تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

مرگ “سایه” عامل عزل سرکنسول ایران در فرانکفورت می‌شود؟ / ورود کمیسیون امنیت ملی به پرونده

  • کد خبر : 36403
  • 10 اردیبهشت 1393 - 15:43
مرگ “سایه” عامل عزل سرکنسول ایران در فرانکفورت می‌شود؟ / ورود کمیسیون امنیت ملی به پرونده

در حالی رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس از فوت سایه مقدسی دانش‌آموز نخبه ۱۶ ساله ایرانی به دلیل عدم همکاری و اطلاعات کذب سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان خبر داد که درخواست‌ها برای عزل عبداللهی بالا گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، در حالی ماجرای فوت سایه مقدسی دانش‌آموز نخبه ۱۶ ساله ایرانی از سوی رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی رسانه‌ای شده که روایت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد و اکثر مسئولان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

دواتگری  این موضوع را رسانه‌ای کرد معتقد است متاسفانه سرکنسولگری ایران در فرانکفورت اطلاعات غلطی را به وزیر امور خارجه ارائه می‌کرد و براساس اطلاعات غلط وزارت امور خارجه دستورات لازم را صادر می‌کرد

وی همچنین می‌گوید اعتماد بی‌جای وزیر امور خارجه به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان جای تاسف دارد و از این جهت متاسفم اگر چنین شرایطی حاکم است که آقای وزیر به راحتی گزارشات کذب سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها را بدون بررسی می‌پذیرد در روابط خارجی در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس در حالی از احضار وزیر امور خارجه به مجلس و طرح سوال از وی خبر می‌دهد که برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری موضوع برای روشن شدن ماجرا سخن می‌گویند.

اسماعیل کوثری که ریاست کمیته دفاعی مجلس را نیز برعهده دارد در این رابطه  می‌گوید: اصل براین است سرکنسولگری ایران در سایر کشورها از اتباع ایرانی حمایت کند.

وی بلافاصله می‌افزاید چون از این موضوع اطلاعی ندارم باید پرس‌و جو کنم تا ببینم موضوع از چه قرار است.

کوثری تصریح می‌کند به عنوان یک نماینده این موضوع را پیگیری می‌کنیم ولی مسئولیت این موضوع برعهده من نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خاطرنشان می‌کند حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص احضار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مجلس به منظور توضیح در این خصوص نیز می‌گوید شاید آقای دواتگری اطلاع کاملی دارند که بحث احضار وزیر امور خارجه را مطرح کردند ولی چون من مطلع نیستم معتقدم باید در این رابطه تحقیق کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که درصورت اثبات تخلف سرکنسولگری آیا بحث عزل وی عملی خواهد شد، می‌گوید باید سرکنسولگر نیز باید بیاید و حرف خودش را بزند تا ببینیم موضوع از چه قرار است و باید تحقیقات صورت گیرد، با احساسات نمی‌شود با مسائل برخورد کرد بلکه باید تمام مطالب را بررسی کنیم و ببینیم بر چه اساسی این برخورد صورت گرفته است.

البته کوثری تاکید کرد: اگر ثابت شد که چنین برخوردی کرده باید از وزارت امور خارجه درخواست کنیم که ایشان را عزل کند اما وقتی برای ما روشن نشده نمی‌شود تصمیم‌گیری کرد باید با مسائل پخته برخورد کنید که اگر کسی اعتراض کرد استدلال قوی داشته باشیم.

همچنین ابراهیم آقامحمدی نماینده دیگری بود که در این رابطه به باشگاه خبرنگاران می‌گوید خبر را اولین بار است که می‌شنوم بنابراین نمی‌توانم نظری ارائه کنم.

وی تصریح می‌کند معمولا سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ما در کشورهای خارجی منزل اتباع ایرانی در آن کشورها هستند و اگر هموطنی مشکل داشت به آن مکان‌ها رجوع می‌کنند و آقایونی که آنجا هستند وظیفه پیگیری مشکلات هموطنان در چارچوب قانون را دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌افزاید در مورد این موضوع خاص باید اطلاعاتی کسب کنم تا بتوانم اطلاعاتی کسب کنم و باید ببینم این موضوع در چه سطحی است و اگر لازم باشد از مسئولان بخواهیم تا بیایند و توضیح بدهند.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x