تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

کشف ردپای جدید از نیت شکارچیان اسپانیایی

  • کد خبر : 37313
  • 16 اردیبهشت 1393 - 10:37
کشف ردپای جدید از نیت شکارچیان اسپانیایی

غلامحسین کاظمی گفت: ۲ایرانی، اتباع اسپانیایی را همراهی می‌کردند.

به گزارش کمال مهرغلامحسین کاظمی، مدیر کل محیط زیست استان ایلام درخصوص جزئیات دستگیری ۴متخلف در منطقه شکار ممنوع بینا گفت: به دنبال گشت و پایش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت متوجه حضور گروهی از اتباع خارجی به همراه ۲ایرانی می‌شوند و بعد از ۳روز جستجو در دوازدهم اردیبهشت نسبت به دستگیری آنان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با دستگیری متخلفان یک قطعه سوسمار «آگاما سر وزغی» و تعدادی از ادوات شکار و زنده‌گیری مانند چنگک و تور خزنده‌گیری از آنان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اذعان داشت: با توجه به ادوات موجود مطمئنا متخلفان برای شکار و زنده‌گیری خزندگان به این منطقه آمده‌اند.

کاظمی با اشاره به ادعای متخلفان مبنی بر محقق بودن آنها گفت: اگر ادعای آنان مبنی بر اینکه برای تحقیق به این منطقه آمده‌اند هم درست باشد، اما برای ورود به مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی و مناطق شکار ممنوع باید دارای مجوز از سازمان محیط زیست و با همکاری اداره کل استان در منطقه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به کشف عکس “افعی دم عنکبوتی” از میان وسایل کشف شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق ایلام زیستگاه مناسبی برای گونه بسیار مهم و منحصر بفرد افعی دم عنکبوتی است و عکس این خزنده هم از میان وسایل متخلفان کشف شده است. این احتمال را قوت می‌بخشد که متخلفان برای شکار و یا زنده‌گیری این خزنده به این منطقه آمده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲تبعه اسپانیایی و ۲ایرانی دستگیر شده‌اند و پرونده آنان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده تا دادگاه براساس قانون با آنان برخورد کند.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x