تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

قیمت‌ نجومی خانه‌های نوساز کرج/روند بازار قیمت مسکن را تعیین می‌کند

  • کد خبر : 223908
  • 13 شهریور 1400 - 11:24
قیمت‌ نجومی خانه‌های نوساز کرج/روند بازار قیمت مسکن را تعیین می‌کند

رییس اتحادیه املاک کلانشهر کرج با اشاره به اینکه قیمت مسکن باید توسط یک کارشناس در تمامی مناطق و محله‌ها تعیین شود، گفت: صاحب خانه‌ها با توجه به نظر شخصی اعلام قیمت می‌کنند و روند بازار قیمت مسکن را تعیین می‌کند؛ هیچ قانونی در این امر وجود ندارد.

به گزارش کمال مهر ،محمد قمی، رییس اتحادیه املاک کلانشهر کرج، در خصوص آخرین وضعیت قیمت املاک در فصل جا به جایی، گفت: طرح‌های تعیین قیمت ملک تعزیراتی و مقطعی است تا مادامی که برنامه ریزی درست و قطعی صورت نگیرد اوضاع مسکن سامان نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید قیمت اجاره و خرید مسکن توسط کارشناس مورد تایید یک نهاد یا ارگان تعیین شود تا شاهد افزایش بی رویه قیمت نباشیم ادامه داد: چند سالی است که مطرح شده اتحادیه املاک زیر مجموعه راه و شهرسازی قرار بگیرد اما موضوع تا کنون به نتیجه نرسیده است؛ اگر این اتفاق بی افتد تاحدودی شاهد ساماندهی شرایط خواهیم بود.

رییس اتحادیه املاک کلانشهر ضمن تایید قیمت نجومی ملک‌های تازه ساخت بیان کرد: افزایش قیمت ملک توسط صاحب خانه‌ها کارشناسی شده است و بر اساس نظر شخصی می‌باشد.

وی ادامه داد: روند بازار و عرف قیمت را تعیین می‌کند و هیچ قانونی برای این موضوع وجود ندارد، هیچ کاری از ما برنمی آید فقط از املاک می خواهیم انصاف رعایت کند.

قمی با اشاره به اینکه اتحادیه و املاک تنها توافق میان مالک و مستاجر را ثبت می کنند تصریح کرد: امیدواریم دولت برای قیمت مسکن چهارچوبی را تعیین کند.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: مستاجرانی که معترض هستند به افزایش قیمت تمدید قرارداد باید اعلام کنند که با توجه به شرایط کرونا نمی توانیم جا به جا شویم، یا توافق صورت می‌گیرد و یا به شورای حل اختلاف ارجاع داده خواهد شد که در این صورت اگر ثابت شود مالک قصد فروش ملک خود را ندارد قرارداد با ۲۰ درصد افزایش در مرکز استان تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x