تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
1

استفاده از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه استاندارد

  • کد خبر : 306047
  • 17 خرداد 1402 - 23:24
استفاده از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه استاندارد

تهران – ایرنا – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست مشترک با رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه استاندارد گفت: اگر بخواهیم در کشور دستگاه و یا نهادی را برای توسعه همکاری‌ها انتخاب کنیم اولویت اول، مجموعه انقلابی جهاددانشگاهی است.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

استفاده از آزمایشگاه‌های تخصصی جهاددانشگاهی به عنوان مرجع استاندارد
رییس جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه این مجموعه، نهادی با توانمندی در حوزه‌های مختلف است، گفت: این نهاد درزمینه های مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و هنر هم کارهای تحقیقاتی و هم خدماتی و آموزشی انجام می‌دهد.

حسن مسلمی نائینی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد سازمانی در کل کشور زیر نظر این نهاد فعالیت دارند، افزود: پژوهشگاه‌های بزرگی همچون رویان، ابن‌سینا، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، پژوهشکده سرطان معتمد، دانشگاه‌های علم و فرهنگ و فرهنگ و هنر بخشی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی زیر نظر این نهاد گفت: در این سه پارک شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف، فنی و مهندسی، پزشکی و صنایع فرهنگی و نرم فعالیت می‌کنند.

مسلمی نائینی با اشاره به فعالیت واحدهای سازمانی این نهاد در حوزه‌های تخصصی همچون مخابرات، نفت و صنایع وابسته و برق گفت: همه این حوزه‌ها برای توسعه فعالیت‌هایشان نیاز به استاندارد دارند و در کنار آن می‌توانند کمک‌کننده سازمان استاندارد باشند.
وی با اشاره به توان آموزشی این نهاد عنوان کرد: در حوزه آموزش‌های تخصصی می‌توانیم همان‌گونه که درگذشته با سازمان استاندارد همکاری داشتیم، فعالیت‌هایمان را توسعه دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرمایه انسانی علمی، مجموعه های تحقیقاتی و امکانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی در کل کشور آماده همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران است، به توان آزمایشگاه‌های تخصصی این نهاد اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه‌ها با توجه به ظرفیتشان می‌توانند به‌عنوان مرجع آزمایشگاه‌های استاندارد باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=306047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x