تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

حکم بابک زنجانی کمتر از اعدام نیست/ جنس یونسی مثل جنس مشایی است

  • کد خبر : 40524
  • 05 خرداد 1393 - 8:30
حکم بابک زنجانی کمتر از اعدام نیست/ جنس یونسی مثل جنس مشایی است

ماجرای خواب ده‌نمکی از حسینیه جماران، اقدام عجیب سلفی‌ها علیه جام جهانی، عکس پناهگاهی در کوه برای امام راحل، لباس ۱۸۰ ساله بر تن “لیلا حاتمی” در کن و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۴ خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

اعدام ناگهانی مه آفرید بیدار باش به زنجانی بود/ بابک زنجانی ویترینی برای اختفای تشکیلات مافیایی 

“امیر عباس سلطانی” عضو کمیته پیگیری پرونده “بابک زنجانی” با اشاره به صدور حکم اعدام “مه آفرید” می‌گوید: حکم بابک زنجانی کمتر از اعدام نیست، او به مانند رضا ضراب در ترکیه آزاد نخواهد شد. متاسفانه همان شرایط سابق پابرجاست و هیچگونه بدهی پرداخت نشده است. قطعا اموال زنجانی در ایران جوابگوی بدهی‌های او نیست و سرمایه خارج از کشور او نیز براحتی قابل ضبط نیست.
سلطانی در گفتگو با انتخاب، با تاکید براینکه چندین ماه است که بابک زنجانی در بازداشت است اما همچنان امروز و فردا می‌کند و با شیوه‌ها و ترفندهای خود به نوعی همه را سر کار می‌گذارد، اظهار داشت: یک تشکیلات قوی پشت سر بابک زنجانی هست و او تنها به عنوان ویترین این جمعیت فعالیت می‌کند. یک سری سرنخ‌هایی بدست آمده است که برای از بین نرفتن آنها نمی‌توان به آن اشاره کرد، به هر حال از هر طریق در حال جمع آوری اطلاعات در مورد زنجانی هستیم.
عضو کمیته پیگیری در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است بابک زنجانی به سرنوشت مه آفرید خسروی دچار شود، گفت: بله، قاعدتا همینطور است، چون این مرد فساد ایجاد کرده و اموال ملت را به غارت برده و اکنون نیز با گردن کلفتی پول را پرداخت نمی‌کند. البته زنجانی بیشتر از مه آفرید خسروی مشکل دارد.
نماینده مردم بروجن در پاسخ به این سئوال که آیا اعدام ناگهانی مه آفرید خسروی می‌تواند هشداری به بابک زنجانی باشد، گفت: قاعدتا همینطور است، این یک بیدار باش و هشدار است و با توجه به آزادی “رضا ضراب” و باتوجه به اطلاعاتی که در اختیار دارم، وقوع آزادی زنجانی را بعید می‌دانم.

عکس پناهگاهی درکوه برای امام راحل 
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمان بمباران تهران کجا بودند؟

به گزارش بولتن نیوز، در زمان اوج موشک باران تهران توسط هواپیماهای عراقی نیروهای محافظ حضرت امام(ره) به دنبال راهکاری برای حفاظت بیشتر از ایشان بودند که پیشنهاد ساخت پناهگاهی در دامنه ارتفاعات مشرف به تهران و نزدیک جماران عملیاتی‌ترین فکر ممکن بود و در اسرع وقت شروع به خاک‌برداری کردند و دو واحد ۱۵۰ متری در زیره یکی از تپه‌های کوه‌های شمیرانات ساخته شد اما کسی فکرش را نمی‌کرد حضرت امام نه تنها قبول نکرد که به آنجا بروند بلکه کسانی را که این کار را انجام داده بودند مورد خطاب قرار دادند که چرا این کار را انجام داده‌اید مگر جان من و خانواده‌ام عزیزتر از عموم مردم هست……روحت شاد امام عزیز

چترهایی‌که برای وزیربهداشت بازشد  
دکتر “سیدحسن هاشمی” در آیین افتتاح دانشکده داروسازی و خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور یافت.

حسن باقری در سوم خرداد ۶۱ کجا بود؟ 

به گزارش فارس، عکسی که مشاهده می‌کنید روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۶۱ را نشان می‌دهد. نفر وسط شهید “حسن باقری”،‌ فرمانده قرارگاه عملیاتی نصر و شهید علی صیاد شیرازی، فرد پس‌زمینه با کلاه آهنی، در حال بازدید از محورهای آزاد شده شهر.

حقوق ماهیانه و سبدکالا برای فرزنددارشدن 

مهر نوشت: حالا دیگر شعار “فرزند کمتر زندگی بهتر” در هیچ جای دنیا کاربردی ندارد و رهبران کشور‌ها با تبلیغات بسیار و وضع قوانین مختلف سعی در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری دارند تا بتوانند چرخه اقتصادشان را همچنان روی پا نگدارند. این سیاست‌ها بسته به فرهنگ و وضعیت اجتماعی کشور‌ها باهم متفاوت است.
جمعیت کشور روسیه ۱۴۳ میلیون نفر و رشد جمعیت آن منفی است، در این کشور خانواده‌هایی که دارای فرزند می‌شوند از پرداخت ماهیانه تا سقف معینی معاف می‌شوند و مورد حمایت‌های مالی برای تربیت و رشد فرزندشان قرار می‌گیرند. دولت این کشور برای فرزند اول ۱۵ هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌دهد. همچنین مادری که دارای فرزند می‌شود می‌تواند۹ هزار و ۶۰۰ دلار کمک هزینه دریافت کند.
ژاپن یکی از پیرترین کشور‌های جهان است که نرخ رشد جمعیت آن ۰/۰۳- درصد است، برای بهبود وضعیت هرم جمعیتی در این کشور، قانونی به نام “کودوموتیت” وضع شد که طبق این قانون، خانواده‌هایی که فرزند تا سن ۱۵ سال دارند ماهانه تا ۱۳ هزار ین کمک مالی دریافت می‌کنند. همچنین پدر و مادر یک به یک می‌توانند با دریافت نصف حقوق خود تا سقف تعیین شده به مرخصی بروند و این درحالی است که بعد از آن می‌توانند بدون هیچ تغییر به کار قبلی خود بازگردند.
جمعیت کشور فرانسه حالا از مرز ۶۷ میلیون گذشته است و میزان موالید آن بیشتر از باقی کشور‌های اروپایی است. مادران فرانسوی درصورت بچه دار شدن ۱۶ هفته مرخصی با حقوق و مزایای کامل دارند. پس از این دوره والدین می‌توانند به مرخصی سه ساله و بدون حقوق بروند و بعد از آن بدون هیچ محدودیتی به شغل قبلی‌شان بازگردند. در فرانسه خانواده‌ها در صورت داشتن فرزند سوم مبلغ ۱۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند. همچنین دولت تضمین می‌کند که از خانواده برای تامین مخارج فرزندان از سنین کودکی برای پیش دبستانی تا مدرسه و دانشگاه حمایت مالی کنند. اگر خانواده‌ها برای تولد فرزندشان خدمتکار استخدام کنند، دولت بخشی از این هزینه را می‌پردازد. از دیگر سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور فرانسه می‌توان به اختصاص سبد کالا و کاهش مالیات اشاره کرد.
ایرلند کشوری ۴ میلیون نفر است که با نرخ رشد جمعیت ۲/۲۵ درصدی. از سیاست‌های جمعیتی این کشور می‌توان به اختصاص حقوق ماهیانه به والدین براساس تعداد فرزندان اشاره کرد که به برای تک فرزند۱۵۰ یورو، دو فرزند ۳۰۰ یورو، سه فرزند ۴۸۷ یورو، چهار فرزند ۶۷۱ یورو، پنج فرزند ۸۶۱ یورو، شش فرزند ۱۰۴۸ یورو، هفت فرزند ۱۲۳۵ یورو و هشت فرزند ۱۴۲۲ یورو است.
کشور سوئد کشور کم جمعیتی است. در این کشور مرخضی والدین ۱۵ ماه است و آنها اجازه دارند بعد از این مدت تا ۸ سالگی کودکشان به طور متناوب مرخصی بگیرند و در زمان مرخصی، ۸۰ درصد حقوق خود معادل ۴۸۰ روز کاری بهرمند شوند. همچنین خانواده‌هایی که بعد از ۳۰ ماه برای فرزند بعدی اقدام می‌کنند، از امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. دولت سوئد به ازای هر کودکی که متولد می‌شود تا سن ۱۶ سالگی کمک هزینه مشخص و بلاعوضی به خانواده پرداخت می‌کند. میزان این مبلغ ماهیانه برای یک کودک در حدود یک هزار و ۵۰ کرون، دو کودک ۲ هزار و ۲۰۰ کرون، سه کودک ۳ هزار و ۶۰۰ ‌کرون و چهارکودک ۵ هزار و ۵۰۰ کرون (حدود ۲۱ میلیون تومان) تعیین شده است.
زنگ هشدار جمعیتی در آلمان خیلی وقت است که به صدا در آمده، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حقوق قابل ملاحظه‌ای را برای مادرانی خودشان مسئولیت مراقبت از فرزندشان را برعهده می‌گیرند در نظر گرفت. همچینی وزیر امور خانواده آلمان چندی قبل دنبال طرحی بود که به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اجازه دهد  برای نگهداری از نوه‌هایشان مرخصی بدون حقوق بگیرند و در خانه بمانند.


انگلیس جمعیتی ۵۳ میلیونی دارد. از سیاست‌های این کشور در راستای افزایش جمعیت، اختصاص ۵۲ هفته مرخصی زایمان برای زنان که ۳۹ هفته آن با حقوق است به این صورت که ۶ هفته اول مرخصی با ۹۰ درصد حقوق است و مابقی آن حداقل دستمزد برای پرداخت است. در انگلستان برای خانواده‌ دارای فرزند حقوق هفتگی درنظر گرفته شده که فرزند اول ۲۰/۳ پوند و برای هر فرزند اضافه‌تر ۱۳/۴ پوند پرداخت می‌شود.
نروژ کشوری با جمعیتی ۵ میلیونی و نرخ رشد ۱/۳ درصدی است. سیاست‌های این کشور نه فقط در خصوص افزایش جمعیت بلکه بیشتر حمایت از کودکان تازه متولد شده و وضعیت رفاهی آنان است. تخفیف ساعات کاری به همراه دریافت مزایای شغلی برای والدین، تصویلب قوانینی در زمینه ایجاد مراکز رفاهی و حمایتی برای مراقبت روزانه از کودکان از سیاست‌های کشور نروژ برای افزایش جمعیت و میل هرچه بیشتر خانواده‌ها به فرزندآوری است.

لباس ۱۸۰ ساله بر تن “لیلا حاتمی” در کن

مرسوم است هنرمندان حاضر در جشنواره‌های فیلم، لباس‌های ویژه‌ی شرکت در این مراسم را که توسط مشهورترین طراحان مد و لباس آماده شده‌، به تن کنند؛‌ اما “لیلا حاتمی” در کن ۲۰۱۴ با یک سنت‌شکنی، لباسی را پوشید که حدود ۱۸۰ سال قدمت دارد و نمونه‌ای بارز از هنر سنتی ایران، یعنی “نقده‌دوزی” است.

تمدید قرارداد تجاری ایران و سوریه 

خراسان نوشت: بر اساس بخشنامه اخیر مسئولان دولتی به دستگاه‌های ذی‌ربط در امر واردات، مقرر شده که مجوز سال‌های گذشته درباره اعمال تخفیفات قانونی درباره کالاهای صنعتی و کشاورزی وارده از جمهوری سوریه تا پایان سال ۱۳۹۳ تمدید شده و قانون موافقت‌نامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز کماکان به قوت خود باقی باشد.

 ۴ خرداد ۱۳۶۵ / مصدومان حمله شیمیایی عراق به مهران

رژیم بعث عراق پیش از آغاز تهاجم به “مهران” در سال ۱۳۶۵، با استفاده از عوامل تاول‌زا و اعصاب منطقه را به شدت آلوده و سپس این شهر را تصرف کرد. عکس‌ها مصدومین شیمیایی این حمله را نشان می‌دهد.


مقام آمریکایی: یقین دارم که با ایران به توافق می‌رسیم 

به گزارش تابناک، یک مقام ارشد آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست، گفته با وجود باقی بودن شکاف‌های مهم میان ایران و کشورهای ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای ایران، “مذاکرات در مسیری جدی جریان دارد” و روند نگارش توافقنامه جامع به زودی آغاز خواهد شد. این مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، ضمن اتخاذ ادبیاتی اطمینان‌آمیز که در میان مقامات آمریکایی کم سابقه بوده، می‌گوید: من یقیناً اطمینان دارم که ما می‌توانیم تا بازه زمانی ۲۰ ژوئیه روند توافق را کامل کنیم. البته وی در ادامه ضمن تکرار ادعاهای برخی مقامات دیگر ایالات متحده اظهار داشته این ایران است که باید تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کند که برخی از این تصمیمات “بسیار دشوار” است.

این مقام دولتی در ادامه ضمن رد برخی نگرانی‌های موجود درباره تأثیر مواضع “تندروها” در دو طرف بر روند مذاکرات، اظهار داشته: ما در مقابل یکدیگر کاملاً صریح و روراست هستیم؛ بنابراین من فکر نمی‌کنم هیچ‌گونه ابهامی درباره مواضع طرفین وجود داشته باشد. آنچه ما بر آن تمرکز داریم، چیزی که در داخل اتاق (داخل مذاکرات) مورد بحث قرار می‌گیرد، نه چیزهایی که دیگر افراد در بیرون بیان می‌کنند.

این مقام آمریکایی در ادامه از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جزئیات موضوعات مورد مذاکره در دور اخیر خودداری کرده و صرفاً گفته: تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، درباره هیچ‌چیز توافق نشده است و من باید نکته‌ای را اضافه کنم و آن، این است که تا وقتی همه درباره موضوعی توافق نداشته باشند، هیچ گونه توافقی درباره آن موضوع حاصل نخواهد شد.

جنس یونسی مثل جنس مشایی است
“علیرضا زاکانی” در جمع پاسداران سپاه نینوا با اشاره به واکنش‌ها نسبت به مستند من روحانی هستم، اظهار داشت: من هم متن و هم فیلم، مستند من روحانی هستم را دیده‌ام. فیلم مذکور صددرصد مستند و مستدل است و ایرادی که به آن می‌گیرند این است که می‌گویند روحانی در ماجرای مک فارلین نقشی نداشته است و این فیلم مستند دقیقا براساس کتاب خاطرات هاشمی تهیه شده است، اگر ایرادی به مستند می‌گیرند و می‌گویند دروغ است پس خاطرات هاشمی دروغ بوده است و کسی که به دادگاه باید برود آن کسی است که خاطرات اشتباه نوشته نه دانشجویان سازنده مستند.

به گزارش فارس، نماینده مردم تهران در مجلس اشاره‌ای به عملکرد قوه قضائیه با بدهکاران بانکی و مالی کرد و افزود: یکی از اشکالات وارده به قوه قضائیه، اهمال‌کاری در برخورد با پرونده “مهدی هاشمی” است و با اشاره به اظهارات اخیر علی یونسی، دستیار رئیس‌جمهور گفت که اظهارات یونسی کاربرد انتخاباتی دارد و جنس او نیز مانند مشایی است ولی راه بجایی نمی‌برد.

اقدام عجیب سلفی‌ها علیه جام جهانی 

فعالان شبکه‌های اجتماعی در لیبی، این روزها فراخوان راهپیمایی سواره علیه مسابقات جام جهانی برزیل را که سلفی‌های افراطی مبتکر آن هستند، دست به دست می‌کنند. به گزارش العالم، در این فراخوان که خاستگاه آن شهر طرابلس پایتخت لیبی است، از سلفی‌ها خواسته شده با موتور سیکلت و خودرو، علیه جام جهانی راهپیمایی کنند و به جای برافراشتن پرچم برزیل و آلمان، پرچم اسلام (!) را برافرازند.

به گزارش جام، در شعار این فراخوان – که به صورت الکترونیکی و پوسترهای کاغذی نیز منتشر شده- آمده است:” نه برزیل، نه آلمان… پرچم اسلام پرچم ماست”. به نوشته منابع خبری، پایتخت لیبی این روزها تحت تاثیر مسابقات جام جهانی قرار گرفته، به طوری که جوان‌ها پرچم کشورهای شرکت کننده در این مسابقات را بالا می‌گیرند و همین امر موجب خشم گروه‌های افراطی شده است.

 ۷ کشته در تیراندازی یک جوان ۲۲ ساله در سانتا باربارا ایالت کالیفرنیا آمریکا

همسر مبارک اکنون کجا زندگی می‌کند؟
پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: یک منبع مصر که خواست نامش فاش نشود، گفت که “سوزان مبارک” همسر دیکتاتور سابق مصر در حال حاضر تحت حراست شدید نهادهای دولتی و به دور از چشم رسانه‌ها در رفاه و آسایش کامل زندگی می‌کند. پس از انقلاب ۲۵ ژانویه، دولت از بودجه عمومی و محل درآمد مالیات‌ها برای سوزان مبارک مقرری در نظر گرفته است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: سوزان که در گذشته بانوی اول مصر بود اکنون نیز در رفاه و آسایش کامل زندگی می‌کند و به دور از رسانه‌های خبری است. بر اساس این گزارش، همسر دیکتاتور سابق مصر همچنین به دلیل ترس از ترور خواستار تعیین محافظ شخصی برای خود شده و تاکید کرده است که حفاظت از جان وی مسئولیت دولت است.

بر پایه این گزارش، جمال پسر مبارک نیز در تحقیقات مربوط به قضیه کاخ‌های ریاست جمهوری گفت که مادرش بر اساس قانونی که دولت را به فراهم کردن مکان امن برای وی ملزم می‌کند، در مکان امنی زندگی می‌کند و محل اقامت وی ویلای شماره ۱۵ در خیابان حلیم ابو یوسف است که متعلق به دولت می‌باشد.

بدعتی بنام جشن طلاق!
آیت‌الله امامی کاشانی: زن و مردی که جشن طلاق می‌گیرند، شیطانی‌اند.

جانشین بهترین مربی ایران چقدر قرارداد بسته؟!
“دراگان اسکوچیچ” پس از کش و قوس فراوان جانشین “حسین فرکی” شد و مطمئنا کار سختی در اهواز خواهد داشت. او در حالی جانشین بهترین مربی دو سال اخیر فوتبال کشورمان شده که مردم اهواز از او انتظار زیادی خواهند داشت.

به گزارش نماینده، یک منبع آگاه در باشگاه  فولاد اعلام کرد که مبلغ قرارداد این مربی بسیار پایین‌تر از حسین فرکی است. البته مدیران فولاد که به ظاهر علاقه‌ای برای روشن‌گری ندارند مدیربرنامه‌های اسکوچیچ را هم به جلسه توافق با این مربی راه ندادند! شنیده می‌شود مبلغ قرارداد اسکوچیچ ۶۰۰ میلیون تومان است و با آپشن‌هایی که برای او در نظر گرفته‌اند تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

دانشجویان ایرانی باید از سعید جلیلی تشکر کنند 
“علی لاریجانی” رئیس مجلس، “سردار محمدعلی جعفری” و “سعید جلیلی” نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی از معدود مقامات دارای مسئولیت‌های مهم و مواجه با پرسش‌های فراوان در محیط‌های دانشجویی هستند که در دو سال اخیر به دانشگاه رفته‌اند تا به سوالات دانشجویان پاسخ دهند.

به گزارش تابناک، “محمود احمدی‌نژاد” بعد از حوادثی که در حضور وی در دانشگاه امیرکبیر اتفاق افتاد کمتر در معرض سوالات و ابهامات دانشجویی به طور عمومی قرار گرفت و برنامه‌هایش با دانشجویان به گروه‌های هم‌فکر با دولت‌های نهم و دهم محدود شد. دکتر “حسن روحانی” نیز در کمتر از یک سالی که از ریاست جمهوری وی می‌گذرد از تریبون‌هایی یک‌طرفه با دانشگاهیان سخن گفته است. از بین فرماندهان نیروهای مسلح نیز، “سردار جعفری” فرمانده سپاه پاسداران در ماه‌های اخیر چند بار در جمع‌های دانشجویی حاضر شده است.

در میان مقاماتی که به دلیل مسئولیت‌های خود و اطلاعاتی که در اختیار دارند در معرض سوالات زیادی قرار دارند، “سعید جلیلی” دبیر سابق شورای امنیت ملی و نماینده فعلی رهبر انقلاب در این شورا که هم بیش از پنج سال مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای و هم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بوده در ماه‌های بعد از کنار رفتن از دبیری شورای عالی امنیت ملی و فراغت بیشتر به طور پیوسته در مجامع دانشجویی حاضر شده است.

جلیلی نمونه رو به پیشرفتی از مقاماتی است که خود را در معرض سوالات و ابهامات واقعی دانشجویان قرار داده‌اند. دانشجویان متوجه خواهند بود که فهرست مقاماتی که باید به دانشگاه بیایند و پاسخگوی عملکرد خود باشند بسیار طولانی است. اگر مقامات ارشد دستگاه‌های مختلف در برابر دانشجویان پاسخگو نباشند، مدیران پایینی آنها به چه کسی پاسخگو خواهند بود؟

ماجرای خواب ده‌نمکی از حسینیه جماران
“مسعود دهنمکی” در وبلاگ شخصی خود نوشت: بلاتکلیفی خیلی بدی بود، از یک طرف خبر شهادت پی در پی دوستان و همسنگران از جبهه‌ها می‌رسید و از طرف دیگر ما به عنوان کادرگردان یعنی مسئولین گروهان‌ها و دسته‌ها باید منتظر می‌ماندیم تا بلکه نیروهای جدید از شهرها اعزام بشوند و بعد از سازماندهی به کمک سایر گردان‌ها برویم، اما کو نیرو؟! در این روزها خیلی از کسانی‌که امکان مسافرت داشتند به شهرها و روستاهای امن رفته بودند تا از بمباران‌‌ها و موشک‌باران‌ها در امان باشند و آنهایی هم که جایی را نداشتند  و یا وسیله سفر نداشتند در شهر مانده بودند و درگیر کار و زندگی خودشان بودند.

با خودم فکر کردم ادامه حضور در گردان سلمان را بی‌خیال بشوم و خودم راه بیافتم و بروم منطقه، آن شب شب بی‌تابی من بود. در همین فکرها بودم که  بین خواب و بیداری دیدم وسط حسینیه جماران نشسته‌ام. حسینیه خالی از جمعیت بود، صندلی امام هم درست روی بالکن همیشگی خالی بود، اما امام سرجایشان نبودند. درست مقابل بالکن نشسته بودم یعنی رو به صندلی امام، دست چپم یک در کوچک باز شد و امام درحالی‌که کلی کتاب زیر بغلش بود با لباس خانگی همیشگی وارد حسینیه شدند. جلوی پایشان بلند شدم و امام چند دقیقه‌ای نشستند و حالم را پرسیدند. ماجرای دودلی‌ام  را برایشان تعریف کردم. امام گفتند: با همه اینها اجر گردان سلمان ضایع نمی‌شود.

برای اینکه امام را راضی کنم و از گردان سلمان بروم شروع کردم به انتقاد از یکی از مسئولین گردان که سر سه راه مرگ شلمچه در یکی از عملیات‌ها به نیروها بشین پاشو داده بود آن هم در خط‌مقدم! اما امام لبخندی زدند و دوباره گفتند: اجر گردان سلمان ضایع نمی‌شود. دفعه بعد که آمدم چیزی بگویم امام گفتند: اجر گردان سلمان ضایع نمی‌شود.

دیگر روی حرفم اصرار نکردم، در همین زمان امام نگاهی به صندلی خود که روی بالکن قرار داشت انداختند، فرد دیگری که صورتشان هنوز مشخص نشده بود به جای ایشان روی صندلی نشسته بودند. امام لبخندی زدند و گفتند چقدر این جایگاه به ایشان می‌آید! متوجه منظور امام شده بودم اما خودم را به نفهمیدن زدم و گفتم آقا اینجا  فقط زیبنده شماست و مردم این همه دعا کرده‌اند که تا انقلاب حضرت مهدی (عج) خدا شما را نگهدارد. امام  لبخندی زدند وگفتند: “نه به ایشان هم می‌آید”. بعد هم بلند شدند و از در خروجی حسینیه به سمت بیرون رفتند.

از خواب پریدم، خیلی مضطرب شدم. تکلیفم در مورد جبهه رفتن معلوم بود باید در گردان سلمان می‌ماندم، اما از تعبیر شدن ادامه خوابم حیران و نگران بودم. هزار فکر در سرم گذشت، مگر می‌شود روزی امام در بین ما نباشد پس این همه دعای مردم و متصل شدن قیام به نهضت امام زمان چه‌می‌شود؟ تا اذان صبح با خودم کلنجار رفتم. با خودم می‌گفتم خدا را شکر این فقط یک خواب بود.

الازهر اذان شیعه را منع کرد !
سایت الشروق نوشت: “عباس شومان” قائم مقام الازهر مصر گفت که هر کسی اذان شیعه را به زبان بیاورد از تلاوت قرآن در الازهر منع می‌شود؛ این تصمیم درباره هرکسی که ثابت شود چنین کاری کرده، و یا کاری برخلاف عقیده اهل سنت انجام داده است، اجرا می‌شود. این کار (به زبان آوردن اذان شیعه) شایسته کسی که عمامه الازهر را بر سر گذاشته، نیست.

به گزارش جام، قائم مقام الازهر در بیانیه خود تأکید کرد، کسانی که این اذان را به زبان بیاورند و یا کاری منافی با عقیده اهل سنت مرتکب شوند، به هر تعداد که باشند از تلاوت قرآن در الازهر منع می‌شوند؛ و از هرگونه همکاری مانند استفاده از آنان برای داوری مسابقات، امتحانات و اعزام و غیره محروم می‌شوند و الازهر می‌تواند افرادی بهتر از آنان را از بین فرزندان مخلص خود، جایگزینشان کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x