تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

سه هزار میلیارد تومان به شهرداری های البرز تزریق شد

  • کد خبر : 284041
  • 09 اردیبهشت 1402 - 2:37

استاندار البرز گفت: سه هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از ارزش افزوده به شهرداری استان تزریق شده که نیمی از این درآمد با توجه به جمعیت، از آن کلانشهر کرج بوده است.

مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: امسال اعتبارات حاصل از ارزش افزوده بر اساس میزان درآمد هر شهرستان به شهرداری ها تعلق می گیرد که فقط باید در مناطق محروم استان هزینه شود.
وی، با بیان اینکه هر یک از شهرداری های استان باید سهمیه مشخصی در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند، گفت: ضرورت دارد برای این در زمان مشخصی با ارائه بسته های تشویقی شامل اعطای پروانه ساخت رایگان و جلب مشارکت مردم و سازندگان خوش نام اقدام کنند.
استاندار البرز ادامه داد: شهرداران استان باید طی ارایه لایحه ای به شوراها درخواست اعطای پروانه رایگان برای نوسازی بافت های فرسوده را اعلام کنند.
عبداللهی خطاب به شهرداران تاکید کرد که باید محله های دارای بافت فرسوده شناسایی شود و مقاوم سازی و ارتقا زیرساخت های مستحکم مسکونی در این مناطق را در دستور کار قرار دهید.
استاندار البرز بیان کرد: همچنان تاکید داریم که باید این درآمدها در عمران، آبادانی و محرومیت زدایی مناطق محروم ۶۶ گانه صرف شود و اگر این درآمدها در زیرساخت ها و عمران شهرها هزینه شود با رضایتمندی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در چارچوب قانون و نگاه مثبت باید موضوعات و مطالبات مردم را رسیدگی کنیم، گفت: آموزش و پرورش استان باید آمار دقیقی از نیاز به مدرسه در محله های محروم ارایه دهد تا تدابیر لازم برای جانمایی زمین مناسب اتخاذ شود.
در استان البرز ۶۶ محله هدف قرارگاه اجتماعی قرار گرفته که با اجرای طرح های مختلف تلاش می شود تا مشکلات آنها در حوزه های مختلف زیرساختی ، فرهنگی و اجتماعی رفع شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=284041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x