تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

موزه هنر مدرن (MoMA) آثار هنرمندانی که کشور آن ها تحث تاثیر “ممنوعیت ورود مسلمان” دونالد ترامپ قرار گرفته جایگزین آثار پیکاسو و ماتیس کرد

  • کد خبر : 179878
  • 19 بهمن 1395 - 7:16

آقای ترامپ ممنوعیت موقت سفر پناهندگان و مردم هفت کشور اکثریت مسلمان: عراق، سوریه، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را وضع کردویک قاضی فدرال سیاتل در روز جمعه این قانون را مسدود کرد که رئیس جمهور ان را مسخره و مضحک خواند.

به گزارش کمال مهر: موزه معتبر هنر مدرن نیویورک موضع  خود در برابر ممنوعیت سفر رئیس جمهور دونالد ترامپ را  با جایگزین کردن آثار پیکاسو و ماتیس به نفع هنرمندانی که اهل هفت کشور اکثریت مسلمان که تحت ثاثیر فرمان اجرایی قرار گرفتند مشخص کرد.

آقای ترامپ ممنوعیت موقت سفر پناهندگان و مردم هفت کشور اکثریت مسلمان: عراق، سوریه، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را وضع کرد. یک قاضی فدرال سیاتل در روز جمعه این قانون را مسدود کرد که رئیس جمهور ان را مسخره و مضحک خواند.

نیویورک تامیز گزارش می دهد که یک روز قبل از مسدود کردن ممنوعیت ورود، موزه داران در موزه هنر مدرن (MoMA) شروع به جایگزینی آثار : بریتانییایی عراقی الاصل زاها حدید، نقاش سوادنی ابراهیم الصلاحی و هنرمند ویدئویی ایرانی صلا مدنی با پیکاسو، ماتیس و پیکابیا در گالری طبقه پنجم کردند.

هر قطعه از اثار جدید از مجموعه دائمی  موزه گرفته شده است. در هر کنار هر اثر یک دیوار نوشه دیده می شود که بیان می کند ” این اثر از هنرمندان کشوری است که شهروندان آن بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور صادر شده در مورخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷  ممنوع به ورود به ایلات متحده شدند” . این یکی از چندین آثار هنری از مجموعه موزه است که سراسر گالری طبقه پنجم نصب شده برای اثبات حیاتی بودن آرمان خوش آمدگویی و آزادی این موزه و ایالات متحده است.

گالری طبقه پنجم به طور سنتی از دهه ۱۹۴۰ آثار مندرنیسم غربی را جمع اوری می کند؛ اما حالا به گزارش روزنامه شامل چندین آثار از  هنرمندان ایرانی در کنار حدید و الصلاحی،  از جمله مسجمه ساز پرویز تناولی و عکاس شیرانا شهبازی است.

کریستف چریکس؛ سرپرست ارشد نقاشی و مجسمه سازی موزه در مصاحبه با کوارتز گفت: اثار بیشتری از هنرمندان هفت کشور در ماه های اینده نمایش داده خواهد شد.

او گفت: تعدادی از هنرمندان در مجموعه ما به طور ناگهانی نتوانستند در مسیری که استفاده می کردند سفر کنند و آثار و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. ما می خواستیم مجددا بر این باور که هنر [موزه] باید یک مکانی برای جمع اوری مردم سراسر جهان باشد تاکید کنیم.

دیگر آثار هنرمندان بزرگ گالری طبقه پنجم شامل: کوکوشکا، اِنسور و بوچونی برداشته شدند در حالی که یک مجسمه بزرگ فولادی از هنرمند ایرانی  سیاه  ارمجانی در لابی قرار داده شده است.

اقای چریکس به مردم اطمینان داد که نقاشی های ” شب پر ستاره ” ونگوگ و “استدیو قرمز” ماتیس که بسیار محبوب هستند پر صفحه نمایش باقی می مانند .او گفت که پشت ایده تغییر در مجموعه دائمی بر روی صفحه نمایش برای پیدا کردن یک ” رفتار فراگیر” بود.

مترجم: رضا ملاحسینی پورشکری

منبع: ایندیپندنت / ۶ فوریه

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x