تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

آماده‌باش استان البرز با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی

  • کد خبر : 312275
  • 05 فروردین 1403 - 16:40
آماده‌باش استان البرز با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش کلیه دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، مهدی مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تأکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یاهر گونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکت‌های خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه‌ای تأکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف درحریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تأکید کرد.

گفتنی است تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی،کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغ‌داری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=312275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x