تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
2

ترویج ابتذال‌گرایی اخلاقی توسط وایبر و تانگو

  • کد خبر : 55022
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
ترویج ابتذال‌گرایی اخلاقی توسط وایبر و تانگو

جانشین بسیج جامعه زنان با بیان اینکه نرم‌افزارهای نوین ارتباطی باعث فردگرایی در جامعه می‌شود گفت: یکی دیگر از مضرات نرم‌افزارهای نوین گسترش ابتذال‌گرایی اخلاقی در جامعه است.
 

به گزارش کمال مهر، معصومه ورزدار گفت: نرم‌افزارهای نوین ارتباطی انسان را از فضای حقیقی دور می‌کند و فردگرایی را در جامعه ترویج می‌دهد چراکه هر فرد با تلفن همراه، اینترنت و وایبر نیازهای ارتباطی خود را در فضای مجازی برطرف می‌کند.

وی افزود: فضای مجازی باید برگرفته از فضای حقیقی باشد اما هم‌اکنون این گونه نیست و شاهد هستیم که حتی بین والدین و فرزندان نیز فاصله‌های زیادی را ایجاد کرده است به گونه‌ای که بسیاری از جوانان از رابطه سردی که در خانواده‌ها حاکم شده است ابراز نارضایتی می‌کنند.

این کارشناس امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: بنابراین فضای مجازی را می‌توان یکی از عوامل رکود روابط خانوادگی دانست و از سوی دیگر چون افراد در فضای مجازی راحت‌تر رفتار می‌کنند و مناسبت‌های ارزشی را زیر پا می‌گذارند گاهی صحنه‌هایی دیده می‌شود که شاید در ابتدا ناخوشایند باشد اما به مرور زمان چشم به آنها عادت می‌کند و دل نیز با آن همراهی می‌کند.

ورزدار با انتقاد از اینکه هیچ کدام از این نرم‌افزارها هنگام ورود به جامعه پیوست فرهنگی نداشته است گفت: ابتذال‌گرایی اخلاقی از طریق این نرم‌افزارها صورت می‌گیرد چراکه هیچ کدام از اینها هنگام ورود به جامعه پیوست فرهنگی نداشته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مورد استفاده از اینترنت نیز در جامعه نقض غرض شده است چراکه قرار بود از اینترنت در مباحث و مبنای علمی استفاده شود اما هم‌اکنون اینترنت فضایی برای کپی‌برداری از مقالات شده است.

ورزدار ادامه داد: بهتر است قبل از اینکه نرم‌افزارهای نوین وارد جامعه شود پیوست فرهنگی برای آنان تهیه شود تا آفت‌هایی که در این زمینه رخ داده است کاهش پیدا کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x