تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

فلسفه اردوی فرهنگی بسیج آشنایی با قهرمانان واقعی و رفاقت با شهداست

  • کد خبر : 284035
  • 09 اردیبهشت 1402 - 2:36

مسئول اردوی بسیج گفت: در بمباران‌های جنگ تحمیلی ما حدود ۶۰ شهید از حصارک پایین، ۱۳۸ شهید از زورآباد (اسلام اباد) و ۴۰ شهید از باغستان کرج داریم.

✍️ رضا قاسمپور
امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در معیت دانش‌آموزان پایه نهم، توفیقی دست داد تا به بهانه نمره عملی درس آمادگی دفاعی در اردوی بسیج ناحیه ۳ آموزش و پرورش واقع در خانه شهید امامزاده محمد(ع) کرج حضور پیدا کنیم.
 

 
در این اردوی فرهنگی نیمروزه دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان‌های شهید مدرس و غیرانتفاعی رشدنو به همراه تعدادی از همکاران در فضایی معنوی حضور داشتند.
در ابتدا نیکخواه بهرامی مسئول اردو توضیحاتی در خصوص کم و کیف امامزاده محمد(ع) و گلزار شهدای مجموعه داده افزود: فلسفه اردوی فرهنگی بسیج آشنایی با قهرمانان واقعی این مرز و بوم و رفاقت با شهداست. امامزاده محمد(ع) چهارمین مزار بزرگ شهدای کشور با ۱۵۵۳ شهید در رِنج سنی ۶ الی ۹۰ ساله بوده و شهدای حاضر شامل معلم، پزشک، دانش‌ اموز، زن، مرد و کودک و سایر اقشار هستند.
 

 
نیکخواه افزود: در بمباران‌های جنگ تحمیلی ما حدود ۶۰ شهید از حصارک پایین، ۱۳۸ شهید از زورآباد (اسلام اباد) و ۴۰ شهید از باغستان کرج داریم.
در ادامه حاج آقا پارسا از رزمندگان جنگ تحمیلی به خاطره‌گویی پرداخته افزود: در کرج مدرسه‌ای داریم که بیش از ۱۵۰ شهید دانش‌ آموز (شهیدستان کرج) دارد. اتفاقا شیطون ترین دانش‌ آموزان بهترین‌ های جنگ تحمیلی بودند.
 

 
در ادامه اردو دانش‌آموزان در چند اکیپ مجزا با همراهی کادر بسیج ضمن آشنایی با کلیت مزار شهدا و شهدای دانش اموز مجموعه با فنون نظامی و نظام جمع آشنا شدند.
 

 
 
 
به قلم: رضا قاسمپور

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=284035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x