تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
0

بیش از ۱۱۳ هزار کودک البرزی غربالگری بینایی شدند

  • کد خبر : 286465
  • 29 اردیبهشت 1402 - 23:53
بیش از ۱۱۳ هزار کودک البرزی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بیش از ۱۱۳ هزار کودک سه تا ۶ ساله طی سال گذشته در این استان زیر پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش «کمال مهر» ؛وجیهه محمدی فلاح گفت: در مجموع طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی البرز با توجه به اینکه کلیه کودکان ۳ تا ۶ سال استان جامعه هدف این برنامه هستند، گفت: این اداره کل توانست پوشش ۹۲ درصدی از این برنامه داشته باشد.

 
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در مجموع طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.
 
او افزود: در اجرای این برنامه ۵۹ غربالگر ، ۲۰ اپتومتریست ، و یک چشم پزشک در بیش از ۵۰۰ پایگاه دائم و غیر دائم فعالیت داشتند.
 
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: طرح غربالگری برای سال جاری نیز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه درکلیه شهرستان های استان البرز آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.
 
محمدی فلاح با بیان اینکه طی اجرای این برنامه با انجام غربالگری بینایی ، اختلالات بینایی کودکان مشخص می شود افزود: هزینه غربالگری بینایی با دستگاه فتورفرکتومتر مبلغ ۲۵ هزارتومان و با چارت E مبلغ ۱۵ هزارتومان می باشد. 
 
مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برای افراد بی بضاعت مداخلات لازم و کمک هزینه های درمانی توسط بهزیستی انجام می شود.
 
محمدی فلاح در پایان یاداور شد: توصیه ما به والدین کودکان ۳ تا ۶ سال توجه به سلامتی کودکانشان قبل از بروز هر گونه مشکل جدی است ، انتظار ما از والدین این است که  در سال جاری این فرصت طلایی را از دست ندهند و با مراجعه به پایگاههای سنجش بینایی، سلامت بینایی را به کودکانشان هدیه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با بهزیستی شهرستان مربوطه تماس حاصل نمایند.

منبع:صدا وسیما البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=286465

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x