تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

شهرداری کرج نیازمند تاسیس سازمان املاک و مستغلات است

  • کد خبر : 310966
  • 31 خرداد 1402 - 16:32
شهرداری کرج نیازمند تاسیس سازمان املاک و مستغلات است

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم ساماندهی املاک شهرداری تاکید کرد و گفت: شهرداری کرج برای تحقق این مهم نیازمند راه اندازی و تاسیس سازمان املاک و مستغلات است.

به گزارش «کمال مهر»:

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمد اسدیان با بیان اینکه در مبحث مدیریت املاک و مستغلات در شهرداری، شناسایی املاک و دارایی‌های منقول و غیر منقول گام اول است، اظهارداشت: به منظور سازماندهی و مدیریت امور مرتبط با املاک و مستغلات در شهرداری و لزوم تاسیس و تجدید نظر در اساسنامه‌های موجود در اجرای ماده ۵۴ و ۸۰ قانون شهرداری‌ها، تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ در چارچوب وظایف و ماموریت های شهرداری و در راستای تحقق سند طرح جامع شهر و برنامه‌های مصوب شهرداری در این مرکز در حال بررسی است.
 

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود:برنامه ریزی، هماهنگی، مشاوره، اجرا و به طور کلی مدیریت املاک واقع در طرح‌های توسعه شهری با هماهنگی اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط، همچنین مدیریت و نظارت بر نحوه معاوضه و تراکم مجاز در واحدهای اجرائی وابسته به شهرداری‌ها در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه این سازمان انجام خواهد شد.
 

اسدیان بیان کرد:در راستای راه‌اندازی این سازمان، خرید، فروش، اجاره و استیجاره املاک و مستغلات مورد نیاز طرح های توسعه شهری با ماموریت‌های قانونی شهرداری‌ها با لحاظ کلیه حقوق مادی و معنوی املاک یاد شده در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه در بانک اطلاعاتی ثبت و بررسی می شود.
 

وی اذعان کرد: در رابطه با اهمیت شناسایی املاک و مستغلات شهرداری علاوه بر حفاظت این اموال، امکان نظارت، توزیع و استفاده صحیح و عادلانه و جلوگیری از تعرض و تصرف غیر قانونی آن‌ها غیر قابل چشم پوشی هستند.
 

اسدیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرداری کرج در نگهداری از این اموال چندان موفق نبودند و این موضوع زمینه ساز مشکلات اقتصادی، اداری، اجتماعی و فرهنگی بسیاری شده است در راستای این امر، بهبود روند شناسایی اموال، نیاز است تا علاوه بر اصلاح قوانین موجود، برخی فرآیندها و ساختارها نیز تغییر کنند تا شناسایی، ثبت و مستندسازی اموال شهرداری با شفافیت کامل صورت گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=310966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x