تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

۴ اثر هنری نیمه تمام در تاریخ +عکس

  • کد خبر : 38504
  • 24 اردیبهشت 1393 - 8:34
۴ اثر هنری نیمه تمام در تاریخ +عکس

بسیاری از نویسندگان و نقاشان، آثار هنری خودشان را روزی به پایان می رسانند و آن را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. اما گاهی اوقات فرشته مرگ آن ها را امان نمی دهد و باعث می شود تا آثارشان نیمه کاره بماند.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، در تاریخ هنری دنیا تعدادی اثر بوده است که به علت اتفاقات مختلف ناتمام مانده اند. برخی از این آثار هنری توسط بزرگترین نویسندگان یا نقاشان دنیا کشیده شده است.

رمان چارلز دیکنز

یکی از بزرگترین نویسنده های جهان و همچنین یکی از اسطوره های انگلستان “چارلز دیکنز” است. او از خودش کتاب های بسیار زیادی را به جا گذاشته و همچنین همیشه در کار خودش بسیار موفق بوده است. آخرین کتاب او “راز ادوین درود” نام داشت اما او در سن ۵۸ سالگی در گذشت و نتوانست این کتاب را به پایان برساند. البته پس از او چندین نفر این کتاب را تمام کردند اما هیچگاه مشخص نشد که چارلز دیکنز به دنبال چه پایانی در این داستان می گشت.

شعر کوبلا خان

“کوبلا خان” نام یکی از اشعاری است که در سال ۱۷۹۷ سروده شده است. شاعر این شعر که به نام “کولریدج” شناخته می شود در خواب شعری را به یاد می آورد و پس از بیدار شدن ۵۰ خط از آن را می نویسد اما درحین نوشتن کسی از او می خواهد که برای مدتی به خارج از خانه برود و پس از بازگشت دیگر چیزی یادش نمی امده است.”کوبلا خان” شاید معروف ترین شعر ناتمام دنیا باشد.

کلیسای “سگرادا فامیلیا” 

این کلیسا که در بارسلونای اسپانیا قرار دارد یکی از طولانی ترین پروژه های ساخت و ساز در تمام دوران است. این بنا از سال ۱۸۸۲ در حال ساخت است و معمار آن نیز فردی به نام “آنتونی گادی” بود. او بیشتر عمر خود را صرف ساخت این بنا کرد و البته در سال ۱۹۲۶ درگذشت و ساختمان نیمه کاره ماند. از آن سال تا به حال ساخت این بنا توسط چندین معمار ادامه داده شده است اما همچنان به پایان نرسیده است.

مجسمه “گران کاوالو”

این مجسمه به دستور دوکی در میلان برای یادبود پدرش و توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده بود. او بیش از ۱۲ سال وقت برای طراحی این مدل صرف کرد و پس از آن در سال ۱۴۹۲ آماده ساخت این مجسمه شد ولی جنگ میان ایتالیا و فرانسه آغاز شد و دوک نیز هزینه ساخت این اسب را صرف جنگ کرد. بعده ها ارتش فرانسه از پیش فرض این مجسمه داوینچی به عنوان سیبل شلیک استفاده می کردند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x