وی در ادامه افزود: دانشآموز در همان سنین دانشآموزی باید مسئولیتپذیری، سوال کردن و نقد و انتقاد را بیاموزد همچنین معلمین در قالب شوراهای معلمی که در مدارس تشکیل میشود میبایست در برنامهریزیهای مدرسه مشارکت نمایند.
فانی ادامه داد: اولیای دانشآموزان نیز در قالب انجمن اولیا مربیان در برنامهریزی، نظارت و اداره مدارس باید شرکت داده شوند.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی نیست که تنها یک وزارتخانه بخواهد آن را اداره کند بلکه آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و همه مردم باید بتوانند در امور مربوط به تعلیم و تربیت دانشآموزان کشور مشارکت داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: در یک بخش مختصر توسعه مشارکت موضوع مدارس خصوصی و غیردولتی مطرح است که از سال ۱۳۶۷ این مدارس راهاندازی شده و در حال حاضر ۸.۵ درصد معادل یک میلیون دانشآموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که به نظر میرسد با بستههای حمایتی که وزارت آموزش و پرورش حدود یک ماه پیش که آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرده بتوان درصد تحت پوشش مدارس غیردولتی را تا ۲ سال آینده به حداقل ۱۲ درصد رساند.
فانی در پایان خاطرنشان کرد: در بستههای حمایتی برنامههایی از جمله خرید ظرفیت خالی مدارس غیردولتی، صدور مجوز برای تأسیس مدارس غیردولتی در زمان کوتاه و اعزام معلم و مأمور کردن معلمین آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی برای کمک به این مدارس پیش بینی شده است.
انتهای پیام/