تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

تقابل با ایران به مراتب از تقابل با داعش دشوارتر است/ ایران فرصت یافته تا یک امپراطوری جدید در خاورمیانه ایجاد کند

  • کد خبر : 54532
  • 17 شهریور 1393 - 7:41
تقابل با ایران به مراتب از تقابل با داعش دشوارتر است/ ایران فرصت یافته تا یک امپراطوری جدید در خاورمیانه ایجاد کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا مدعی شد: تقابل با ایران از نظر راهبردی مشکل تر از داعش است.مبارزه با داعش همانطور که مهم است نسبت به تقابل با ایران قابل مدیریت تر است.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافینگتون پست، هنری کیسینجر مدعی شد: نوعی “کمربند شیعه” از تهران تا بغداد و تا بیروت به وجود آمده است.این موضوع به ایران فرصت لازم برای بازسازی امپراطوری در خاورمیانه را می دهد. از نظر راهبردی من ایران را مشکلی بزرگتر از داعش می دانم.به نظرم مبارزه با داعش همانطور که مهم است نسبت به تقابل با ایران قابل مدیریت تر است.
وی افزود:آنها گلوی یک آمریکایی را در برابر تلویزیون بریده اند.این توهینی به آمریکا است که لازم است به آنها نشان دهیم نمی توانند این کار را ادامه دهند.در زمان قتل این آمریکایی لازم بود که ما حملات گسترده ای را بر ضد داعش انجام دهیم و آنگاه باید با این مشکل به طور بلند مدت برخورد کنیم.
وزیر خارجه اسبق آمریکا در ادامه گفت:به نظرم زمانی که ما می خواهیم با گروهی چون داعش روبرو شویم نباید در موضعی قرار گیریم که آنها ما را به اعزام نیروهای زمینی مجبور کنند.اما باید سیاست هائی راهبری در پیش گیریم تا اهداف مد نظر آنها را خنثی کند.ما باید این کار را با نیروی هوایی قدرتمند انجام دهیم و پس از آن باید اگر توانستیم کشورهای دیگر و یا گروههای محلی را راهی عملیات زمینی کنیم تا بتوانیم حقیقتا آنها رانابود کنیم.
وی درباره موضوع اوکراین گفت:موضع غرب با روسیه درباره بحران اوکراین به طور قابل توجهی متفاوت است.غرب به دنبال ایجاد مرزی قانونی است اما برای روسیه ،اوکراین بخشی از میراث روسیه است.از نظر آنها کشوری روس در حدود هزار و دویست سال پیش در اطراف کی یف وجود داشته است.اوکراین خودش برای مدت پانصد سال بخشی از روسیه بوده است و باید بگویم که بیشتر روسها آنرا بخشی از میراث خود می دانند.راه حل ایده آل که می تواند وجود داشته باشد این است که اوکراین مانند کشورهای فنلاند،اتریش بتواند به عنوان یک پل در نظر گرفته شود تا اینکه یک پایگاه مرزی دور افتاده در نظر گرفته شود.
کیسینجر در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید به علت نقش شما در جنگ ویتنام و بمباران کامبوج و لائوس بسیاری از افراد توجهی به نظرات شما ندارند،علت چیست؟گفت:آنها باید آنچه را که روی داد،مطالعه کنند.اگر شما نحوه جنگ های چریکی را بررسی کنید به این نتیجه می رسید که دولت اوباما در مقایسه با دولت نیکسون به اهدافی بیشتر و در گستره ای وسیعتر حمله کرده است.البته زمانی که شما بمب افکن های بی -پنجاه و دو با الگوهای بمباران متفاوت در اختیار دارند و از طرف دیگر هواپیماهای بدون سرنشین شما از دقت هدف زنی بالایی برخوردارند ،آنگاه هر دو ابزار شما  کشنده تر هستند.اما به نظر من اصول در اینجا ضرورتا به یک شکل است.شما به اماکنی حمله می کنید که معتقدید مردم در آنجا حضور دارند و آنها را می کشید.شما این کار را در حد محدود انجام می دهید و من این قول را می دهم که اگر فردی این کار را در دوران جنگ کامبوج انجام می داد آنگاه شمار تلفات غیرنظامیان کامبوجی در آن دوران به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کرد.
وی افزود:جنگ ویتنام یک فاجعه غم بار واقعی برای کشور ما بود و هر فردی می تواند بدون شعار دادن به مطالعه این موضوع و حقیقت آنچه که روی داد، بپردازد. شما باید موقعیت من را و تصمیماتی که باید در آن دوران گرفته می شد،درک کنید.
وزیر خارجه اسبق آمریکا در پایان درباره احتمال نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات آتی ریاست جمهور آمریکا گفت:من شخصا هیلاری را می شناسم و به عنوان یک دوست می توانم بگویم که او باید رئیس جمهورخوبی شود.اما اگر نامزد شود مرا دچار مشکل بزرگی می کند زیرا من قصد دارم از جمهوری خواهان حمایت کنم.
انتهای پیام./
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x