تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

برنامه ریزی برای اشتغال ۷۰۰ مددجوی زندانی تا پایان امسال

  • کد خبر : 308131
  • 21 خرداد 1402 - 16:09
برنامه ریزی برای اشتغال ۷۰۰ مددجوی زندانی تا پایان امسال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اشتغال زندانیان می‌تواند از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به زندان پیشگیری کند در تلاشیم تا برنامه تدوین شده بیش از ۷۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

برنامه ریزی برای اشتغال ۷۰۰ مددجوی زندانی تا پایان امسالبه گزارش «کمال مهر» ؛  فاضلی هریکندی افزود: علت برخی از جرایم از جمله سرقت، فقدان شغل یا نداشتن شغل ثابت است که با حرفه آموزی و اشتغال در دوران تحمل حبس و تداوم اشتغال در دوران پس از پایان محکومیت می‌توان از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به زندان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای زندانیان گفت: در سال گذشته علاوه بر کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال داخل زندان‌های استان، زمینه اشتغال ۴۸۵ نفر از زندانیان در کارخانجات و کارگاه‌های سطح استان فراهم شد.

فاضلی هریکندی به فعالیت زندان رجایی شهر در داخل شهر کرج اشاره کرد و گفت: فعالیت این زندان مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده با دستور رئیس قوه قضائیه، مقدمات انتقال آن در کارگروه تعیین شده از سوی رئیس قوه قضائیه در حال انجام است.

وی گفت:  پیگیر هستیم تا زندان قزلحصار با توجه به مجاورت آن با ندامتگاه کرج و با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه به ندامتگاه مرکزی کرج الحاق شود تا شاهد حل مشکل تناسب نداشتن فضای ندامتگاه کرج با تعداد زندانیان موجود باشیم.

فاضلی هریکندی با تاکید بر لزوم پیگیری و نظارت روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی دادگستری کل استان نسبت به کاهش پرونده‌های مانده شعب بیان داشت: برای این منظور بیش از ۴۰ اقدام و گام‌های اجرایی تدوین شده و از آنجایی که در طرح کاهش مانده‌ها، جزو استان‌های پایلوت هستیم اعتبارات و مشوق‌های مالی لازم تدارک دیده شده است.

منبع:صدا وسیما البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=308131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x