تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

دشواری فراتر از کار در معدن

  • کد خبر : 188658
  • 05 اردیبهشت 1396 - 15:29
دشواری فراتر از کار در معدن

کار در معدن یکی از مشاغل سخت در تمامی دنیا است اما به نظر میرسد سخت تر از آن مساله ای دیگر باشد که کارگران را آزار می دهد.

به گزارش «کمال مهر»ن؛زمانی که عوامل فیزیکی،شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار خارج از استانداردها باشد و در اثر این شرایط تنشی فراتر از ظرفیت های طبیعی به فرد وارد آید آن شغل در لیست مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرد، درست است که هر فردی با توجه به شرایطش برای کاری که انجام می دهد سختی کار متصور است اما آنچه قانون کار بیان می کند کارکردن در معدن از مشاغل سخت به شمار می رود.

عدم رسیدگی درست به کارگران این بخش به لحاظ مالی و خدماتی موجب شده تا افراد خاصی به سراغ این شغل بروند و با وجود اینکه بر اساس قانون کارگران تنها در روز شش ساعت باید مشغول به کار باشند اما بیشتر افراد علی رغم ریسک و خطرات این شغل برای تامین معاش خانواده شان بیش از ساعت مقرر و قانونی کار می کنند.

گله مندی کارگران از نادیده گرفته شدن سختی کار معدن برای آنها و تامین شرایط مالی و خدماتی مناسب از جمله بازنشستگی، حقوق و مزایای کافی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، حال با تمامی شرایط سخت کار و قبول خطرات ناشی از حفر تونل ها در اعماق زمین که بسیاری از کارگران آن را قبول کرده اند به نظر می رسد مساله ای دشوارتر از کار در معدن نیز وجود داشته باشد.

وضعیت اقتصادی و بیکاری در کشور این ریسک پذیری را در ذهن کارگران معدن مساله ای بی اهمیت جلوه می دهد تا حداقل بتوانند با کار در معدن مخارج زندگی خود را تامین کنند، اما سخت تر از کار در معدن، بازگشت کارگر اخراج شده همان معدن به خانه‌ شان است، مساله ای کار کاربران فضای مجازی به آن واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی مسئولان شده اند.

دشواری فراتر از کار در معدن
دشواری فراتر از کار در معدن
دشواری فراتر از کار در معدن

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x