تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

پشت پرده مقاومت نکردن مبارزان کرد چیست؟/ دولت مرکزی عراق باید مراقب تسلیح کردستان باشد

  • کد خبر : 51379
  • 25 مرداد 1393 - 10:53
پشت پرده مقاومت نکردن مبارزان کرد چیست؟/ دولت مرکزی عراق باید مراقب تسلیح کردستان باشد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تبلیغاتی که در رابطه با توانایی مبارزان وجود داشت و به انضمام آن طرح موضوع استقلال کردستان این تصور را به‌وجود می‌آورد که آنها بتوانند در مقابل گروه تروریستی داعش بایستند اما ناتوانی که مبارزان از خود نشان دادند باعث شد تا چهره جبهه بارزانی مخدوش شود.

کمال مهر:”احمد کاظم‌زاده” ، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به عراق، اظهار داشت: کشورهای غربی در جهت مقابله با گروه تروریستی داعش تحرکات ناچیزی را انجام داده‌اند که می‌توان به فرمان استفاده از جنگنده‌های آمریکایی برای مقابله با پیشروی‌های داعش و سفر فابیوس به کردستان عراق اشاره کرد.

وی ادامه داد: اکنون غرب خطر گسترش داعش در عراق را به خوبی احساس می‌کند و  اقلیم کردستان عراق درصدد است تا از فضای ایجاد شده برای تسلیح بیش‌ از پیش پیشمرگان کرد استفاده کند و در این راستا مقاومت نکردن مبارزان را ناشی از کمبود تسلیحات و تجهیزات مطرح می‌کند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: تبلیغاتی که در رابطه با توانایی مبارزان وجود داشت و به انضمام آن طرح  موضوع استقلال کردستان این تصور را به‌وجود می‌آورد که آنها بتوانند در مقابل گروه تروریستی داعش بایستند اما ناتوانی که مبارزان کرد از خود نشان دادند باعث شد تا چهره جبهه بارزانی مخدوش شود.

کاظم‌زاده تاکید کرد: بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که مقاومت نکردن مبارزان کرد تحت امر بارزانی، ناشی از کمبود امکانات نیست چرا که بخشی از تجهیزات ارتش عراق در جریان سقوط موصل به دست آن‌ها افتاده و همچنین آنها بخشی از درآمدهای نفتی خود را به خرید تجهیزات نظامی اختصاص داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسلح شدن اقلیم کردستان خارج از کنترل دولت مرکزی عراق صورت گیرد ممکن است در آینده مشکلاتی را برای این کشور به وجود آورد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x