تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

تحویل بیش از ۹ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش

  • کد خبر : 229192
  • 10 آذر 1400 - 15:22
تحویل بیش از ۹ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش

رخشانی مهر گفت: قریب به ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در مهر ماه سال جاری به آموزش و پرورش استان‌ها تحویل داده شد.

به گزارش کمال مهر؛ رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور طی جلسه ای که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: در مهر ماه سال جاری ، قریب به ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد که خیرین در ساخت آن ها نقش مهمی داشتند و تا پایان سال جاری  نیز مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

رخشانی مهر با اشاره به آثار و برکات مشارکت عمومی در امر مدرسه سازی گفت : این حرکت ارزشمند سرآغازی برای فرهنگ سازی در جامعه است.

او با اشاره به این که قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه علاوه بر محرومیت‌ زدایی آموزشی، فرهنگسازی هم ارائه می دهد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: از تلاشگران عرصه‌های جهادی حوزه مدرسه سازی انتظار داریم تا با ترویج زمینه های مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس به  تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای طرح ها کمک کنند.

او افزود: اکنون تعداد بخاری‌های نفتی مدارس به کمتر از  سه درصد و مدارس نیازمند تخریب و بازسازی به زیر ۲۰ درصد رسیده است ضمن این که  مدارس خشتی و گلی دیگر در کشور وجود ندارد اما مدارس سنگی مشکل امروز حوزه نوسازی هستند.

رخشانی مهر گفت: هرچند که اعتبارات نوسازی مدارس افزایش یافته است اما با توجه به واقعیت جامعه در خصوص افزایش قیمت ها کافی نیست بنابراین نیاز به افزایش سطح مشارکت مردم داریم.

او با بیان این که ۳۰ درصد مدارس یا به طور کامل خیرساز هستند و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است، افزود: برای افزایش تعداد خیران به فرهنگ مشارکت، همدلی و همراهی نیازمند هستیم و به همین دلیل طرح آجر به آجر طراحی شد تا همه مردم بتوانند در این راه خداپسندانه مشارکت کنند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x