تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

پروژه آمریکا تاسیس “اسرائیل دوم” است نه “کردستان”/ نام کُرد را لکه دار نکنید

  • کد خبر : 192137
  • 09 خرداد 1396 - 15:08

دوغو پرینچک حین سخنرانی خود در ایغدیر ترکیه ضمن اشاره به پروژه آمریکایی در شمال سوریه مبنی بر تاسیس اسرائیل دوم بر دوستی ایران و ترکیه تاکید نموده و بیان داشت: اجازه نخواهیم داد آمریکا، ایران و ترکیه را رو در روی هم قرار دهد.

پروژه آمریکا تاسیس "اسرائیل دوم" است نه "کردستان"/ نام کُرد را لکه دار نکنید

به گزارش«کمال مهر» به نقل از آناج، دوغو پرینچک، رئیس حزب وطن ترکیه که به ایغدیر سفر کرده است در اظهاراتی با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیک شهر ایغدیر برای ترکیه و منطقه عنوان کرد: به نقشه نگاه کنید، ایغدیر منطقه‌ای است که ترکیه را به جمهوری آذربایجان وصل می‌کند؛ ترکیه از طریق ایغدیر است که با آذربایجان متحد می‌شود. علاوه بر این ایغدیر یک اهمیت دیگر هم دارد، از طریق این شهر است که ترکیه با ایران همسایه می‌شود. اهمیت این شهر محدود به این نیست، ایغدیر مسیر راه ابریشم است.

پرینچک گفت: اهمیت ایغدیر از طرف دشمن به خوبی مورد شناسایی قرار گرفته است؛ آمریکا از شمال سوریه آغاز کرده و سعی دارد با کشاندن این خط به دیاربکر، باتمان، و سپس ایغدیر، قارص و آرداهان یک اسرائیل دوم را تاسیس کند. “کردستان” را نمی‌گویم، کُرد متعلق به ما است، اسم کرد را لکه دار نکنیم.

وی افزود: هدف، ایجاد کینه و نفرت بین ما و همسایگانمان و سپس قطع راه ابریشم است؛ از این طریق می‌توانند راه‌های تجاری به آسیا و چین را به دست بگیرند. ایغدیر مرکز نابودی این پروژه آمریکا است.

 رئیس حزب وطن ترکیه در ادامه اظهارات خود به روابط ترکیه و ایران نیز اشاره کرده و بیان داشت: اجازه نخواهیم داد آمریکا، ترکیه و ایران را رو در روی هم قرار دهد. ایران؛ برادر و دوست ما است، تجارت آزاد با این کشور هدف ما است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=192137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x