تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

روسیه برای حمله به اوکراین آماده است

  • کد خبر : 35793
  • 06 اردیبهشت 1393 - 7:58
روسیه برای حمله به اوکراین آماده است

خبرنگار شبکه فرانس بیست و چهار گفت: سربازان روسیه آماده حمله هستند و گردان های ارتش در مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از شبکه فرانس بیست و چهار، خبرنگار این شبکه درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین گفت: همه در مسکو به همین مسئله فکر می‌کنند و من حتی مطمئن نیستیم که کرملین نیز تصمیم نهایی را در این باره گرفته باشد، اما بدون تردید سربازان روسیه آماده حمله هستند و گردان‌های ارتش در مرز اوکراین مستقر شده‌اند.گردان هایی که به اسم حفاظت از صلح آنجا هستند. زیرا اگر روسیه حمله کند این کار را به نام دفاع از غیرنظامیان شرق اوکراین انجام می دهد.

وی افزود: این تحولات سناریوی گرجستان را در سال ۲۰۰۸ در ذهن تداعی می‌کند. روسیه در آن زمان به حمله تفلیس واکنش نشان داد. تفلیس که در واقع برای بازپس‌گیری سرزمین جدایی‌طلبان در اوستیای جنوبی تانک اعزام کرده بود.

خبرنگار فرانس بیست و چهار همچنین ادامه داد: ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده است کشورش از مصوبه سنای این کشور استفاده خواهد کرد. سنای روسیه ماه مارس گذشته موافقت کرد اگر کی یف عملیات ضد تروریستی خود را در شرق اوکراین متوقف نکند، ارتش روسیه می‌تواند وارد خاک اوکراین شود. حال پرسش این است اوکراین چه خواهد کرد؟ آیا اوکراین در مقابل ماشین جنگی روسیه همچون مورد کریمه پا پس می گذارد؟ کی یف به خوبی می‌داند چه از نظر شمار سرباز و چه از نظر امکانات از روسیه ضعیفتر است.
وی درباره تهدید غربی‌ها مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو تصریح کرد: پوتین می‌تواند بگوید که از مجازات واهمه ندارد و این تحریم ها برای اقتصاد روسیه کشنده نیست، با وجود این، کرملین در حال تدارک طرحی فوری برای مقابله با هر اتفاقی است.
در این طرح پیش‌بینی شده است برای همه معاملات اقتصادی و مالی به جای دلار از روبل استفاده شود. به رغم این طرح، تحلیلگران روسیه معتقدند آغاز جنگ احتمالا پیامدهای فاجعه باری برای اقتصاد این کشور خواهد داشت. امروز آژانس استاندارد اند پورز رتبه اعتباری روسیه را کاهش داد.
 برخی اقتصادان براین باورند پوتین در حال اتخاذ تصمیمی است که آثار آن سال‌ها برجای می‌ماند، تصمیمی که اقتصاد روسیه را در سطح اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی تنزل می‌دهد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x