تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
1

ارتش میانمار سر کودکان روهینگیا را می‌برد و مردان را زنده زنده در آتش می‌سوزاند

  • کد خبر : 200074
  • 12 شهریور 1396 - 14:02
ارتش میانمار سر کودکان روهینگیا را می‌برد و مردان را زنده زنده در آتش می‌سوزاند

یک گروه حقوق بشری گزارشی رعب‌آور از شرایط هولناک مسلمانان روهینگیا در میانمار منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: پس از اینکه شاهدان عینی از وجود بدن‌های بی سر کودکان روهینگیا و مسلمانانی که زنده زنده در آتش می‌سوزند خبر دادند، ترس و وحشت از گسترده‌ شدن این جنایات افزایش یافت.

یک هفته خشونت و بیانیه‌های آتش‌افروز دولت میانمار، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد، این سازمان را بر آن داشت تا از «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم میانمار،  بخواهد راه درست را در پیش بگیرد.

شاهدان عینی: ارتش میانمار سر کودکان را می‌برد و مردان را زنده زنده آتش می‌زند

مسلمانان روهینگیا در حال برگزاری مراسم عید فطر در اوج تنش‌ها و جنایات


جامعه بین‌المللی از این مقام ارشد میانمار -که برنده جایزه نوبل هم هست- به دلیل بی‌توجهی به جنایاتی که علیه مسلمانان روهینگیا صورت می‌گیرد و بیانیه‌هایی که کمیته اطلاعاتی او منتشر می‌کند و مردم را علیه جامعه روهینگیا و کارگران تحریک می‌کنند به شدت انتقاد کرده است. «فلیم کین»، معاون دیده‌بان حقوق بشر در امور آسیا، در پیامی در توییتر نوشت: «رهبری آنگ سان سو چی شکست خورده است».

شاهدان عینی: ارتش میانمار سر کودکان را می‌برد و مردان را زنده زنده آتش می‌زند

آنگ سان سو چی


این در حالیست که دولت میانمار -که پیش از این با نام «برمه» شناخته می‌شد- جامعه بین‌المللی و رسانه‌های خارجی را به دلیل تمرکز بر شرایط اسفناک روهینگیا و نادیده گرفتن تاثیر این خشونت‌ها بر بودایی‌های راخین و دیگر گروه‌های غیر مسلمان محکوم کرده است.

شمال ایالت راخین پس از افزایش درگیری‌ها بین نیروهای دولت میانمار و «ارتش آزادی‌بخش آراکان روهینگیا» در ۲۵ اوت شاهد خشونت و جنایات رعب آوری بوده است.

شاهدان عینی: ارتش میانمار سر کودکان را می‌برد و مردان را زنده زنده آتش می‌زند

یک مرد از روهینگیا در حال حمل کودکی در یک کیسه پس از عبور از مرز بنگلادش و میانمار


گروه حمایت از حقوق بشر «Fortify Rights» که مقر آن در بانکوک است روز جمعه گزارشی از زبان کسانی که از روستای «چات پین» در «راتدانگ» فرار کرده‌اند و شاهد صحنه‌های وحشتناکی بوده‌اند منتشر کرد. آنها می‌گویند حدود ۲۰۰ زن، مرد و کودک روهینگیا در درگیری‌های نیروهای امنیتی میانمار و روستاییان ایالت راخین کشته شده‌اند. به گزارش این گروه حقوق بشری، سربازان دولت میانمار گروه بزرگی از مردان روهینگیا را بازداشت و در کلبه‌ای حبس کردند. سپس آنها را زنده زنده به آتش کشیدند.

شاهدان عینی: ارتش میانمار سر کودکان را می‌برد و مردان را زنده زنده آتش می‌زند

مردم روهینگیا در حال فرار از ایالت راخین و عبور از مرز بنگلادش و میانمار


این گروه حقوق بشری به نقل از یک روستایی ۴۱ ساله به نام عبدالرحمان نوشت: «برادرم کشته شد. سربازان ارتش میانمار او و گروه دیگری از مردان را سوزاندند. اعضای دیگر خانواده‌ام را در زمین‌های کشاورزی پیدا کردیم. روی بدن آنها آثار برخورد گلوله و بریدگی دیده می‌شد. دو کودک ۶ و ۹ ساله را هم سر بریدند. یک زن از خانواده‌ام نیز با گلوله کشته شد».

ارتش میانمار روز جمعه گزارش داد حدود ۴۰۰ نفر شامل ۳۷۰ روهینگیا، ۱۳ نیروی امنیتی، دو مقام دولتی و ۱۴ غیرنظامی از ۲۵ اوت تاکنون کشته شده‌اند. ارتش و دولت میانمار پیش از این مدعی شدند نیروهای امنیتی نمی‌توانند در جریان درگیری‌ها شورشیان را از غیرنظامیان تشخیص دهند.

شاهدان عینی: ارتش میانمار سر کودکان را می‌برد و مردان را زنده زنده آتش می‌زند

افسران گارد مرزی ارتش میانمار


در پی درخواست «متیو ریکرافت»، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد، ۱۵ عضو شورای امنیت ملی این سازمان در تاریخ ۳۰ اوت جلسه‌ای را پشت درهای بسته درباره شرایط روهینگیا تشکیل دادند. ریکرافت درباره نتیجه این جلسه گفت تمام اعضا خشونت در راخین را محکوم کردند و از تمام طرفین از جمله «سو چی» خواستند درگیری‌ها را کاهش دهد.

روزنامه تلگراف روز گذشته نتوانست با سخنگوی دولت میانمار تماس برقرار کند، اما او پیش از این گفته بود آنچه کمیته اطلاعاتی اعلام می‌کند دیدگاه تمام دولت میانمار را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=200074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x