تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

چرا همسر رئیس جمهور جشن خود را به جای برگزاری در خانه بزرگ خود در کاخ می‌گیرد؟

  • کد خبر : 35441
  • 03 اردیبهشت 1393 - 10:07
چرا همسر رئیس جمهور جشن خود را به جای برگزاری در خانه بزرگ خود در کاخ می‌گیرد؟

نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: ظاهرا رئیس‌جمهور کلید چوبی به قفل آهنین می‌زند یا کلید را وارونه می‌چرخاند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه گفت: بعضی از دوستان به ما انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده‌ بودید و حرفی نمی‌زدید ولی اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنید در پاسخ به این دوستان عرض می‌کنم این سوال در مورد شما صادق است.

وی افزود: چرا با کوچک‌ترین بهانه‌ای از شخص رئیس‌جمهور و وزرا سوال می‌کردید ولی امروز در مقابل بدعت‌ها، سخن‌های ناسنجیده، ولخرجی‌ها و تخلف‌های قانونی سکوت کرده‌اید و با بی‌توجهی به همه اصول به توجیه آن می‌پردازید و بالاتر حتی اجازه نقد به دیگران نمی‌دهید و با طرح سوال مخالفت می‌کنید و داد و فریاد راه می‌اندازید.

حجت‌الاسلام حسینیان تصریح کرد: اظهارات شما درمورد بنده تهمتی بیش نیست چراکه ما در هرجا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد سخت انتقاد می‌کردیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور شما قرار بود که در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود‌ آ‌ورید، شما قول دادید در اقتصاد قانونی رفتار کنید، شما در تحلیل‌هایتان ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها و ۸۰ درصد آن را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها مرتبط می‌دانستید، اکنون که بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرت عالی می‌گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند و بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد، اکنون مدعی هستید شما دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها هم ترک برداشته است، وزیر نفت جناب عالی هم مدعی است فروش نفت دو برابر شده است و وزیر اقتصاد می‌گوید درآمدهای مالیاتی اضافه شده پس علی‌القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می‌یافت ولی اولین اثر تدبیر و شکست تحریم‌ها افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد؟

حجت‌الاسلام حسینیان در پاسخ به این سوال گفت: برخلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد مبلغ ۴.۱ دهم میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود را وصول شده تلقی کند و برای جابه جایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام نماید.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه من از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم اظهار داشت: در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان کشور که آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون آن را اعلام کرد و اکنون این تخلف آشکار مالی که جز تورم به دنبال ندارد را به صورت سری اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: برادران؛ ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنیم یا کلید را وارونه می‌چرخانیم، آقای رئیس‌جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتریفیوژها البته چرخ زندگی می‌چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مانند گذشته می‌چرخد ولی آنچه لنگ لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم بستر سفره مستضعفان است.

حجت‌الاسلام حسینیان افزود: آقای رئیس‌جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود ولی اکنون به خاطر کوتاه آمدن‌ها حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده و آمریکایی‌ها برخلاف قوانین بین‌المللی نماینده دولت را هم در سازمان ملل راه نمی‌دهند و این بی‌احترامی بی‌سابقه است.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: آقای رئیس‌‌جمهور قرار بود کرامت مردم ایران حفظ شود، پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌دانید ولی برای پرداخت یک سبد مردم را بر صف قرار دادیم و دوباره آنها را با ثبت‌نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید و اعلام کردید حساب‌های آنها را سرک می‌کشید آیا بهتر نیست به جای سخت‌گیری بر مردم جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید، بی سونا و استخر هم می‌شود برای مردم کار کرد اما آنچه بیش از همه نگرانی بنده شده است دخالت همسران و خانواده مسئولین در امور کشور و بیت‌المال است.

وی ادامه داد: همسر رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگیرد یا در حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت، فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با رقص و آواز و امثال اینها تناسب ندارد، بدعتی نگذارید که ناخواسته دوباره “علی‌حضرت‌ها” به این کشور بازگردند، البته در یکی از دولت‌های سابق تلاش شد علی‌حضرت‌ها دوباره ظهور کنند ولی ملت در پای صندوق رای پاسخ این بدعت‌ها را داد.

حسینیان افزود: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد، موسیقی که قرار بود موسیقی سنتی ایران باشد سر از ناکجاآباد درآورد من از رئیس‌جمهور می‌خواهم تا جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و اجازه ندهد همسرانشان با استفاده از مناصب دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم شاهنشاهی را احیا کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آدم حسابی
آدم حسابی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۵ ب٫ظ

سالی که نکوست از بهارش پیداست…

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x