تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است/ آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست

  • کد خبر : 34540
  • 27 فروردین 1393 - 16:16
اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است/ آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست

آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است، گفت: آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست؛ چرا که پول‌های مردم در آنجا انباشته می‌شود که اگر در راه تولید و رفع وفقر و بیکاری به کار گرفته نشود منشا بسیاری از مفاسد می‌شود.

به گزارش کمال مهر، “آیت الله نوری همدانی” امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)که در دفتر معظم له برگزار شد، خدمت رسانی به محرومین جامعه اسلامی را توفیق بزرگ الهی دانست و خاطر نشان کرد: خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم مخصوصا، محرومین جامعه بسیار مفید و مقدس است و از طرف خدای متعال توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

*اسلام، دین سیاست، اقتصاد و فرهنگ

معظم له افزود: اسلام، دین سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و این موضوعات از هم جدا نیستند و باید در همه برنامه ریزی ها به این مقولات در کنارهم توجه شود، چرا که دشمنان اینگونه القا می‌کنند که دین از سیاست جداست و اساسا دینداران نباید در امور سیاسی و حکومتی دخالت کنند که این بسیار اشتباه بزرگی است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد و لزوم توجه بیشتر مسئولین به این عرصه گفت: آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست؛ چرا که پول‌های مردم در آنجا انباشته می‌شود که اگر در راه تولید و رفع وفقر و بیکاری به کار گرفته نشود منشا بسیاری از مفاسد می‌شود؛ آن چنان که امروز در غرب، سرمایه بانک‌ها دست عده ای معدود است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است و این که کسی در قبال پول، پولی دریافت کند ممنوع است؛ بلکه باید در قبال کار و فعالیت اقتصادی مشروع منفعت و سودی به دست آید و برای جامعه اسلامی نتیجه و فایده ای داشته باشد که امروزه بانک‌ها به این موضوع اهمیت زیادی نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: باید هرچه سریع تر وضعیت بانک‌ها اصلاح شود، چرا که بانک تنها امین مردم است و نباید برای خود جایگاه  و منافعی قائل شوند.

*انتقاد از عدم کنترل قیمت‌ها

وی با انتقاد از وضعیت قیمت گذاری و گرانفروشی در بازار گفت: متاسفانه هیچ گونه اشرافی بر قیمت‌ها نیست  و اشخاص کاملا آزادند که هرچقدر خواستند سود دریافت کنند و کسی نیست که قیمت کالاها و خدمات را کنترل کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامگذاری سال۹۳ به اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری این دومقوله است و لبیک به ندای رهبری نیازمند یک عزم ملی از سوی مردم و مدیریت جهادی مسئولان است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x