تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

کدام لپ تاپ مناسب شماست؟ + معرفی برند های برتر بازار لپ تاپ

  • کد خبر : 37225
  • 16 اردیبهشت 1393 - 8:48
کدام لپ تاپ مناسب شماست؟ + معرفی برند های برتر بازار لپ تاپ

آیا می دانید که با توجه به توان مالی و نوع کارتان چه لپ تاپی را انتخاب کنید؟

 به گزارش کمال مهر به نقل از بایت؛ از یک منظر کلی کاربران نوت‌بوک را می‌توان در پنج کلاس مختلف تقسیم‌بندی کرد. دسته اول به کاربران رده اپراتوری با استفاده سبک و حداقل بودجه تعلق دارد؛ جایی که دستگاه‌های حاضر در این رده به علت قیمت پائین، بیشتر مورد توجه دانشجویان و افراد با بودجه محدود و کاربری ساده قرار می‌گیرد. این مدل‌ها حوزه قیمتی آن‌ها از حوالی ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود.
دومین دسته در این تقسیم‌بندی کاربران نیمه حرفه‌ای با کاربری غیر گرافیکی می‌باشند که از نیازهای پردازشی بالایی برخوردار بوده و سرعت پردازنده و حافظه RAM برای آن‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. این دسته به کارت گرافیک بالا احتیاج چندانی ندارد و ظاهر دستگاه نیز در انتخاب آن‌ها نقش بزرگی ایفا نمی‌کند. عمده کاربران این وسیله به اندازه کوچک صفحه‌نمایش در راستای کاهش وزن دستگاه بسیار توجه می‌کنند؛ فاکتوری که با توجه به میزان جابه‌جایی کاربران این رده کاملا ضروری به نظر می رسد. قیمت دستگاه‌های حاضر در این کلاس کاربری از زیر یک میلیون تومان تا بالای ۲ میلیون تومان ادامه دارد.
دسته سوم کاربران حرفه‌ای گرافیکی با کاربری غیر بازی هستند که فاکتورهایی چون ابعاد و نوع صفحه نمایش، پورت‌های ورودی و خروجی کامل و البته کارت گرافیک‌های حرفه‌ای سه بعدی اهمیت فراوانی برای آن‌ها دارد عمده مدل‌های قابل اشاره در این دسته که از تنوع برندی کم‌تری نیز نسبت به سایرین برخوردارند در کلاس قیمتی ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیون تومان قرار دارند.

چهارمین دسته به کاربران غیر حرفه‌ای گرافیکی با کاربری بازی تعلق دارد که هدف اصلی این افراد از خرید نوت‌بوک همانا بازی کردن است. صفحه‌نمایش‌های بزرگ و با کیفیت، کارت‌های گرافیک پیشرفته و البته پردازنده‌های پر قدرت مهم‌ترین نیازهای افراد حاضر در این دسته را تشکیل می‌دهند. آخرین دسته در این تقسیم‌بندی کاربران حرفه‌ای با استفاده طولانی مدت و سنگین هستند که از دستگاه خود به مانند یک دسک‌تاپ واقعی استفاده کرده و وزن و اندازه بسیار بالا، صفحه‌نمایش بزرگ از مهم‌ترین موارد همیشه همراه این کلاس است. وضوح Full HD برای صفحه‌نمایش و برخورداری از کارت گرافیک‌های قوی در کنار دیگر ویژگی‌های مهم پردازشی این مدل‌ها را برای افراد با کاربری بازی نیز مناسب می‌نماید.
از کاربران مختلف با کاربری‌های گوناگون که بگذریم برندها و شرکت‌های مهم تولیدکننده نوت‌بوک نیز نقش مهمی در انتخاب نهایی کاربران ایفا می‌کنند. مهم ترین برندهای حال حاضر بازارهای داخلی شامل Sony، Dell، HP، ایسر، فوجیتسو زیمنس و ایسوس است که هرکدام سهم مشخصی از بازار در رده‌های گوناگون داشته و اغلب در رده خود موفق نیز ظاهر شده‌اند. البته به جز این موارد شرکت‌های دیگری همچون توشیبا، MSI و لنوو نیز در این بازار نقش دارند که البته میزان فروش آن‌ها با دیگر مدل‌های یاد شده قابل مقایسه نیست.
جایگاه جهانی سونی بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در ایران وجود دارد. محصولات این شرکت تقریبا در تمامی کلاس‌ها حضور دارند اما تمرکز سونی بیش از همه بر تنوع اندازه صفحه‌نمایش سونی تمرکز پیدا کرده است؛ جایی که از رده نوت‌بوکی P و W با اندازه زیر ۱۰ اینچ تا سری AW با صفحه‌نمایش‌های ۱۸ اینچی را در این گروه می‌توان یافت. داستان در مورد دومین شرکت پرفروش داخلی یعنی Dell اندکی متفاوت است. جایی که این شرکت محصولات مختلف خود را در شش دسته با کارایی‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده و تقریبا در تمامی رده‌ها از اکثر اندازه‌های مهم صفحه‌نمایش استفاده نموده است.
این دسته‌بندی‌ها شامل سری نوت‌بوکی Mini، سری ارزان قیمت Inspiron، سری مخصوص کار Vostro، زیبارویان سری Studio، مدل های مولتی مدیای XPS و بالاخره سری حرفه‌ای Latitude می‌گردد. شرایط در مورد HP به عنوان سومین برند عمده بازار حتی متفاوت‌تر از قبل است. این شرکت محصولاتش را در چهار دسته تقسیم کرده که مسئله قیمت عمده‌ترین نقطه اختلاف آن‌ها است؛ جایی که سری Pavilion محل حضور مدل‌های پیشرفته و گران‌قیمت این برند، سری Compaq به نمونه‌های اقتصادی و ارزان قیمت، سری TX به رده “تبلت پی‌سی” و بالاخره سری Mini به نوت‌بوک‌های رنگارنگ آن باز می‌گردد.
‌ایسر که در بازار جهانی پس از HP دومین برند پرفروش به حساب می‌آید به واسطه قیمت بسیار مناسب دستگاه‌های خود در بازار معروف است. ایسر نیز محصولات خود را در شش گروه ارائه می‌کند که البته فقط یک سری آن یعنی Aspire در بازارهای داخلی دیده می‌شود که این موضوع البته کاملا به پائین بودن قیمت این گروه باز می‌گردد.
شرکت خوش آتیه Asus که در آخرین فهرست رده‌بندی جهانی نیز بسیار خود را بالا کشیده، دیگر نامی است که اندک اندک در حال مطرح شدن به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای داخلی است. محصولات این شرکت نیز در شش دسته با کارایی‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است که تقریبا تمامی آن‌ها در قیمت نسبتا بالا با هم مشترکند. نوت‌بوک‌های ارزان قیمت “فوجیتسو زیمنس” نیز از جمله موارد مورد توجه کاربران داخلی به حساب می‌آیند؛ جایی که مخصوصا سری Esprimo و Amilo این شرکت به واسطه قیمت‌های بسیار مناسب از فروش بالایی برخوردار شده‌اند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x