تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

درمانی که خود با بیمار همراه است

  • کد خبر : 41503
  • 11 خرداد 1393 - 10:34
درمانی که خود با بیمار همراه است

در مصرف آنتی بیوتیک برای کودکتان احتیاط کنید، چرا که این دارو‌ها خطر ابتلا به بیماری آسم را در آنها افزایش می‌دهد.

به گزارش کمال مهر دکتر احمد روان پارسا متخصص اطفال  گفت: احتمال ابتلا به آسم در کودکانی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگر کودکان است.
وی ادامه داد: کودکان دچار سه نوع مختلف بیماری آسم می‌شوند. مشکلات تنفسی موقت که پس از ۳ سالگی رفع می‌شود، آسم تأخیری که پس از ۳سالگی ایجاد می‌شود و آسم دائمی.
وی افزود: بیش از نیمی از کودکان قبل از سن یک سالگی در هنگام مواجه با بیماری‌ها تحت درمان‌های آنتی بیوتیک قرار می‌گیرند و این امر موجب می‌شود، خطر ابتلا به مشکلات تنفسی موقت در این کودکان دو برابر و خطر آسم دائم بیش از نیمی از آنها را تهدید کند.
روان پارسا تصریح کرد: رابطه میان آسم و آنتی بیوتیک به این معنا نیست که این دارو‌ها باعث ایجاد آسم می‌شوند بلکه عوامل دیگری نظیر عفونت‌های تنفسی درکودکان نیز نقش دارند.
این متخصص اذعان داشت: آسم یک بیماری مزمن التهابی ریه‌ها و مجاری تنفسی است. اگر کودکی مبتلا به آسم باشد، این مجاری تنفسی تحریک شده و ورم می‌کند و این مسئله می‌تواند بر توانایی تنفس کودکتان تأثیر بگذارد.
وی در پایان اظهار داشت: اکثر کودکان مبتلا به آسم می‌توانند با دارو‌ها، آموزش و برنامه مناسب در زمان حملات آسمی و با پیگیری‌ها و آزمایش‌های مداوم پزشکی زندگی طبیعی داشته باشند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x