تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

تغذیه نادرست، زنگ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

  • کد خبر : 297275
  • 08 خرداد 1402 - 20:45

مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تغذیه نادرست مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش «کمال مهر» ؛ فاطمه قاسمی گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند  و این میزان در خانم‌ها بیشتر از  آقایان است.

 
او می گوید: چاقی به دلیل سبک زندگی ناسالم رخ می‌دهد کم تحرکی، استرس، نداشتن خواب کافی شبانه، تغییر الگوی مصرف غذا و مصرف بی رویه فست فود و غذا‌های پرچرب، مصرف دخانیات زمینه بروز بیماری چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را نیز افزایش می دهد.
 
مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان روند صعودی دارد افزود: البرز جز استان‌های کم تحرک کشور است و تحرک نداشتن با بروز چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.
 
قاسمی با اشاره به این که چاقی و کم تحرکی مهم‌ترین عوامل خطر زا قابل اصلاح است گفت: دیابت فشار خون سرطان‌ها نیز در جامعه رو به افزایش است.
 
او افزود: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش فعالیت بدنی از ۱۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید فعالیت مستمر و روزانه ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند.

منبع:صدا وسیما البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=297275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x