تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

حمایت از تولید‌کنند‌گان سفال و سرامیک در البرز

  • کد خبر : 224420
  • 21 شهریور 1400 - 9:01
حمایت از تولید‌کنند‌گان سفال و سرامیک در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: در راستا‌ی توانمند‌ساز‌ی و حمایت از کسب‌و‌کار‌های حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان به ویژه سفال و سرامیک تفاهم‌نامه‌‌ای منعقد شد.

به گزارش کمال مهر ،فریدون محمد‌ی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز،گفت: در راستا‌ی توانمند‌ساز‌ی و حمایت از کسب‌و‌کار‌های حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان به ویژه سفال و سرامیک تفاهم‌نامه‌ دو جانبه‌ای به همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز، عنو‌ان کرد: تشریک مساعی، حمایت از تولید‌کنند‌گان سفال و سرامیک استان و خرید انبوه محصولا‌ت تولید‌‌ی از قبیل گلد‌ان و ظروف سفال و سرامیک از جمله مفاد اصلی این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

وی افزود: معاونت صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی اداره‌کل به عنو‌ان طرف اول قرارداد ضمن تسریع و تسهیل امور با معرفی مجموعه مذکور به هنرمند‌ان اطلاعات تکمیلی متقاضیان طرح را به منظور بهره‌گیری از مزایا‌ی تفاهم‌نامه در اختیار طرف دوم قرار داده و بر نحوه اجرای امور نظارت خواهد داشت.

این مقام مسؤول با تأکید بر لزوم راه‌انداز‌ی خط تولید سفال و سرامیک با همکاری بخش خصوصی تصریح کرد: شرکت فعال در این زمینه به عنو‌ان طرف دوم‌ تفاهم‌نامه موظف به اجرای هر شش بند بوده و پس از بر‌رسی، انتخاب و تأیید آثار تولید‌ی هنر‌مند‌ان با خرید محصولا‌ت و در بازه زمانی معین نسبت به پر‌داخت مالی و در‌یافت آثار اقدام کند.

محمد‌ی بیان کرد: با توجه به پتانسیل البرز و رایزنی‌های انجام شده در حوزه سفال و سرامیک و نیز به منظور حمایت از کار‌گاه‌ها‌ی انفراد‌ی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد‌ی زمینه لازم برای بازار‌یابی و فروش محصولا‌ت تولید‌ی فراهم شده است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x