تاریخ : دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 27 May , 2024
1

نمایندگانی که بیشترشان همجنس‌باز هستند/دختر مصری در ارتش رژیم صهیونیستی/ زندگی در کنار جنگ سوریه

  • کد خبر : 34087
  • 26 فروردین 1393 - 7:43
نمایندگانی که بیشترشان همجنس‌باز هستند/دختر مصری در ارتش رژیم صهیونیستی/ زندگی در کنار جنگ سوریه

نمایندگانی که بیشترشان همجنس‌باز هستند، دختر مصری در ارتش رژیم صهیونیست، زندگی در کنار جنگ سوریه و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۵ فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نمایندگانی که بیشترشان همجنس‌باز هستند

نتایج یک مستند تلویزیونی تولید شده در بریتانیا حاکی از آن است که یک سوم کارمندان مجلس بریتانیا دستکم یکبار از سوی یک نماینده مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ظاهرا مردان بیشتر از زنان هدف آزار جنسی بوده‌اند. شبکه تلویزیونی “Channel 4” بریتانیا در جریان تهیه یک مستند، ۷۰ کارمند پارلمان از تمامی جناح‌های مختلف را مورد پرسش قرار داده که در سمت مشاور یا دستیار در آنجا مشغول به کار هستند. یک سوم از این افراد گفته‌اند که دستکم یک بار از سوی نمایندگان پارلمان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش جام، یک چهارم دیگر نیز، اظهار داشته‌اند که شاهد آزار و اذیت جنسی شخص دیگری بوده‌اند. در این میان ظاهرا مردان بیشتر از زنان هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند. به گزارش سایت آلمانی “دویچه وله” قرار است این مستند با نام “کاخ س ک س مینستر” از شبکه “Channel 4” پخش شود. نام این مستند برگرفته از نام “کاخ وست مینستر”، محل برگزاری جلسات عوام بریتانیا و مجلس اعیان بریتانیاست.

این پرونده، به بحث شدیدی در مورد نحوه رفتار نمایندگان پارلمان بریتانیا دامن زده است. کارکنان پارلمان گزارش داده‌اند که گروهی از نمایندگان محافظه‌کار به طور منظم در بار واقع در پارلمان مست کرده و سپس شروع به ایجاد مزاحمت می‌کنند. یکی از کارکنان مرد توضیح داده که در جریان مراسمی که برای فعالان سیاسی جوان ترتیب داده شده بود، یکی از نمایندگان در ساعت یک بامداد از وی خواسته تا او را تا دستشویی مردانه همراهی کند.

به نظر می‌رسد کاخ وست مینستر این اتهامات را جدی گرفته است، زیرا “جان برکو”، رئیس مجلس عوام شامگاه پنج‌شنبه (۱۱ آوریل) از به راه افتادن بلافاصله‌ی یک خط تلفن ویژه خبر داد که کارمندان پارلمان می‌توانند از طریق تماس با آن موارد آزار جنسی را گزارش داده و کمک دریافت کنند .در این میان راهکاری در حال بررسی است که طبق آن مشاوران، دستیاران و افرادی که در انجام تحقیقات کمک می‌کنند، فقط تا ساعت ۹ شب اجازه حضور در کاخ وست مینستر را داشته باشند.

زندگی در کنار جنگ سوریه

تسنیم نوشت: برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی مبنی بر مختل شدن زندگی روزمره مردم در دمشق و عدم همراهی مردم با دولت سوریه، زندگی با امید به پیروزی همچنان جاری است.

فهرست بالاترین هزینه‎های دفاعی در دیگر کشورها

“موسسه تحقیقاتی صلح استکهلم” با انتشار گزارشی در خصوص بودجه نظامی سالیانه کشورها، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی در میان کشورهای خاورمیانه،عربستان بیشترین هزینه نظامی را داشته است. عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ میلادی با افزایش ۱۴ درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال ۲۰۱۲ و رساندن آن به ۶۷ میلیارد دلار بیشترین هزینه را در بخش نظامی در میان کشورهای حاضر در خاورمیانه را داشته است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، بر اساس اعلام این موسسه عربستان در سال ۲۱۰۱۳ میلادی چهارمین کشوری بوده که بیشترین بودجه را به بخش نظامی خود اختصاص داده است و عربستان در اختصاص بودجه برای امور نظامی، کشورهایی همچون فرانسه، بریتانیا، و ژاپن را پشت سر گذاشته است. به نوشته موسسه صلح استکهلم، برای سال ۲۰۱۳ میلادی گزارشی در مورد بودجه‌های نظامی کشورهای قطر، امارات، ایران و سوریه وجود نداشت.

پدین ترتیب آمریکا با اختصاص ۶۴۰ میلیارد دلار همچنان رتبه اول را در بودجه نظامی کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. بعد از آمریکا چین با ۱۸۸ میلیارد دلار بودجه نظامی در رتبه دوم و روسیه نیز با ۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بودجه نظامی در رتبه سوم بیشترین بودجه های نظامی کشورهای جهان قرار دارند. در بخشی از گزارش موسسه صلح استکهلم آمده که بودجه نظامی کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۱۳ میلادی با ۴ درصد رشد به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است. در این میان بحرین بودجه نظامی خود را در سال گذشته ۲۶ درصد و عراق نیز ۲۷ درصد افزایش داده‌اند.

بر همین اساس بودجه کلی نظامی جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی یک تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۲ میلادی ۱.۹ درصد کاهش داشته و بخش اعظم این کاهش به دلیل کاهش ۷.۸ درصدی بودجه نظامی آمریکاست، در میان کشورهای آفریقایی، الجزایر با صرف ۱۰ میلیارد دلار که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ میلادی ۸.۸ درصد رشد داشته رتبه نخست را دارد. بر اساس این گزارش بودجه نظامی الجزایر از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

۲۵ فروردین ۱۳۶۶ آغاز عملیات فتح ۵

۲۵ فروردین ۱۳۶۶، عملیات فتح ۵ با رمز یا صاحب الزمان(عج) در منطقه ماووت در سلیمانیه عراق با هدف نابودی پایگاه‌های نظامی دشمن آغاز شد.

سابقه هفت هزار ساله تنبلی در انسان!

محققان با اسکن لیزری اسکلت‌های باستانی کشف شده در گورستان‌های اروپای مرکزی، میزان استحکام و تراکم استخوان مردان و زنان را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، پس از ظهور کشاورزی در اروپای مرکزی از حدود۵۳۰۰  سال قبل از میلاد، استخوان‌های افراد ساکن در اطراف مناطق حاصلخیز رودخانه دانوب به تدریج تضعیف شد.

به گزارش ایسنا، با ظهور کشاورزی و توسعه فناوری‌های جدید از جمله دانش شخم‌زدن، از میزان تحرک و پویایی اجداد کشاورز انسان – بویژه مردان – بشدت کاسته شد که این مسئله منجر به ضعف استخوانی در سطحی مشابه وضعیت استخوانی جوانان امروزی شد. براین اساس، تنبلی و تن‌پروری (couch potatoes) در میان انسان‌ها سابقه باستانی و قدمتی در حدود هفت هزار ساله دارد.

آمریکا خطاب به ترکیه: نگران بابک زنجانی نباشید!

در حالی که “بابک زنجانی” هنوز به دلیل اتهامات وارده درباره‌ پرداخت نکردن پول نفت صادراتی ایران تحت بازداشت و بازجویی است، مقامات ترکیه به شدت نگران این ‌هستند که اظهارات احتمالی این شخص، منجر به آن شود که پای ترکیه به مسائل دور زدن تحریم‌ها توسط بابک زنجانی باز شود!

به گزارش تابناک، روزنامه “حریت” در مطلبی ‌به نقل از یک‌ مقام‌ ارشد ترکیه ـ که نخواسته نامش فاش شود‌ ـ نوشته است، جای هیچ نگرانی بابت موضوع و پرونده بابک زنجانی که از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل همکاری با دولت ایران در راستای دور زدن تحریم‌ها وارد لیست سیاه شده، نیست. این مقام ارشد ترک اشاره کرده است، مقامات آمریکایی به ترکیه اطمینان خاطر داده‌اند که جای هیچ نگرانی در خصوص اظهارات احتمالی که زنجانی در دادگاه خواهد داشت و کشیده شدن پای ترکیه به موضوع دور زدن تحریم‌ها، وجود ندارد.

بنابراین، اکنون شایعاتی در ‌افکار عمومی و مقامات ترک وجود دارد که بر پایه آن، بابک زنجانی در اظهارات خود در دادگاه، قراردادهای خود را با برخی ‌مقامات و نهادهای ترکیه افشا خواهد کرد؛ این کار منجر به آن می‌شود که نام ترکیه به عنوان کشوری که به تحریم‌های ایران پایبند نبوده است، افشا ‌‌شود. این مقام ارشد ترک، در پاسخ به اینکه آیا هیچ نگرانی از بابت ایجاد مشکل برای ترکیه در صورت افشاگری بابک زنجانی وجود دارد یا خیر، گفته است: هیچ نگرانی وجود ندارد و مقامات آمریکایی گفته‌اند، ‌این پرونده هیچ گزاره‌ای را که منجر به بدنامی ترکیه شود، در بر ندارد.

او همچنین اشاره کرده ‌که موضوع پرونده بابک زنجانی، موضوعی مربوط به امور داخلی ایران است و بیش از همه تسویه‌حساب “حسن روحانی” با “محمود احمدی‌نژاد” است، زیرا به نظر می‌رسد، پولی که اکنون دولت ‌به دنبال آن است، در ‌درون خاک ایران ناپدید شده است!

خرج‌تراشی ابرها برای دولت!

به نظر می‌رسد ابرها هم وقتی از آسمان ایران می‌گذرند چشم به جیب ایرانی‌ها دارند. خراسان در این‌باره نوشت: هیئت دولت در ‌‌آخرین جلسه سال گذشته خود با تصویب پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، مقرر کرده مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، به منظور بارورسازی ابرها جهت مقابله با خشکسالی، در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

برگزاری مراسم آیینی “روز نخل” از سوی مسیحیان در بلاروس و فیلیپین

عصر ایران منتشر کرد، فروشگاهی در کوالالامپور مالزی هزاران دست نوشته مردم خطاب به مسافران هواپیمای گم شده مالزیایی را به بند الصاق کرده است

قایق سواری پرنس ویلیام نوه ملکه انگلیس و همسرش در رود کویینز تاون نیوزیلند

پیام امام(ره) به ژان پل دوم چه بود؟

امام خمینی (ره)در ۲۵ فروردین ۱۳۵۹ به مناسبت قطع رابطه ایران و آمریکا، در پاسخ به “ژان پل دوم” (رهبر کاتولیک‌های جهان) اعلام می‌دارند: ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم به پا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.

به گزارش روزنو، متن پیام امام(ره) به شرح زیر است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، عالیجناب پاپ، ژان پل دوم؛ مکتوب آن عالیجناب براساس نگرانی از تیرگی بین کشور اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا واصل گردید. از حُسن‌نیت آن جناب قدردانی می‌کنم. و خاطر محترم را متوجه می‌کنم که ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم بپا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.

از دعای شما به درگاه خداوند متعال برای ملت مبارز ما شکرگزارم؛ لکن متذکر می‌شوم که جناب شما از انگیزه‌های تیرگی‌های دیگر و مشکلات خطرناک بزرگ‌تر که مرقوم داشته‌اید نگران نباشید، که ملت اسلامی ایران از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید استقبال می‌کند و از خطرهای بزرگ‌تر که مرقوم شده است، هراس ندارد. و آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائن سابق تجدید شود. و با امید به خدای متعال تجدید نخواهد شد.

من از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید می‌خواهم که دولت آمریکا را از عواقب ستمگری‌ها و زورگویی‌ها و چپاولگری‌ها بترسانید؛ و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملت‌هایی که می‌خواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند رفتار کند، و از تعلیمات‌ حضرت مسیح – سلام الله علیه – پیروی نماید و خود و دولت آمریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد. از خداوند متعال سعادت مستضعفین جهان را خواستار و قطع ایادی ستمگران را امیدوارم. (روح‌الله الموسوی الخمینی)

آیت‌الله جنتی در محراب امیرالمومنین (ع)

عقیق تصاویری از حضور آیت‌الله احمد جنتی در مسجد کوفه را منتشر کرد.

عکاس یک عکس معروف

این عکس، (با نام Bliss یا سعادت) که سالها بر روی صفحه “ویندوز اکس پی دیده‌ایم”، برخلاف تصور خیلی از ما، یک طرح کامپیوتری نیست، بلکه یک عکس واقعی است که به گفته عکاسش، حتی هیچگونه دستکاری فتوشاپی هم نشده.

به گزارش نماینده، “چارلز اُ-ریر” عکاس آمریکایی موسسه نشنال جیوگرافیک، در ۲۴ جون سال ۱۹۹۶، این عکس را از تاکستان‌های حاشیه جاده فرمانت، در دره سونوما در شمال کالیفرنیا گرفت. در سال ۲۰۰۱ وقتی ویندوز اکس پی معرفی شد، این عکس هم بخشی از پروژه تبلیغاتی این سیستم عامل بود.
مختصات جغرافیایی محل عکس:۳۸°۱۵’۰۰.۵۰″N 122°۲۴’۳۹.۰۰″W/ نشانی محل عکس: ۳۱۴۵-۴۰۳۱ arneros Hwy Sonoma, CA 95476, USA

دختر مصری در ارتش رژیم صهیونیستی

“افیخای ادرعی” سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ویدیوی را در صفحه فیسبوک خود قرار داده و مدعی شده است که موضوع این فیلم همکاری “دینا عوفادیا” دختری اهل استان اسکندریه مصر با ارتش این رژیم است. وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: “خروج دوم از مصر. به مناسبت فرارسیدن عید یهودی “پسح” قصه خروج “دینا عوفادیا” و خانواده‌اش از اسکندریه و پیوستن به ارتش اسرائیل را پیگیری کنید”.

به گزارش جام به نقل از شبه العالم، سایت مصری “الیوم السابع” به نقل عوفادیا می‌نویسد: ‌بنی‌اسرائیل برای فرار از شکنجه‌های فرعون از مصر خارج شدند و قصه خروج من از مصر را نیز ببینید.

انتهای پیام/
ار
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x