تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024
4

عملکرد فراتر از حد انتظار انویدیا در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰

  • کد خبر : 222114
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
عملکرد فراتر از حد انتظار انویدیا در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰

انویدیا در گزارش مالی جدیدش می‌گوید توانسته در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۳٫۸۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد واحدهای تجاری اصلی انویدیا افزایش پیدا کرده است. انویدیا چند روز پیش جدیدترین گزارش مالی خود را که به سه‌ماهه‌‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ مربوط می‌شود منتشر کرد. این گزارش از عملکرد بسیار خوب […]

انویدیا در گزارش مالی جدیدش می‌گوید توانسته در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۳٫۸۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد واحدهای تجاری اصلی انویدیا افزایش پیدا کرده است.

انویدیا چند روز پیش جدیدترین گزارش مالی خود را که به سه‌ماهه‌‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ مربوط می‌شود منتشر کرد. این گزارش از عملکرد بسیار خوب انویدیا در بازه‌ی زمانی یادشده حکایت می‌کند. درآمدهای واحد تجاری دیتاسنتر انویدیا رکوردشکنی کرده، به‌علاوه آمار می‌گوید سود خوبی ازسوی ملناکس (Mellanox) نیز عاید انویدیا شده است.

سود هر سهم از سهام انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ بدون درنظرگرفتن اصول عمومی پذیرفته‌شده در حسابداری (GAAP) به ۲٫۱۸ دلار رسیده و تیم سبز درمجموع توانسته ۳٫۸۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این عدد به‌میزان ۵۰ درصد بیشتر از درآمدی است که انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی کسب کرده بود. تحلیلگران زبده‌ی بازار پیش‌بینی کرده بودند انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۱٫۹۷ دلار سود به‌ازای هر سهم و درآمد کلی ۳٫۶۵ میلیارد دلار را کسب کند و این یعنی انویدیا فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی که به‌همراه گزارش مالی منتشر شده است می‌گوید استفاده‌ی کاربران و سازمان‌ها از قطعات پردازشی انویدیا به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع به ثبت رکوردی جدید در درآمد شرکت و البته رشدی استثنایی در زمینه‌ی سود، منتهی شده است. هوانگ می‌گوید با وجود آثار منفی دنیاگیری ویروس کرونا روی محصولات رده‌ی حرفه‌ای و البته پلتفرم خودروی انویدیا، این شرکت توانسته روند روبه‌رشد خود را ادامه دهد و جایگاهش را در بازار حفظ کند. جن‌سون هوانگ همچنین به عملکرد بسیار خوب انویدیا در حوزه‌های گیمینگ، هوش مصنوعی، رایانش ابری و خودروهای خودران اشاره می‌کند و می‌گوید محصولات تیم سبز رخداد انقلاب صنعتی بعدی را تسریع می‌کنند.

مقایسه‌ی درآمدهای انویدیا بدون درنظرگرفتن اصول عمومی پذیرفته‌شده در حسابداری (GAAP)
فصل دوم سال مالی ۲۰۲۱فصل اول سال مالی ۲۰۲۱فصل دوم سال مالی ۲۰۲۰مقایسه‌ی فصلیمقایسه‌ی سالانه
درآمد۳٬۸۶۶ میلیون دلار۳٬۰۸۰ میلیون دلار۲٬۵۷۹ میلیون دلاررشد ۲۶ درصدرشد ۵۰ درصد
حاشیه‌ی سود ناخالص۶۶ درصد۶۵٫۸ درصد۶۰٫۱ درصدرشد ۲۰ بیسیس‌پوینت (BPS)رشد ۵۹۰ بیسیس‌پوینت (BPS)
هزینه‌های عملیاتی۱٬۰۳۵ میلیون دلار۸۲۱ میلیون دلار۷۴۹ میلیون دلاررشد ۲۶ درصدرشد ۳۸ درصد
درآمد عملیاتی۱٬۵۱۶ میلیون دلار۱٬۲۰۵ میلیون دلار۸۰۲ میلیون دلاررشد ۲۶ درصدرشد ۸۹ درصد
سود خالص۱٬۳۶۶ میلیون دلار۱٬۱۲۰ میلیون دلار۷۶۲ میلیون دلاررشد ۲۲ درصدرشد ۷۹ درصد
سود رقیق‌شده‌ی هر سهم۲٫۱۸ دلار۱٫۸۰ دلار۱٫۲۴ دلاررشد ۲۱ درصدرشد ۷۶ درصد

براساس اطلاعیه‌ای رسمی، درآمد واحد تجاری دیتاسنتر انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم امسال برابربا ۱٫۷۵ میلیارد دلار بوده است که رشدی ۱۶۷ درصدی نسبت‌به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. در درآمد واحد دیتاسنتر، درآمدهای کسب‌شده ازطریق ملناکس هم محاسبه می‌شود و همین موضوع روی افزایش درخورتوجه درآمد دیتاسنتر اثر گذاشته است. طبق آمار، ملناکس در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۱۴ درصد از کل درآمد انویدیا و اندکی بیشتر از ۳۰ درصد درآمد واحد دیتاسنتر را به‌ارمغان آورده است. در اولین ماه فصل دوم امسال، انویدیا با پرداخت مبلغ هفت میلیارد دلار، ملناکس را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کرده بود.

امروزه برای گسترش سرویس‌های مبتنی‌بر فناوری هوش مصنوعی به‌منظور دستیابی به سرعت پردازشی بیشتر در داده‌های ابری، نیاز بیشتری به محصولاتی که توسط شرکت‌هایی مثل ملناکس به‌مرحله‌ی تولید می‌رسند حس می‌شود. این موضوع روی افزایش درآمدهای ملناکس اثر گذاشته است. واحد تجاری دیتاسنتر انویدیا شامل دو زیرمجموعه‌ی «رایانشی» و «شبکه‌سازی» است؛ ظاهرا این دو زیرمجموعه رکورد جدیدی ازلحاظ درآمد ثبت کرده‌اند و شاهد رشد سالانه‌ی بسیار خوبی برای آن‌ها هستیم.

درآمد انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ رشد سالانه‌ی ۵۰ درصدی تجربه می‌کند

انویدیا می‌گوید واحد تجاری گیمینگ در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۱٫۶۵ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به‌ارمغان آورده است؛ این عدد نسبت‌به بازه‌ی زمانی سال گذشته، ۲۶ درصد بیشتر شده. امروزه میزان تقاضا برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌شکلی محسوس بالا رفته است، زیرا بسیاری از دانشجوها و افراد حرفه‌ای برای بالا بردن بازدهی کارشان سراغ تهیه‌ی دستگاه‌هایی قدرتمند که مجهز به کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس هستند می‌روند. دنیاگیری ویروس کرونا باعث خانه‌نشین‌شدن افراد بسیار زیادی شده است. این افراد برای کار کردن در خانه به تجهیزاتی نظیر لپ‌تاپ نیاز دارند و همین موضوع به افزایش فروش لپ‌تاپ‌ها منتهی شده.

جن‌سون هوانگ در کنفرانس توجیهی مربوط به گزارش مالی جدید به‌صراحت اعلام کرد دنیاگیری ویروس کرونا روی افزایش درآمدهای واحد گیمینگ انویدیا اثر مثبت گذاشته است. او می‌گوید میزان محبوبیت پلتفرم‌های گیمینگ قرار نیست پس از اتمام دنیاگیری کووید ۱۹ کاهش پیدا کند. هوانگ می‌گوید شرایطی که دنیاگیری ویروس کرونا ایجاد کرده بسیار تأسف‌بار است، اما همین اتفاق به بالا رفتن محبوبیت صنعت بازی منجر شده است. براساس گفته‌های او، امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری مشغول وقت‌گذراندن در دنیای دیجیتال هستند و علاقه‌ی بیشتری به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی پیدا کرده‌اند.

هوانگ حرف‌هایش را ادامه می‌دهد و می‌گوید ماجرا صرفا به خود بازی‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه افزایش محبوبیت آن‌ها به‌دلیل روش‌های متعددی است که امروزه برای تجربه‌‌شان ارائه می‌شود. بازی محبوبی نظیر فورتنایت به شما امکان می‌دهد به‌صورت گروهی با دوستان‌تان بازی کنید و در محیط داخلی بازی به کنسرت بروید. هوانگ به امکان ساخت دنیاهای مجازی در ماینکرفت اشاره می‌‌کند و می‌گوید تنوع بازی‌های ویدئویی به بیشترین حد خود رسیده و تجربه‌ی آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری لذت‌بخش است.

هوانگ می‌گوید دنیاگیری کووید ۱۹ باعث شده مردم لذت بیشتری از بازی کردن ببرند. هوانگ ادعا می‌کند که پس از پایان دنیاگیری، شرایط محبوبیت بازی‌ها «به حالت قبلی برنخواهد گشت». محبوبیت بازی‌های ویدئوی در تاریخ همواره به‌شکلی ثابت افزایش پیدا کرده و سخت است بخواهیم قبول کنیم که پس از دنیاگیری ویروس کرونا، میزان توجه به بازی‌ها کاهش پیدا کند. هوانگ از پلتفرم رایانه‌های شخصی به‌عنوان «بزرگ‌ترین پلتفرم سرگرمی» یاد می‌کند و جی‌فورس را «بزرگ‌ترین پلتفرم گیمینگ دنیا» به‌حساب می‌آورد.

درآمد واحد دیتاسنتر انویدیا با رشد سالانه‌ی ۱۶۷ درصدی مواجه شده است

انویدیا واحد تجاری دیگری تحت عنوان بصری‌سازی حرفه‌ای (Professional Visualization) دارد که توانسته در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۲۰۳ میلیون دلار درآمد برای شرکت به‌همراه بیاورد؛ این عدد نسبت‌به سال گذشته افت ۳۰ درصدی تجربه کرده است. با کاهش میزان تقاضا برای ورک‌استیشن‌های قابل‌حمل و دسکتاپ، میزان درآمدهای واحد بصری‌سازی حرفه‌ای انویدیا نیز کاهش پیدا کرده.

انویدیا می‌گوید میزان تقاضا ازسوی سازمان نیز کاهش یافته و تعطیلی دفاتر کاری به‌‌دلیل دنیاگیری کووید ۱۹ به‌نوبه‌ی خود روی کاهش درآمد واحد بصری‌سازی حرفه‌ای اثرگذار بوده است. دنیاگیری ویروس کرونا به‌صورت مستقیم روی صنایع مختلفی نظیر خودرو، معماری، مهندسی و ساخت‌و‌ساز اثر منفی گذاشت. این موضوع برای صنایع تولید، رسانه، سرگرمی و نفت‌و‌گاز هم صدق می‌کند. درآمد واحد خودرو انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۱۱۱ میلیون دلار بوده که ۴۷ درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. البته درآمد ۱۱۱ میلیون دلاری، اندکی بهتر از پیش‌بینی اولیه‌ی انویدیا است.

انویدیا می‌گوید انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ به درآمد ۴٫۴ میلیارد دلار دست پیدا کند؛ البته با خطای احتمالی دو درصد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=222114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x