تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

از فریاد “مرگ بر سازشگر” کوچک‌زاده تا “روحانی مچکریم” رسایی

  • کد خبر : 36996
  • 14 اردیبهشت 1393 - 17:58
از فریاد “مرگ بر سازشگر” کوچک‌زاده تا “روحانی مچکریم” رسایی

همایش بزرگ منتقدین توافقنامه ژنو ،موسوم به “دلواپسیم” که عصر دیروز با حضور خیل کثیری از مردم و منتقدان برگزار شد، حاشیه‌های جالب و خواندنی درپی داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه کما ل مهر، گردهمایی بزرگ منتقدین توافقنامه ژنو که عصر دیروز تحت عنوان “دلواپسیم” (شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه) در لانه جاسوسی(محل سابق سفارت آمریکا در تهران) برگزار شد، با حاشیه‌های جالب و بسیار خواندنی همراه بود.

سالن “بصیرت” که محل برگزاری این همایش بود، انبوهی از جمعیت و منتقدین را در خود جای داده بود، کثرت جمعیت شرکت کننده در این مراسم به نحوی بود که درهای ورودی و خروجی باز مانده بود.

شاید حتی خود برگزارکنندگان این همایش پیش‌بینی این تعداد جمعیت را نکرده بودند؛ حتی خبرنگاران و اصحاب رسانه  به صورت ایستاده رسالت خبری خود را انجام می‌دادند.

سالن “بصیرت” نه تنها از تهویه هوای مناسبی برخوردار نبود بلکه با افزایش جمعیت دمای هوا هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد. مهمانان این برنامه که از چهره‌های شاخص سیاسی و حزبی کشور محسوب می‌شوند ، پیش از شروع برنامه با سوالات پیاپی خبرنگاران مواجه شدند.

نکته جالب در این همایش، شعارهای نوشته شده بر روی انبوهی از پلاکاردهای حاضرین بود که بر دست آنها خودنمایی می‌کرد.

در آغاز این مراسم مجری برنامه پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان از خواننده‌ای برای حضور روی سن و اجرای برنامه دعوت به عمل آورد .هنوز لحظاتی از شروع این برنامه نگذشته بود که برخی از حاضرین این جمع با صلوات‌های بلند و پی‌در‌پی اعتراض خود را نسبت به اجرای این برنامه نشان دادند و خواهان اتمام این برنامه شدند.

همزمان با این اقدام خبرنگار باشگاه خبرنگاران  که برای گرفتن مصاحبه‌ اختصاصی با یکی از چهره‌های برجسته کشور  حاضر در مراسم خود را به او رسانده بود با واکنش جالب این فرد مواجه شد. این چهره سرشناس عرصه سیاست با اشاره به اجرای برنامه موسیقی،گفت : “هیس، دارم گوش می‌کنم”!

اتمام برنامه موسیقی همراه شد با مراسم مداحی که به مناسبت شهادت دهمین اختر تابناک امامت توسط یکی از مداحان اهل بیت که روی سن حاضر شده بود تا برای لحظاتی حاضرین را به فیض برساند.

اینکه مراسم مداحی بلافاصله بعد از اتمام مراسم موسیقی آغاز شد در نوع خود جالب توجه بود و  البته متاثر شدن حاضرین در خلال مراسم مداحی ،گواه بر استقبال آنها از برنامه دوم بود.

“فواد ایزدی”، “مهدی محمدی”،”فریدون عباسی”، “حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان”، “ناصر نوبری”،”جواد کریمی قدوسی” و “محمدصادق کوشکی” به نمایندگی از سایر منتقدین توافقنامه ژنو در محل سخنرانی حاضر شدند.

آنچه در خلال این سخنرانی‌ها جلب توجه می‌نمود ،سر دادن شعار و احسنت گفتن‌های پیاپی حضار در تائید گفته‌های سخنرانان مراسم بود. ناگفته نماند در خلال سخنرانی یکی از منتقدین، “مهدی کوچک‌زاده” نماینده مجلس، با فریاد  “مرگ بر سازش‌گر” حاضرین را متوجه خود ساخت.

لازم به ذکر است برخی از این منتقدین در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه منتقدان توافق‌نامه اخیر ژنو باید شناسنامه‌دار باشند،شناسنامه‌های خود را در دست گرفته بودند و آن را در مقابل لنز دوربین عکاسان گرفته و به حضار نشان می‌دادند!

امضای طومار برای حراست از حقوق هسته‌ای

گفتنی است در پایان این مراسم ،حاضرین با امضاء طوماری، انتظارات خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اعلام کردند.

متن این طومار نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

انتظار ما به عنوان جمعی از جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی رد رابطه با گام پایانی مذاکرات و آنچه در مرقومه پایانی مذاکرات هسته‌ای باید قید شود به شرح زیر است:

الف) در مورد حقوق هسته‌ای:

۱- حق غنی‌سازی ایران صراحتا به رسمیت شناخته شود.

۲- حرکت علمی هسته‌ای و توسعه و پیشرفت فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه یابد.

۳- ایران در استفاده از حقوق خود “NPT” به هیچ وجه از کشورهای دیگر استثنا نشود.

۴- نیازهای دارویی مرتبط با بخش هسته‌ای در داخل تأمین شود.

۵- مراکز فعلی غنی‌سازی هیچ یک تعطیل نشده و تا مراحل نهایی تکمیل و عملیاتی شوند.

۶-  ایران از تمام حقوق هسته‌ای خود بر اساس معاهده آژانس بهره ‌مند گردد.

۷-هیچگونه تعهدی برای بازرسی و نظارت بیشتر از معاهدات آژانس صادر نشود.

۸-  روابط ایران با آژانس به صورت متعارف و غیر فوق‌العاده باشد.

ب) در خصوص تحریم‌ها:

۱- ستون اصلی تحریم‌ها یعنی تحریم‌های مالی، نقدی و بانکی برداشته شود.

۲- زمان برداشتن تحریم‌ها  مشخص و در  بازه زمانی بسیار محدود باشد.

۳- تحریم‌های جدید به بهانه‌‌های دیگر همچون حقوق بشر، صنایع موشکی و… وضع نشود.

۴- دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود

ج) در خصوص مذاکرات:

۱- مذاکرات مربوط به مسائل هسته‌ای باشد و لاغیر (مثل حقوق بشر، صنایع موشکی و ..)

۲- زمانبندی نتایج مشخص و شفاف باشد

۳- اقدامات طرفین عینی ، واضح و ملموس باشد نه داوطلبانه و اختیاری

۴- متن توافقنامه باید به تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی برسد

۵- بندهای پیشنهادی توافقنامه به اطلاع عموم برسد

۶- در صورت عدم پایبندی طرف‌های مذاکره به تعهداتشان ایران به تعهد خود عمل نکند

۷- دستیابی ایران به حقوق خود صراحتا قید شود و مبتنی بر رضایت  طرفین یا اقدامات بعدی نباشد

۸- شرکت‌کنندگان این همایش در ذیل این طومار جملاتی مانند “حفظ‌ عزت اسلام و مسلمین و خون شهیدان بر همه مسلمانان واجب است”، “شهدا راهشان ادامه دارد”، “من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم”، “عوامل ۱+۵ آمریکایی هستند”،‌”تا آخر راه ایستاده‌ایم”، “پشتیبان تیم مذاکره‌کننده هستیم”  انتظارات خود را از تیم مذاکره‌کننده عنوان کردند.

در پایان گردهمایی بزرگ “دلواپسیم” از فعالان عرصه دفاع از حقوق هسته‌ای کشور قدردانی شد، پس از مراسم قدردانی و اعطا لوح تقدیر ،  “سعید زیباکلام” پشت تریبونی که با انبوهی ازمنتقدان توافق ژنو پر شده بود، قرار گرفت و گفت: آذرماه نگران صنعت هسته‌ای کشور، اسفند نگران استقلال کشور، و اکنون نگران انقلاب اسلامی هستیم.

سپس “حجت‌الاسلام نبویان” به تحریم‌های غرب اشاره کرد و افزود:  ما از بزرگترین دشمنمان یعنی آمریکا می‌خواهیم مشکلات داخلی ما را حل کند، ما می‌خواهیم تحریم‌ها در طول مذاکرات رفع شود، اما چه کسی این تحریم‌ها را گذاشت؟ آیا غیر از آمریکا بود؟ حالا می‌خواهیم که آن‌ها این تحریم‌ها را بردارند!

وی با اشاره به اینکه عاقلانه نیست از دشمنی که این مقدار دشمنی نشان می‌دهد انتظار داشته باشیم تحریم‌ها را برطرف کند، اظهار داشت:‌ حل مشکل ما نتیجه عنایت خدای متعال و توجه به نیروهای دانشگاهی و داخلی ماست؛ نباید چشممان به آمریکا باشد، بلکه باید به توان داخلی باشد.

“نبویان” با تأکید بر اینکه “قرآن کریم” نتیجه این مذاکرات را مشخص کرده است،افزود:‌ آن‌ها که به دنبال دوستی و “ما همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌زنیم” و … هستند، مثلشان طبق آیه قرآن، مثل عنکبوتی است که صاحب سست‌ترین خانه‌هاست؛ ۹۵ درصد هسته‌ای را دادیم اما ۵  درصد هم رفع تحریم نشدیم.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام “قاسم روانبخش” اظهارداشت: خدا در قرآن هیچ کجا بر سازش برکاتی قرار نداده است، بلکه بر پایداری وعده برکت داده ، به برکات مقاومت در لبنان،‌ سوریه و عراق؛ وقتی ما رسمی بودن کدخدا را پذیرفتیم، نتیجه این شد که ورود نماینده ما به سازمان ملل را هم باید کدخدا اجازه دهد که دیدید اجازه نداد.

وی با بیان اینکه‌ دلواپسی ما فراتر از بحث هسته‌ای است، بیان داشت: آن‌ها پس از اکسید کردن ۲۰ درصد به‌دنبال برچیدن بحث هسته‌ای و اکسید کردن فرهنگ انقلابی ما هستند؛ لذا باید نشست‌هایی بس بزرگ‌تر برای فرهنگ خود بگذاریم که امسال را مقام معظم رهبری سال فرهنگ نامیدند.

سپس “حمید رسایی” عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تشکر از اینکه سالن سیدالشهدا را در اختیار آن‌ها قرار نداده بودند، صحبت‌های خود را با عبارت “روحانی مچکریم” آغاز کرد و گفت: مقالات، سخنرانی‌ها در دفاع از توافق ژنو برگزار شد، اما ما چنین جلساتی نداشتیم، دولت منتقدان این توافق را عصبانی، افراطی، وتندرو می‌داند، اما برخلاف عدم حضورمان در چنین جلساتی و بسته شدن رسانه‌‌هایمان افکار عمومی دست ماست و این افکار عمومی خود می‌داند که توافق ژنو به ضرر کشور است.

“محمد علی رامین” معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم نیز بعد از در اختیار گرفتن میکروفن گفت: اگر دکتر روحانی مستقل بود امکان داشت به گونه‌ای دیگر عمل کند، اما گروهی ایشان را به صحنه آورده و با ترفندهایی رای مردم را گرفتند و حال امور کشور را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر این را فراموش کنیم ظلم بزرگی به دکتر روحانی کرده‌ایم، دکتر روحانی برنامه‌ای نداشت؛ این مسائلی است که از جانب یک فرد خاص داده می‌شود و آن فرد رفیع نیز به مبارزه فرساینده با ولایت فقیه برخاسته است.

“مهدی کوچک‌زاده” آخرین فرد این تریبون بود که از رسانه ملی درخواست کرد که درصورت “اثبات رسانه‌ملی بودنش” این گردهمایی بزرگ را از این رسانه پخش کند، چراکه اینجا جمهوری اسلامی است و کسی که از طرف اسلام ولایت دارد وفاداری‌اش را به جمهوریت اثبات کند، کسانی که مدعی حمایت جمهوریت از خودشان هستند، می‌خواهند علیه اسلام کودتا کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
amir
amir
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ

این ها فقط نگران یک چیز هستند،اون هم اینکه جیره مواجبشون و کسب و کارشون از قبال تحریم ها قطع بشه

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x