شد.

در ابتدای مراسم “یراحی” بر صحنه آمد و قطعه “امپراطور” را با استقبال تماشاگران اجرا کرد. وی سپس ادای احترام به مخاطبانش کرد و گفت: من هردفعه با شما مواجه می شوم آن قدر هول می شوم که ممکن است حتی اشتباهی پشت میکروفن بایستم.

یراحی ادامه داد: من معمولا آدم حرافیم ولی جلوی شما هواداران کم می آرم. از ۱۳ بهمن تا امروز ۱۰۰ روز شده که از شما دور هستم و واقعا برای دیدن شما تو پوست خودم نمی گنجم.

وی افزود: فردا روز پدر است و خوشحالم که کنسرت امسال من مصادف شد با شب ولادت حضرت علی و بنده علاقه خاصی به حضرت امیرالمومنین دارم و خیلی دوست داشتم در اجرای امشب پدرم هم بود اما بخاطر کسالتی که داشت موفق نشد که در جمع ما باشد بنده ۴۷ روز است که پدرم را ندیدم.

پس از این حرف ها “مهدی یراحی” به همین مناسبت قطعه شش و هشت “من علمک” را با تشویق تماشاگران اجرا کرد و سپس “ماکسیما فلاحی” نوازنده فلوت به عنوان نوازنده مهمان بر صحنه آمد و قطعه زمستون را برای یراحی نواخت و پس از “زمستون” قطعه “مهم اینه” با همخوانی حاضران اجرا شد.

“احسان نی زن” نوازنده کمانچه بر استیج سالن میلاد آمد و به همراه “مهدی یراحی” که پیانو می نواخت قطعه “قاصدک” را اجرا کرد و سپس قطعه “هوای تو” توسط یراحی اجرا شد.

“رضا تاجبخش” یکی از مهمان های کنسرت یراحی بود و قرار نبود در اجرای یراحی نوازندگی کند اما با تشویق تماشاگران تاجبخش به صحنه آمد و پیانو قطعه “کمکم کن” را برای یراحی نواخت و پس از اجرای قطعات غمگین یراحی به سراغ قطعه “از خودت خبر بیار” رفت.

در پایان بخش اول “آرون حسینی” از موزیسین های جوان بر صحنه آمد تا در زمان استراحت گروه رمیکسی از یراحی ارائه دهد.

در بخش دوم یراحی قطعه “منو رها کن” را اجرا کرد و سپس حضور “مرتضی پاشایی” را در کنسرتش اعلام کرد که با استقبال بی نظیر هواداران مواجه شد که یراحی خطاب که پاشایی گفت: هواداران من تو را بیشتر از من دوست دارند.

که همه هواداران یکصدا یراحی را تشویق کردند.

سپس قطعه “عطر تو” توسط یراحی اجرا شد و پس از آن “سیامک فتحی نیا” نوازنده ساکسیفون به صحنه آمد تا به همراه یراحی دو قطعه “مسافر پاییزی” و “دیدار” را اجرا کنند.

و باز هم “احسان نی زن” و “رضا تاجبخش” به صحنه آمدند تا کنار دوست قدیمی خود قطعاتی را اجرا کنند. در ابتدا “میراث” و سپس “هرجای دنیایی” اجرا شد. نکته قابل توجه در کنسرت این بود که وقتی قطعه “سازش” نواخته شد “رضا تاجبخش” در کنار یراحی این قطعه عاشقانه را اجرا کردند و سپس قطعه “امشبم گذشت” با همخوانی تماشاگران اجرا شد.

یراحی در ادامه گفت که چند سوغات برای حاضران در سالن آورده که در ابتدا بطری آبی را به تماشاگران نشان داد و اعلام کرد که: این بطری آب کارون است که آن را به عنوان سوغات برای شما آورده اند که این آب مظهر شرف ما خوزستانی ها است به امید روزی که بتوانم برای همشهریانم در اهواز کنسرت اجرا کنم.

سپس “مینو قاسمی” به صحنه آمد تا قطعه ی جنوبی “غزل” را به عنوان آخرین قطعه شاد اجرا کنند.

اما هدیه اصلی ” مهدی یراحی” جدیدترین اثرش است که برای اولین بار در این کنسرت اجرا شد. نام این قطعه “دل تو با من نیست” بر اساس ترانه ای از “امیرعلی بهادری” بود.

از نوازندگان کنسرت “مهدی یراحی” می توان به “ماکسیما فلاحی” فلوت، “احسان نی زن” کمانچه و ویلن، “رضا تاجبخش” پیانو، “مهرداد اکبرزاده” کیبورد، “مجید برومند” گیتار باس، “رضا رحمانی” گیتار اسپانیش، “امیر فرید” سینتی سایزر، “مجید رضاپور” درامز، ” “علیرضا میرآقا” ترومپت، “حسین شریفی” ترمبن، “بنیامین بیانی” ساکسیفون، “سیامک فتحی نیا” ساکسیفون و “مینو قاسم پور” نام برد.

اما نکته قابل توجه “اکبر” نوازنده پرکاشن بود که یراحی هیچ وقت وی را با فامیل معرفی نکرد فردی با یک عینک دودی و ریش بلند که در همان شب طرفداران بسیاری پیدا کرد و تمامی سالن وی را صدا می زدند.

از مهمانان کنسرت یراحی می توان به “ایمان قیاسی”، “هومن نامداری”، “آرش پاکزاد”، “مرتضی پاشایی”، “مونا برزویی”، “زهرا عاملی”، “علیرضا آذر”، “علیرضا افکاری”، “سامان گوران”، “بهنوش بختیاری”، “روزبه بمانی” و “احسان علیخانی” اشاره کرد.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x