تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

گودالی در پارک آمریکا که آدم ها را به کام مرگ می کشاند

  • کد خبر : 36494
  • 11 اردیبهشت 1393 - 10:38
گودالی در پارک آمریکا که آدم ها را به کام مرگ می کشاند

کارشناسان اداره محیط زیست آمریکا با استفاده از رادارها قصد دارند راز گودال‌های آدم‌خوار را در تپه‌های شنیِ پارک ملی ایندیانا در «مونت بالدی» را کشف کنند.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،به نقل ازایسنا، این تحقیقات پس از آنکه یک کودک خردسال شش ساله به داخل یکی از این گودال‌های مرموز کشیده شده و در زیر ۳.۵ متر شن مدفون شد، آغاز شده است. 

«ارین آرگیلان»، زمین‌شناس طی ۱۰ ماه اخیر رسوبات شنی و الگوهای وزش باد را در «مونت بالدی» مورد مطالعه قرار داده و اقدام به رسم نقشه زمین‌شناسی این منطقه کرده اما هنوز نتوانسته راز این حفره‌های مرموز را که در این پارک کویری پدیدار می‌شوند کشف کند.

 

وی گفت:‌ در این منطقه شاهد یک پدیده جدید زمین‌شناسی هستیم.

آرگیلان یکی از بی‌شمار محققانی است که این پارک ملی را برای کشف راز این گودال‌های خطرناک زیر و رو کرده‌اند. این حفره‌های بسیار خطرناک ۳۰ سانتی‌متر قطر دارند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، مسئولان پارک ملی ایندیانا نیز از ادامه تعطیلی این پارک تا زمان اتمام مطالعه روی دو گودال جدید که در شمال این پارک شکل گرفته و موجب افزایش نگرانی‌ها شده، خبر دادند. با این حال سایر قسمت‌های پارک شنی ایندیانا باز خواهند بود.

 

آرگیلان یکی از فرضیه‌ها را در شکل‌گیری این حفره‌های مرموز، فرسایش درختان مدفون شده در زیر شن‌ها عنوان می‌کند. کارشناسان زمین‌شناسی همچنین فعالیت‌های انسانی را باعث فرسایش تپه «مونت بالدی» می‌دانند.

 

با وجود اینکه هنوز علت شکل‌گیری این حفره‌ها مشخص نشده، «آرگیلان» معتقد است که این حفره‌ها در سایر تپه‌های شنی که هنوز وضعیت طبیعی خود را حفظ کرده‌اند، رخ نخواهند داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x