تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

دریافت ۱۲ میلیون سود خالص از ۲ میلیون تومان سرمایه/وام های کم درصد به اقشار خاص تعلق می گیرد/جوانان متکی به خود باشند نه مسئولان

  • کد خبر : 141179
  • 18 خرداد 1395 - 9:48
دریافت ۱۲ میلیون سود خالص از ۲ میلیون تومان سرمایه/وام های کم درصد به اقشار خاص تعلق می گیرد/جوانان متکی به خود باشند نه مسئولان

کارآفرین ابرکوهی گفت: جوانان بدانند با اندک سرمایه هم می توانند کارآفرینی و درآمد زدایی داشته باشند. فقط باید همت کرده و دست بر زانوی خود گذاشته و حرکت کنند.

 

به گزارش «کمال مهر»؛حسن اکرمی شمس آبادی یکی از نهال کاران پسته ابرکوه می باشد، که با کمترین سرمایه، قدم در راه خودکفایی گذاشته و بدون هیچگونه چشم داشتی از دیگران و با وجود مشکلات فراوان به موفقیت رسیده است.

خبرنگار سرو ابرکوه در راستای معرفی الگوهای نمونه به سراغ او رفت تا با انعکاس تجربیاتش، راه را برای افرادی که می خواهند با سرمایه اندک برای خود شغل ایجاد کنند، باز کند.
کارآفرین ابرکوهی ضمن بیان پستی و بلندی های زندگیش گفت: برای امرار معاش دست به هر کاری می زدم، متأسفانه به هر دلیلی با شکست مواجه می شدم. مدتی بلدرچین پرورش دادم که به دلیل گرمی هوا، نداشتن سالن و مکان مناسب، متضرر شده و آن را رها کردم.
اکرمی عنوان کرد: چند سال پیش به علت برخی مسائل برای خرید خانه در ابرکوه، یکی وام ۲۰ میلیونی از یکی بانک ها گرفتم، الان به ۵۷ میلیون رسیده و هنوز توان پرداخت آن را ندارم.
وام های کم درصد به افراد خاصی تعلق می گیرد
وی ضمن گلایه از موانع زیادی که برای گرفتن تسهیلات بانکی وجود دارد، گفت: متأسفانه وام های کم درصد به افراد خاصی تعلق می گیرد و وام های دیگر بانک ها، نیز سود بالایی دارد، که به همین دلیل جوانانی که قصد ایجاد شغلی را دارند، نمی توانند حتی فکر رفتن به سراغ این تسهیلات را داشته باشند.
کشاورز ابرکوهی افزود: پس از مدتی وام ۱۰ میلیونی از کمیته امداد امام خمینی(ره) گرفته و ۶ ساعت آب کشاورزی خریداری کردم. به دلیل دوری از منزل فقط امکان کشت پسته را داشتم، که این محصول هم حداقل ۱۰ سال طول می کشد تا به بهره برداری برسد، نهایتأ به نهال کاری روی آوردم.
۱۲ تا ۱۳ میلیون سود خالص دریافت کردم
نهال کار پسته بیان کرد: سال گذشته حدود ۳ میلیون نهال خریدم که متاسفانه همه این سرمایه به دلیل نداشتن تجربه کافی و شوری خاک از دست رفت و ضرر بزرگی دادم. برای دومین بار اقدام به انجام این کار کردم و ابتدا خاک مناسب از کهدوئیه آوردم.
اکرمی ادامه داد: دی ماه سال گذشته با ۲ میلیون تومان سرمایه، حدود ۱۵ هزار نهال به صورت گلخانه ای کشت کردم. هر نهال پسته به قیمت  ۱۰۰۰ تومان به فروش رسید و به لطف خدا به طور تقریبی ۱۲ تا ۱۳ میلیون سود خالص دریافت کردم.

جوانان دست بر زانوی خود گذاشته و حرکت کنند
کارآفرین ابرکوهی با اشاره به اینکه انسان باید متکی به خود باشد، گفت: روی سخنم با جوانان است که نباید ترس داشته باشند و بدانند با اندک سرمایه هم می توانند کارآفرینی و درآمد زدایی داشته باشند. فقط باید همت کرده و دست بر زانوی خود گذاشته و حرکت کنند، نه اینکه چشم امیدشان به دست مسئولان باشد. من نیز تجربیاتم را در اختیار آنان قرار می دهم.

وی گفت: جوانان بیکار که به دلایلی نتوانستند ادامه تحصیل بدهند و مراتب عالی آموزش را طی کنند، می توانند در فصل پیوندزنی پسته، که از ۲۰ اردیبهشت تا اول تیرماه می باشد، به این کار مشغول باشند، که البته درآمدزایی خوبی دارد. در حال حاضر من و پسرم از همین راه امرار معاش می کنیم.
اکرمی در پایان بیان کرد: همشهریان و دوستانی که قصد خرید نهال، هرس و پیوندزنی پسته را دارند می توانند، با شماره ۰۹۱۳۲۵۴۶۰۱۶ و یا ۰۹۱۳۸۵۵۷۵۱۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام/ ک

 

  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x